ČMN v roce 2014

vydáno 2. 1. 2015, text PtP, foto Archiv ČMN

Každých čtrnáct dní dva až tři testy, řada aktualit, reportáže, sekáč, soutěž, bazar, tipy na výlety,... Je toho opravdu hodně, co jsme pro vás v roce 2014 připravili. Připomeňme si některé zajímavé články a projekty.

Hned ze začátku roku jsme oslavili šestistépadesáté vydání Českých motocyklových novin. Když všechny svázané ročníky poskládáte na sebe, je z toho už slušná hromádka. Co dalšího se váže k číslu 650?

Fotografie Jaroslava Sejka
Výstava fotografií Jaroslava Sejka

650 kilometrů to je z Česka už k nejbližšímu moři. Za 650 Kč se dá pořídit roční předplatné ČMN, anebo natankovat kolem 18 litrů benzínu. Do 65 let věku lze darovat krev, prvodárci do 60 let. Tohle sice nemá se šestsetpadesátkou zas tolik společného, nicméně krev může potřebovat každý z nás.

ČMN Girls na Motosalonu 2014

Na Kawasaki W650 se sajdkárem Velorex absolvoval svou dobrodružnou cestou do Pekingu Petr Hošťálek v roce 2007. Z Českých Budějovic přes Rusko a Mongolsko až do Číny, z Číny zpět až do Paříže, po stopách sto let starého závodu Peking–Paříž, který v roce 1907 vypsal pařížský sportovní časopis Le Matin a který měřil 18 tisíc kilometrů.

ČMN Girls na Motosalonu 2014
ČMN Girls na Motosalonu 2014


Celou zimu jsme také připravovali výstavu fotografií známého fotografa Jaroslava Sejka. Fotky jste mohli zřít v Praze v Technickém muzeu, v Brně na Motosalonu, na hradě Kámen nebo v Městci Králové během vyhlášení nejlepších přírodních okruhářů.

Honzis děkuje bohům za úspěšnou technickou

Začátkem příštího roku fotografie nabídneme k prodeji, přičemž výtěžek poputuje na sdružení MDA Ride.


Náš stánek samozřejmě nemohl chybět na veletrhu Motosalon. Kromě zajímavých hostů jste mohli potkat také tradiční ČMN Girls.

Nový Californian a Continental. Více než klasiky
Royal Enfield GT Continental z dílny Vintage Garage


Honzis se dostal s reinkarnací svého XT do finále. Takto si ulevil po úspěšném absolvování technické kontroly: „Pro někoho je absolvování kontroly na STK rutinním úkonem. Moje XT bylo na estékáčku naposledy v roce 2005 a ještě večer před dnem D z něj bylo rozebrané torzo. Před maturitou jsem snad neměl větší nervy a úleva po ní se ani zdaleka neblížila té euforii, když mi technik po devíti letech nalepil novou známku. Jooo, mám hotovo! “

Jawa 350 Californian od Mates Moto

A je to šikula: „PS: V prvním díle jsem nadhodil, kolik asi vyplácám Septonexu a náplastí, než XT zprovozním. Za celý rok žádné zranění, až předposlední den jsem se konečně škrábl do prstu při tom elektrikaření, a po návratu z STK a odvazování motorky v autě jsem si další „červenou“ způsobil na koleni. Ale na Septonex to nebylo…“

Kamil Holán zdraví diváky po vyhraném závodě v Hořicích
Burácení - nový český motorkářský film


Každoročně otestujeme desítky motocyklů. Vždy jsou to novinky, často jsou prošpikované nejmodernějšími technologiemi. Některé jsou tak nablejskané, že se na ně bojíte byť jen sednout. A někdy jde o opravdové rarity. Jako třeba srovnávací test Jawy 350 Californian (nové verze) a Royalu Enfield Continental GT (by Vintage Garage). Nic pro honiče výkonů a časů na Masecu. Tohle jsou klasiky se vším všudy. A pěkné!

Burácení - nový český motorkářský film


Náš spolupracovník (testman a donedávna grafik) Kamil Holán zazářil nejen během závodu litrů v Hořicích. Přitom to nejprve vypadalo, že na start vůbec nenastoupí. Během tréninku šestistovek upadl v zatáčce pod startem. Ještě v neděli byl značně otřesený a bolelo ho skoro celé tělo: „Vůbec nevím, jak budu závodit, skoro se nemůžu hýbat, bolí mě rameno, ruka, záda,“ stěžoval si. „Ale jinak jsem v pohodě a už se těším na start,“ rozhodl se nastoupit do obou přihlášených závodů, šestistovek i litrů. Nakonec skončil čtvrtý v šestistovkách a litry vyhrál.

Květoslav Mašita v dobách své aktivní kariery
Květoslav Mašita (uprostřed) se svými souputníky


Letos vznikl také jeden český motorkářský film. Jmenuje se Burácení a od ledna bude v kinech. Naše redakce se zúčastnila natáčení a s tvůrci mediálně spolupracovala. Je paráda, že i v naší kotlině mohou (i když velmi sporadicky) vznikat motorkářské hrané filmy.

Fotobraní - archivní fotky slavily úspěch


Květoslav Mašita je bezesporu legendou nejen českých enduro soutěží. Tento fenomenální jezdec má na svém kontě deset titulů mistra Evropy z dob, kdy to bylo nejvyšším oceněním disciplíny, jde tedy o deset kontinentálních titulů na úrovni pozdějšího mistrovství světa. A k tomu šest vítězství v Šestidenní, mistrovství světa družstev. Domácích titulů získal ve velké konkurenci osm. Proto byl organizací FIM uveden do síně legend. Samozřejmě jsme ho navštívili, pogratulovali a vyzpovídali: Často se mluví o tom, že za vašimi týmovými i individuálními úspěchy byla pražská Dukla?

Netradiční srovnávák na závěr roku

„Pořád jsme něco dělali, trénovali spolu s motokrosaři, chodili do tělocvičny, do posilovny a byla mezi námi rivalita. Pořád jsme soupeřili. My soutěžáci jsme navíc trénovali montáž pneumatik na čas. V Americe na Šestidenní jsem například přezouval obě gumy za čtyři minuty. Američani tomu nevěřili a natáčeli si to. A to byly v pneumatikách ještě duše. Kopali jsme je tam nohama a měli k dispozici akorát montpáky. Všechno jsme si museli opravovat sami. Vercajk jsme vozili v brašně s sebou, všechno opravil šroubovák a kámen.“


Mezi dalšími zpovídanými byli například William Dunlop, pokračovatel slavného závodnického rodu, nebo náš fotbalový internacionál Antonín Panenka a mnoho dalších.


Připravili jsme pro vás také řadu soutěží a fotosoutěží. Váš zájem vzbudily fotosoutěže „Léto s ČMN“, kdy jste posílali své fotky z dovolených trávených ve společnosti Českých motocyklových novin, a druhá fotosoutěž nazvaná „Fotobraní aneb Je libo archívek“. Místo vín jste ale dali ostatním čtenářům ochutnat z vašich historických fotoalb. A bylo na co koukat.

Na konci roku jsme ještě rozjeli „Velkou zimní soutěž“, která prověří vaše motorkářské vědomosti. Ti nejlepší se pak mohou těšit na zajímavé ceny.


Poslední třešničkou na dortu 2014 byl velký srovnávací test čtyř rozdílných motocyklů, přičemž šlo o skútr Vespa, adventure bike KTM, retro Hondu a futuremuscleultraortodox bike Ducati. Čtyři motocykly, čtyři redaktoři, čtyři názory.


Bylo toho hodně, co jsme pro vás v roce 2014 připravili. A neméně tolik toho pro vás chystáme také do následujícího roku. Děkujeme vám za přízeň a slovy přítele Karla z Brna: „Ať to vrčí.

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Yuki 125 Sport

Dobrý den, mám yuki 125 sport a po dnešku když jsem čistil karbec tak jde špatně nastartovat a když už udrží volnoběh a nechcípne tak je konec hned při přidání...

Nezodpovězené 365 otázek

Suzuki DR 125

Chtěl bych vás poprosit o radu motorka je po vybrusu nova klikovka ojnice rozlisovana a s novym cepem slisovaná nove vodící vodítka na retízek byl jsem se projet...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 23. 5. 2018 v 11:13 za 0.578 sekundy. TOPlist