Autonomní brzdové světlo na helmu!

vydáno 21. 4. 2017, text David M. Bodlák, foto BrakeFree

Vidět a být viděn, to jsou v případě motorkáře zpravidla rozhodující okolnosti přežití. Již roky se používají reflexní prvky, které jsou sice fajn, ovšem co třeba takové světlo, jež by zefektivnilo klasické brzdové světlo, aniž by s ním jakkoliv komunikovalo? To nevypadá jako úplně blbý nápad…

Nějaké přidružené světlo, použité nejen na helmě, to není nic nového. Za posledních pár let se takových nápadů objevilo hned několik a z oficiálních motocyklových výrobců může nabídnout takovou helmu například Shark se svým modelem Skwal, což je vůbec první helma na světě, vybavená pasivním bezpečnostním prvkem v podobě LED osvětlení se snadným dobíjením přes USB konektor. Zajímavou alternativu, za nás zatím asi nejpovedenější, ovšem vymyslela partička čtyř koumáků, schovaných za logem BrakeFree. Na startovači Indiegogo představili minulý měsíc (vývoj už ale trvá od února roku 2015) projekt svého autonomního brzdového světla, instalovatelného pomocí dvou neodymových magnetů na zadní část helmy.

V podstatě se jedná o chytrou a nezávislou jednotku s certifikací IP64 (prachu a vodě odolnost), složenou ze sta individuálních LED diod, která umí díky vestavěným automatickým senzorům (akcelerometr a gyroskop) samočinně detekovat zpomalení a podle jeho druhu s pomocí speciálního algoritmu dokáže rozsvítit odpovídající skupinu LEDek, informujících pak řidiče za vámi o vašem počínání. Detekce funguje ve třech úrovních, kdy jde o brzdění motorem, regulerní brzdění pomocí brzd a pak nouzové/razantní brzdění, přičemž je zde ještě jedna funkce, odpovídající varovným světlům. Úplně nejlepší na celé věci je ovšem skutečnost, že toto zařízení, které se vším všudy váží pouhých 170 gramů, stačí jen pomocí magnetů na helmu přichytit a zapnout a dál se o nic nestaráte. Nepotřebujete žádnou kabeláž ani chytrý telefon s appkou, jen na cca osm až deset hodin provozu vždy dobít přes micro-USB akumulátor (doba nabíjení – 2 hoďky), a to je vše.

Ve finále vcelku jednoduché, praktické, ovšem hodně sofistikované zařízení, za kterým je skryto mnoho hodin vymýšlení, testování a realizace se očividně lidem líbí. Na startovači se totiž tvůrcům povedlo získat již 156 % prostředků k realizaci tohoto projektu, a to ještě dva týdny zbývají. V číslech to znamená, že z požadovaných 50 000 dolarů vylezl stav konta na 78 110 USD od 728 podporovatelů, takže bychom tento produkt mohli snad brzy vidět v reálu. Tedy až se z USA dostane do Evropy. Každopádně dle projektového plánu BrakeFree by měla produkce začít již za rok.

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • ČMN 11/2018 právě v prodeji
  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900

Kam dál

  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Honda CB 500 (PC32) '98

Zajímá mně, jestli je vhodné použít iridiové resp...

Nezodpovězené 365 otázek

Yuki 250 Arrow r. '09

kam zapojit volny drat jeden vede na cidlo teploty a druhy...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 25. 5. 2018 v 5:16 za 0.453 sekundy. TOPlist