Nové maxiskútry BMW pro 2016

vydáno 23. 9. 2015, text Jan Rameš, foto BMW

Jsou to tři roky, co německá značka vstoupila na neznámou půdu – mezi skútry. Tedy vlastně maxiskútry. A hned se vyšvihla hodně vysoko. Nové modely mají být ještě lepší.

Kdo čekal rozšíření nabídky o méně či více objemné sourozence, může být zklamán, pořád zůstávají dva modely se stejným motorem. Ovšem proč dělat nějakou nesmyslnou devítistovku, nebo naopak zdechlou čtyřstovku, když stávající šestsetpadesátka s působivými 60 koňmi je prostě akorát?


Na výběr je mezi sportovní a turistickou verzí téhož. Více jsou změny patrné na první jmenované, která mění i své jméno na C 650 Sport. Proč měl předchozí model číslovku 600, když motory byly stejné, to nám nikdy nebylo moc jasné. Sport se nyní do světa dívá podstatně elegantnější přední maskou, ta stará hranatá byla taková zamračená…


Luxusní C 650 GT prodělalo jen lehký optický tuning zadní partie, u něj nikdy náměty ke stížnostem nebyly. Obě verze se mohou pochlubit také jinou, hodnotněji působící přístrojovou deskou a upraveným denním svícením.


O 60 koních z dvouválcové šestsetpadesátky již byla řeč, ovšem pokud vývojáře podezříváte, že se na motor v evoluci vybodli, pěkně jim křivdíte. Agregát totiž dosahuje stejného výkonu jako dřív, ovšem plní podstatně přísnější hlukovou i emisní normu Euro 4! K ní dopomáhá také úplně nová výfuková soustava, podle nás velmi povedená.


Nové skútry by měly být ještě svižnější, variátor i spojka dostaly nové nastavení. Aby vás výkon někde nepřepral, k tomu slouží standardně montovaný protiprokluz ASC, pro opačné účely slouží boschácké ABS na velkých brzdách. Tlumiče taktéž neušly pozornosti inženýrů, komu se Sport zdál dříve až příliš sportovní, ten nyní ocení komfortnější nastavení.


A nebylo by to BMW, aby si nepřipravilo zase nějakou tu lahůdku. Vůbec poprvé se do jednostopého světa podívá systém Side View Assist (za příplatek u C 650 GT), který vám hlídá vozidla v mrtvém úhlu. Jakmile dáte blinkr a máte vedle sebe auto, rozbliká se vám oranžový trojúhelníček v zrcátku.


Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • ČMN 11/2018 právě v prodeji
  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Cestovatelská odysea
  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

KTM LC8

Měnil jsem na své KTM LC8 řetězovou sadu, ale nevím, na kolik by se měly dotahovat šrouby na rozetě...

Nezodpovězené 365 otázek

Husqvarna TE 570 '01

te570,po padu za jizdy vynecha,kdyby došel benzin,po pul hodine naskoči na kopnuti,hladina ok,bohatost pul otačky,jehla na dvojce od vrchu,svička ok,volnobeh drži neškube,magnety na miste,za jizdy občas...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 27. 5. 2018 v 10:10 za 0.499 sekundy. TOPlist