Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

BMW Motorrad Concept 9cento. Bude z něj F 850 XR?

vydáno 4. června, text Jan Rameš, foto BMW

Concorso d’Eleganza Villa d’Este je každoroční přehlídkou historické krásy a nejmodernějších konceptů, která se koná na břehu italského jezera Como. Již jsme si zvykli, že zde BMW Motorrad představí pokaždé nějaký pěkný koncept, a ten letošní vypadá obzvláště nadějně.

Loni elektrický skútr Concept Link, předloni historický cruiser R 5 Hommage s boxerem, ještě předtím bagger Concept 101 z šestiválcového K 1600, Concept Roadster s boxerem či Concept Ninety - Bavoři v Itálii prostě pokaždé přijdou s nějakou peckou a ukáží, že jejich designérské oddělení se rádo odváže.

A kdo umí číst mezi řádky, ten vidí, co se bude zanedlouho vyrábět. Poslední tři jmenované v aktuální nabídce BMW Motorrad najdeme (K 1600 B, R 1200 R a R nineT), elektrikou se v Německu zabývat budou tutově a vstup do segmentu cruiserů je taky již na spadnutí. Jestli bychom si ovšem měli tipnout, tak do sériové výroby podle nás nejdříve zamíří o tomto víkendu představený Concept 9cento.

Čím je "novečento", tedy "devítistovka", tak zajímavé? Ač design vypadá prostě parádně a v útrobách byste tipovali pořádně nabušený agregát, jde vlastně o docela obyčejnou střední třídu. Jako pohonná jednotka tady slouží nový řadový dvouválec, známý z posledních modelů F 750/850 GS. Jinak je to klasická sportovní adventura, jejímiž teoretickými konkurenty by mohla být třeba Kawasaki Versys 650 či Yamaha Tracer 700. Řadové dvouválce, sedmnáctky silniční kola, silná náchylnost k blbnutí...

BMW jednu takovou motorku má, S 1000 XR s řadovým 165koňovým čtyřválcem ze superbiku RR. Jenže to je velká silná a drahá motorka. Concept 9cento, až se jednou bude vyrábět, samozřejmě ve výrazně rozpočtovějším designu, by mohl být přesným opakem, ovšem s ještě větším fun-faktorem.

Tisková zpráva je plná dramatických vyjádření ohledně vzhledu a celkového stylu, my ale nejsme na přednášce průmyslového designu ČVUT, tak se zaměříme jen na jednu věc. Concept 9cento má totiž takovou pěknou designérskou hříčku, a tou jsou kufry. Tedy, kufříčky. Ty totiž tvoří nedílnou součást motocyklu, ale až když je na něj nasadíte. Že nechápete? Bez kufrů vypadá motorka hodně dynamicky a rozhodně nemáte pocit, že by tam někde chyběly. Ovšem když je namontujete, tak vás zase vůbec nenapadne, že tam předtím nebyly. Žádné lešení, žádné nosiče. Kufry se nacvakávají shora, slouží jako rozšíření zadního sedátka pro spolujezdce a na svém místě je drží silný elektromagnet! Že by odzvonilo složitým trubkovým konstrukcím? Necháme se překvapit.



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • Soutěž o přídavná světla od M-Style
  • ČMN 15/2018 právě v prodeji
  • Travis Pastrana alias Evel Knievel!

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Souboj radikálů
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Bandaska žije!

Technická poradna

Nezodpovězené 373 otázek

Triumph Sprint ST '00

Dobry den,
v lete sem koupil triumph Sprint ST 955i, rok 2000, ale pred nedavnem jsem zjistil pri reseni oil a vzduchoveho filtru ze ve velkem TP mam...