Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Cestování podle motta Ready to (Travel) Race!

vydáno 13. 2. 2017, text David M. Bodlák, foto KTM Crew

KTM nám na letošek rozšířila řadu cestovních strojů a my už víme, jak jezdí nová 1090 Adventure a především super nová 1290 Super Adventure S!

Víme to, protože jsme se včera vrátili ze Sicílie, kam nás KTM CEE pozvalo vyzkoušet tyhle dva kousky na vlastní kůži a v těch nejlepších podmínkách. A jestli se domníváte, že tím máme na mysli sluníčko, azuro, pěkné pokoukání na bájnou Etnu, drink, bazén, tak jste vedle jak ta jedle. Nové KTM dostaly fůru chytré elektroniky, ta na 1290 SA S je dokonce nejchytřejší, co je teď vůbec k mání, a to na suchém a drsném asfaltu jen tak nevyzkoušíte. Déšť, mlha, zima a nakonec i tma – přesně tohle bylo to, co jsme nutně potřebovali. A naše první dojmy?

1090 Adventure, coby nástupce modelu 1050, patří rozhodně mezi zábavné stroje. Může za to jednak skvěle vyladěný agregát (125 koní a 109 Nm, dostupná bude i specifikace A2! ) a třeba i zadní úzká guma (150/70R17). Jasně, v základu je tento stroj poněkud skromnější, ale jako motorka pro každý den a pro všechny jezdce, třebaže nejde o typický „entry level“, je naprosto ideální. Motor umí už od 2500 otáček a hodně překvapil svou dynamikou. Brzdy s axiální pumpou nebudou nikdy ostré jako žiletky, ale k celkovému charakteru 1090 mi tak nějak sedí. A přestože tohle je stroj pro typického cestovatele, který se chce při jízdě i trochu pokochat kol dokola, nic vám nevezme chuť si sem tam zařádit a trochu ten plyn podržet. Protože se bavíme o KTM, musí vám být jasné, že sport má tahle motorka v genech a jakmile dojde na lámání chleba, jistě oceníte kontrolu trakce, ABS nebo palivové mapy. K maximální spokojenosti vám pak bude chybět už jen pár šikovných věcí, jež jsou za příplatek (hlavní stojan, vyhřívané hefty, volitelný offroad pack, apod.).

Zprvu rozpačitý jsem byl při přesednutí na 1290 Super Adventure S. „Big eSko“ je prostě velké a pocitově těžké, zvláště pak, když na něj přelezete z 1090, na které jste ujeli své první letošní kilometry. Ovšem stačila chvilka a vše se proměnilo v dokonale vyváženou, schopnou a hodně příjemnou záležitost. Testovačky k tomu měly dokonce víc předpokladů, jelikož nafasovaly Travel Pack, což znamená, že ke všem těm elektronickým (zatáčkové ABS, náklonová kontrola trakce, semiaktivní podvozek, tempomat, kontrola tlaku v pneu, bezklíčkové zapalování) a LEDkovým vymoženostem (přisvěcování do zatáček podle úhlu náklonu), dostaly navíc obousměrný quickshifter, propojitelnost s chytrým telefonem, rozjezdového asistenta do kopce a protiprokluz při brzdění. A tohle vám dá takovou jistotu, že se nebudete bát ani slejváku, ani mokrých silnic, ani uklouzané kamenné dlažby. My se také nebáli. Jen stačilo šikovně pracovat tělem, aby člověk nepokoušel jinak skvěle držící Pirellky, a s plynem se přitom dalo kroutit jak libo, a to prosím i na nejostřejší mód, kdy se pak na výjezdu plašilo přední kolo do oblak. A ten nový kokpit? Podle nás skvělá věc, kterou si můžete prohlédnout tady ve videu… Více o těchto motorkách a našich zážitcích ze Sicílie ve výstavním čísle, které vyjde začátkem března. Tak nezapomeňte, letošní páté ČMN budou ve znamení Ready to Travel Race!



Diskuze k článku

Karel m 13. 2. 2017
Vypadá to sakra dobře!

PawelTx 14. 2. 2017
Trochu nechápu tu potřebu někoho na motorce zvedat telefon. Muzika ještě možná... Za chvíli to bude umět i Facebook a všichni budou čumět do displejů ne jen v práci , cestou do a z práce a pak ještě doma, ale budou na to čumět i na motorce. Přijde mi to i nebezpečný. Jinak motorka dobrá, to zase jo :) Ale i tak... Až dnes přijdu z práce, tak si půjdu nastartovat svého karburátorovýho Canyona :)

DMB 14. 2. 2017
Všechno jde dopředu a ač patřím mezi ty, co se zrovna v těchto fičurách nevyžívají jako třeba kolega Honzis, tohle mi úplně hloupé nepřišlo. Jestli někdo poslouchá na mašině muziku (což zase nechápu já) a spáruje si to, může si na řídítku pomocí tlačítek měnit skladby, pokud to spáruje s telefonem, ukazuje to i jméno ze seznamu (a také stav baterie mobilu). Pak člověk ví, kdo mu volá a nezvedne něco, co by nechtěl nebo naopak vyřeší něco, co opravdu hoří a zjistil by to jinak až někdy. Spousta lidí už může za jízdy v helmě telefonovat, a vím, že pro mě, jakožto volajícího je to super, což jsem si mnohokrát vyzkoušel právě s Honzisem, který je lépe dostupný na mašině než například doma. Takže proč ne. U KTM je tohle součástí příplatkového Travel Packu a koneckonců, nikdo neříká, že se to musí používat. :-)

PawelTX 15. 2. 2017
Dobrá tedy, tak já si jí tedy koupím :D Ještě jedna výplata a jdu pro ní :D Jsem ještě zajímavý, jak ten vzhled bude vypadat naživo, SuperDuku to docela sedí. Tady je ale přeci jen to světlo mnohem víc na stojáka a je i větší

DMB 16. 2. 2017
Myslím, že do světla se člověk zamiluje až ve chvíli, kdy zjistí jeho funkčnost. To je bod, od kdy to přestane řešit! Vraceli jsme se přes sicilská města už za tmy a za mě zatím nejlepší LEDkový světlomet, který mi kdy svítil na cestu, což by ještě nebylo tak povzbuzující, jelikož LEDková světla třeba mně až tolik nevyhovují, ale například to přisvěcování do zatáček je tady fakt mazec! :-)

Beast1186 16. 2. 2017
Jo, motorka pěkná a zajímavá, prohlížel jsem ji na výstavě. Dobře vybavená, ale bohužel i mimo praktické vychytávky i zbytečnostma. Muzika a telefon je fakt k ničemu. Na motorce se vozíme, aby jsme přišli na jiné myšlenky, a né, aby jsme se nervovali, že zase zvoní telefon. A máme koukat na cestu a né furt na zajímavej displei. Určitě si ji zkusím na KTM festivalu, zatím mě tahle značka vždy zklamala, tak jsem zvědavý, přece jen je to jenom káteemka.

Přečtěte si také

Mattighofenští poslové dobrodružství  16. 5. 2017  

Další články z rubriky

  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Yamaha TW 125 '99

Ať je motor teplý nebo studený tak nikdy nenastartuje napoprvé, ani po už opětovném seřzování karbecu,nikdo pořádně neví,jaké má být základní nastavení...

Nezodpovězené 380 otázek

Hyosung GV 650 '05

Dobrý den,potřebuji vědět seřizovací vůle ventilů na Hyosung aguila 650 karburátorový...