A to i přesto, že japonští designéři se jejich tvary nechávali do značné míry (někdy až příliš) inspirovat. Jejich výrobky byly však kvalitnější, spolehlivější a levnější. AJS, Ariel, BSA, Norton, Triumph, Velocette, Vincent – to jsou ta nejznámější jména. Kromě několikrát vzkříšeného Nortonu z nich přežil akorát Triumph a i ten si dal sedmiletou pauzu, než jej začátkem 90. let minulého věku obnovil John Bloor.



Nyní se chystá na návrat Ariel. Ariel Motor Company Ltd. dnes sídlí v Crewkerne v hrabství Sommerset. S původní firmou Ariel Motorcycles z Bournbrooku u Birminghamu nemá nic společného, pouze název je stejný. Ta začínala vlastně už v roce 1870 (! ) vysokými koly, v letech 1902–1967 vyráběla motocykly a skončila o tři roky později tříkolovým mopedem. To už byla dávno součástí konkurenční BSA a nakonec je převzal zmiňovaný Triumph. Zdaleka nejznámějšími stroji jsou její čtyřválce Square Four s objemy 500, 600 a 1000 cm3. Je zajímavé, že do roku 1925 stavěla i automobily, tři roky před vypuknutím první světové války jejich výrobu přestěhovala do Coventry.

O tom, kdy odstartuje sériová (či spíše kusová) produkce, bohužel zatím nepadlo ze Saundersových úst ani slovo. Cenovku 20 tisíc liber (676 tisíc korun) můžeme brát spíše jako orientační.