Vytuněná elektrika!

vydáno 16. 5. 2016, text David M. Bodlák, foto White Collar Bike, DMB

Elektrický pohon se v jednostopém světě zatím moc nechytil, už teď se ale objevují první custom stavby a nevypadá to vůbec zle.

Když budete chtít to nejlepší z elektrik, bude to zřejmě americká značka Zero. Tyhle stroje se dostaly už i k nám a v loňském roce jsme měli tu čest otestovat jejich špičkový model SR. Vlastně jde o normální motorku na pneumatikách Pirelli, s odpružením Showa a ABS Bosch, akorát uvnitř nehoří benzín, nýbrž proudí ampéry. Motor „esera“ ze sebe dokáže krátkodobě dostat výkon 67 koní a neustále nabízí masivní krouťák 144 newtonmetrů! K tomu disponuje reálným, nikoli udávaným dojezdem přes 100 km, aniž byste se kdovíjak omezovali – rychlost kolem 120 km/h, občas při předjíždění i 140, maximálku to má přes 160… A právě tato elektrika skončila v rukách indonéského stavitele Ram Ram Januara, a musíme říci, že nás jeho dílo opravdu zaujalo.

Z původního SR zůstalo akorát šasi a motor s bateriemi, do zbytku se Ram pustil s opravdovým profesionálním nasazením. Výsledkem je nádherný retro závoďák s kapotáží včetně falešné nádrže z uhlíkových vláken. Vyplétané hliníkové ráfky si dokonce Ram dělal sám. A přestože podvozkově na tom SR není vůbec zle, vždy je prostor pro nějaké vylepšení, takže přední USD vidlice i ostré závodní třmeny nakonec pochází ze superbiku Yamaha R1.

Zero SR nemá spojku ani řazení, jenže levé řídítko bez páčky, to nebylo ono. A protože jsou jezdci v Indonésii zvyklí na to, že mají obě brzdy na řídítkách, nejde o žádnou imitaci spojkové páčky, nýbrž o funkční zadní brzdu. Vyřešit se pak musela ještě jedna zásadní věc – zvuk. „Elektriky nejsou slyšet, a to je podle mě nebezpečné,“ vysvětluje Ram důvody, proč se pustil do vývoje zvukové aparatury, která motorce zajístí, že bude slyšet. Samozřejmě, když budete chtít. Pomocí tlačítka si totiž můžete vybrat mezi tichým chodem nebo můžete přepnout do „sound modu“, který zapojí do práce mikrofon u motoru, zesilovač a 7,5palcový reporduktor zabudovaný do falešné nádrže.

Největší peckou je pak možnost rychlé přestavby na naháče. Stačí odmontovat pár šroubků, sejmout hlavní kapotu, vyměnit pětipalcový projektový LED světlomet za větší 7,5palcový reflektor a rázem máte nádherný retro naked bike, který je pořád hodně sexy, na rozdíl od původního Zero SR. Prostě geniální přestavba od člověka, který není stavitelem na plný úvazek. Ram má totiž svojí dílničku White Collar Bike jen jako hobby. Tím spíš si zaslouží obdiv!

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Puberťákův sen aneb Škola volá

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Yamaha XTZ 660 Ténére '98

Dobrý den,

mám Yamahu XTZ Tenere 660 rv...

Nezodpovězené 365 otázek

Mám hondu xlr 125 1998 a mam taký problém, že pri vyžších otáčkach začne motor vinechávať ale na volnobehu ide motor...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 22. 5. 2018 v 17:52 za 0.593 sekundy. TOPlist