Retro Dragster

vydáno 5. 2. 2016, text David M. Bodlák, foto Yamaha

Známá portugalská dvojka tento týden představila světu svůj další projekt z rodiny Yard Built – CS_07 Gasoline, postavený na základu Vmaxe.

Vcelku mladá portugalská firmička it roCkS! bikes (od 2003), za kterou stojí dvojice inženýrů a především kreativců – Alexandre Santos a Osvaldo Coutinho, odprezentovala svůj další počin v rámci Yamahou sponzorovaného programu Yard Built. Po někdejším CS_05 Zen z SR400, loňském CS_06 Dissident, postaveném na základu musclebiku XJR1300, jež vloni oslavil 25 let, tu máme překopaného Vmaxe alias CS_07 Gasoline.

Nutno podotknout, že tentokráte si pánové vybrali opravdový oříšek. Legendární čtyřválcové dragsterové véčko, jež bylo představeno světu poprvé v roce 1984 v Las Vegas, je totiž v historii jedním z nejupravovanějších strojů. Přijít tak s něčím novým, zvláště pak, když už Vmax v podobných projektech včetně Yard Built figuroval (tehdy se na něm v rámci Vmax Hyper Modified vyřádila esa jako Roland Sands, Ludovic Lazareth či Marcus Walz a minulý rok už pod YB to byl Infrared od Jense vob Braucka), není zrovna snadné. Duo z Oporta se s tím ale, zdá se, popralo statečně.

Charakteristickou specialitkou „it roCkS! bikes“ je monokoková kapotáž z tenkého plechu, která v tomto případě ponechává i původní konstrukční prvek Vmaxe, a to nádrž pod sedlem. Ani tady ale nezůstal kámen na kameni, a její originální pojetí formou nepřehlédnutelného hliníkového zásobníku nemá absolutně chybu.

Motorka je postavena na krásných vyplétaných osmnáctkách, přičemž dozadu byla použita pořádná šestipalcová dragsterová guma Mickey Thomson. Stupačky od LSL, letecký uzávěr od Rizomy, K&N filtr, brzdařská technika Brembo, umě zakomponované blinkry do řídítek či ručně dělané výfukové svody (4-2) s kratičkými karbonovými koncovkami SC Project (tuhle italskou značku výfuků jezdil např. Abaja v MotoGP) a luxusní „hand made“ sedlo, to vše dotváří charakter tohoto jedinečného kousku.

Bez pořádného laku by ovšem ani tato stavba tolik nevynikla. A tady se opět sázelo na jistotu. Podobně jako v případě CS_06 vybrali pánové typické závodní schéma z druhé poloviny minulého století v černé, žluté a hlavně bílé barvě, které je ještě pořád cool. Jediné, nad čím pak můžete trochu bádat, je to třicetileté výročí, když máme rok 2016. Ovšem stavba byla dokončena ještě minulý rok, takže to pánové stihli (Vmax se začal prodávat v roce 1985). Zároveň ale tenhle maxík oslavuje i 60 let existence Yamahy. A kterému jinému modelu by se této pocty mělo dostat, než právě legendárnímu Vmaxu!

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • ČMN 11/2018 právě v prodeji
  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Cestovatelská odysea
  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola

Technická poradna

Nezodpovězené 365 otázek

KTM 990 Supermoto '08

KTM 990 SM LC8 2008 vstřik.
Drží malej volnoběh,při zmáčknutí spojky při popojíždění,zdechne...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 27. 5. 2018 v 9:55 za 0.640 sekundy. TOPlist