Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Ballistic Trident s duší starých závoďáků

vydáno 14. 12. 2016, text David M. Bodlák, foto Rough Crafts

Postavit něco zajímavého a neokoukaného, to chce geniální nápad. A pokud si jako základ navíc vezmete jednu z designově vydařených motorek, je to o to těžší. Tchajwanským Rough Crafts se to ovšem povedlo, to když z MV Agusty Brutale 800 RR postavili tento Ballistic Trident!

Neudělat mnoho změn a zároveň dostat ze stroje, který je už ve svém původním provedení chápán jako motocyklové umění, úplně jiný náboj, to chce jistou dávku myšlenkové geniality, kterou pak také musí někdo dokázat přeměnit v realitu. Jak je vidět, na Tchaj-wanu takové mozky a zároveň šikovné ruce jsou. Winstonovi Yehovi se povedlo přestavět sportovního naháče Brutale 800 RR (2015) na tento zajímavý kousek, u kterého budete chvilku přemýšlet, co že to za motocykl vůbec je. Tedy, pokud se nekouknete hned na začátku na trojitou koncovku výfuku, jakou používá pouze a jedině MV Agusta u svých tříválcových modelů. A právě MV Agusta z Varese byla zadavatelem této stavby, nicméně nápady a podoba výsledného stroje je čistě dílem Rough Crafts.

Na „Tridentu“ vás na první pohled zaujme dominantní mega kapotáž, která se táhne od vršků vidlic až před přední kolo v jeho spodní části. Navržena byla v počítači a pak se přes 3D modely zrodila jakožto jednodílný kus z uhlíkových vláken v docela obyčejné formě, získané starými dobrými postupy. Inspirací pro tento díl byly proudnicové kapotáže z dobových závodních strojů, ovšem vzhledem k nebezpečnosti tehdejšího provedení musel Yeh navrhnout moderní a kompaktní tvar, kde se myslelo i na přístup čerstvého vzduchu k brzdám. Celé to navíc lze namontovat či demontovat během několika málo minut a vyřešené je i provizorní uchycení světla, když chce někdo bez tohoto krytu jezdit po silnici.

Nové umístění má přístrojovka, která se za minimalistické plégo již nevešla. Velký LCD displej nyní „trůní“ v nádrži, kde sice nebude až tak vizuálně kontrolovatelný, ovšem veškeré potřebné údaje pro jízdu jezdci zůstaly zachovány on board.

Navržená jsou i kola – sedmnáctipalcové šestipaprskové ráfky RCVGP-6, inspirované dobovými GP koly, vyrobili pro Rough Crafts ve Wukawa Industry, přičemž obutí v podobě Diablo Superbike – oficiální pneumatiky WSBK, jsou darem přímo od Pirelli. Když už jsme u podvozku, pružení dostaly na starost vidlice Öhlins FGR800 a vzadu pak tlumič TTX, přičemž zpomalení stroje je v pístkách výjimečně kousavého monoblokového setu Beringer.

Tříválcový dvanáctiventil Brutale 800 RR funguje už ve standardu špičkově a 140 k@13 100 je tak akorát. Ovšem chtělo to nějakou vymazlenou koncovku, která nakonec nese logo HP Corse a kouzelné pojmenování „Hydro-Tre“. Pak je tu spousta dalších komponent, jako řídítka Bonamici, sedlo od HeChun či překopaný podsedlák a všemu byla věnována taková pozornost, aby výsledek stál za to. Temné lakování, které dává motorce zvláštní kouzlo, je dílem Air Runner Custom Paint a hodně se nám líbí i loga, umístěná po bocích „proudnicové“ kapoty. Moc pěkná práce, no řekněte sami.



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Honda VT 600 C SHADOW '99

Zdravim,chtel bych predelat Hondu Shadow 600 ze dvou karburatoru na jeden...

Nezodpovězené 380 otázek

Honda Hornet 600 '11

Chtěl bych si sám vyměnit chladící kapalinu ale nevím jak na to,vmanuálu je jen že to provádí servis Hondy a nic víc,tak jestl někdo zná přesný postup...