Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

R 1200 GS jako hybrid 2x2!

vydáno 5. 4. 2017, text Jan Rameš, foto BMW

Zprvu jsme to považovali za dobrý vtip: BMW R 1200 GS xDrive Hybrid. To asi v PR oddělení spletli dohromady název motorky a auta. Jenže omyl, hybrid s pohonem obou kol by Bavoři měli začít prodávat už v druhé půlce letošního roku!

Pod označením xDrive se u BMW skrývají normálně auta s pohonem všech kol a Hybrid je prostě hybrid, vozidlo poháněné jak spalovacím, tak elektrickým motorem. A přesně tohle je případ i tohoto nového géesa, resp. stroje postaveného na bázi modelové verze Adventure. Už tady byly pokusy s dvoukolkou (vlastně dodnes jsou, prodává je americká značka Christini), už tady byly pokusy s hybridem (Piaggio MP3 se stopětadvacítkou a elektromotorem), ale oboje dohromady ještě ne. A navíc jsme to čekali spíš jako výmysl nějaké maličké značky, ale rozhodně ne u BMW. Ačkoli, vlastně kdo jiný? BMW má ze své automobilové divize s hybridním pohonem opravdu hodně zkušeností.

Jak to tedy v případě géesa bude fungovat? Jako základ zůstává boxer s 1170 kubíky a 125 koňmi. Tomu v případě potřeby pomáhá elektromotor, který je namontovaný v předním kole a který ze sebe dokáže dostat až 45 koní, takže dohromady jich tohle hybridní GS má 170! Na výběr má být spousta režimů, hlavně na přední kolo má jít vždy jen optimální množství výkonu, na kolik bude stačit trakce gumy.

Zvnějšku se xDrive Hybrid od běžného Advika liší jen nepatrně. Na levém řídítku najdete akorát jediný čudlík navíc s nápisem 2WD a přítomnost elektromotoru prozradí jiný náboj předního kola a pouze jediný brzdový kotouč. Proti dvoukotoučovému provedení se ušetřilo 2,9 kg hmotnosti, samotný elektromotor totiž váží jen 880 gramů. Brzda chybět rozhodně nemá, elektromotor má funkci rekuperace, takže o zpomalovací schopnosti není třeba mít strach. Kde budou uloženy akumulátory, to výrobce neprozradil, ale údajně se podařila zachovat hmotnostní úroveň standardního GS Adventure.

Podle BMW jde již o téměř hotový stroj, jehož finální verze bude představena veřejnosti při nejbližší vhodné příležitosti. Prodávat se má začít dokonce již v druhé půlce 2017. Stroj má za sebou náročné testovací kilometry, přičemž velmi zajímavě zní informace, že na něm Reiner Scherbeck, šéf zimního testování BMW Motorrad, dojel na Nordkapp a odtud přes zamrzlé Barentsovo moře až na Severní pól a zpět! Teploty až -56 Celsíků, sněhu metr a čtvrt a Hybrid prý pořád šlapal jako Švýcary...



Diskuze k článku

apríl 6. 4. 2017
tohle je aprílový článek, pozor

Další články z rubriky

  • Ohlédnutí za výstavou MOTOSALON 2019
  • Motocyklem roku 2019 se stal BMW R 1250 GS
  • Proč nelze objednat předplatné ČMN?

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Baterie při jízdě vaří.Bezůdržbová,Po příjezdu domů na baterii naměřeno 14...

Nezodpovězené 382 otázek

Kawasaki ZX-9R NINJA '99

zdarec,,,pri jizde z roznutym svetlem spatne dobiji baterku,cim to...