Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Yamaha představuje X-MAX 400 pro rok 2018

vydáno 14. 7. 2017, text David M. Bodlák, foto Yamaha

Stylové sportovní skútry, ty v Yamaze umí. A právě v těchto dnech se tři ladičky pochlubily přepracovaným modelem čtyřstovkové verze, která debutovala na evropském trhu již v roce 2013.

Maxíky, navržené Yamahou, od začátku splňují dvě základní věci – umí být pracanty, ale také se v jejich sedle pobavíte. Dynamický výkon ve spojení se špičkovou kvalitou a elegantním evropským stylem je přesně tou filozofií, která stála u zrodu těchto samohybů, jež jsou nabízeny v objemových variantách od 125 cm3 do 530 cm3. Nás tentokrát bude zajímat X-MAX 400, který si dokázal již od svého uvedení vydobýt záviděníhodnou pověst jednoho z nejstylovějších, nejzdatnějších a nejfunkčnějších sportovních skútrů pro dojíždění na dlouhé vzdálenosti i víkendové projížďky. A faceliftovaný model by měl nabídnout ještě vyšší úroveň pohodlí, lepší technické parametry i špičkový design, stejně jako řadu nových funkcí, jež umožní posádce snazší a příjemnější jízdu.

Design modelu X-MAX 400 se inspiruje modelem X-MAX 300 a je naprosto zřejmé, že čistá DNA MAX ovlivnila na tomto prémiovém sportovním skútru prakticky každý prvek. Nádherně tvarovaná kapotáž s okamžitě rozpoznatelnou přední částí s dvojitým světlometem působí autoritativním dojmem a kultovní kapotáž ve tvaru bumerangu u tohoto skútru jen potvrzuje silný odkaz řady MAX.

V útrobách skútru bije výkonné a zároveň úsporné jednoválcové, kapalinou chlazené srdce, splňující normu Euro 4, které se nezalekne ani dálničního provozu a nemusíte se tedy bát, že by vám chyběla dynamika při předjíždění. Podvozkové komponenty odpovídají spíše motocyklům, když vpředu najdete novou teleskopickou vidlici a navíc je tu i standardní bezpečnostní výbava v podobě kontroly trakce TCS a trojitých brzd se třemi 267mm kotouči a systémem ABS. Nechybí však ani praktická parkovací brzda.

Za účelem zvýraznění charakteristického stylu MAX byl nový model vybaven dvojitými předními LED světlomety včetně obrysových světel. Znamená to, že jezdec jednak dobře vidí a navíc je také dobře vidět. Technologie LED je použita i na zádi.

Nově navržené je dvojité sedlo s nezávislou bederní opěrkou pro jezdce, jež by mělo zajistit mimořádně pohodlnou jízdu, kterou můžete podpořit i nastavitelnými řídítky (dvě polohy) či nastavitelným štítem (taktéž dvě polohy). Kryt sedla s dvoubarevnou povrchovou úpravou a nádherným dvojitým prošíváním je důkazem pečlivého zpracování, které je patrné na celém skútru.

Nová jsou i lehká hliníková kola, posilující dojem sportovního luxusu a sportovně laděná je i přístrojovka s dvojicí klasických analogových ciferníků s černým pozadím a bílými číslicemi. Ty uprostřed doplňuje přehledný digitální LCD displej, jež zobrazuje celou řadu informací. Pro praktické účely nechybí 12V zásuvka pro napájení a nabíjení elektronických zařízení, která lze uložit do velkého úložného prostoru pod sedlem, kam se vejdou dvě integrálky a z praktického hlediska tu najdete i osvětlení.

Yamaha vybavila skútr X-MAX 400 bezklíčkovým zapalováním Smart Key. Stačí mít klíček v kapse a můžete startovat, odemknout či zamknout řízení, otevřít sedlo či plnění nádrže (14 litrů) a ještě pomocí této vychytávky můžete skútr lokalizovat.

Novinka zhubla o celých 5 kg (nyní 210 kg) oproti minulému modelu a dostupná by měla být ve třech barevných variantách v průběhu letošního srpna. O ceně sice oficiálně zatím nepadlo ani slovo, ale mělo by to být necelých 200 000 Kč. Už teď je ovšem zřejmé, že nebude chybět ani široký sortiment originálních dílů a příslušenství, jež uspokojí zákazníky orientující se na kategorii Sport i Touring.



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Honda CRF 450 R

Motorka mi přestala chytat.Změřil jsem ventilové vůle a jeden sací ventil neměl vůli žádnou...

Nezodpovězené 380 otázek

KTM 250 SX '00

pri zaradený rýchlosti nereaguje vůbec spojka. skladal som to 6x podla schémy a vobec nechce fungovat...