XSR900 jako Monkeebeast

vydáno 2. 6. 2016, text David M. Bodlák, foto Yamaha

Další kousek z programu Yard Built je na světě. Tentokráte si vzali do parády model XSR900 dánští Wrenchmonkees, kteří se již v minulosti Yamaze osvědčili.

Společnost Wrenchmonkees rozhodně není v programu Yard Built žádným nováčkem. Dánská dvojice Per Nielsen a Nicholas Bech vytvořila ve své dílně v Kodani už celou řadu úžasných přestaveb řady Sport Heritage, například z modelů XSR400 nebo XJR1300, a jejich dalším počinem je parádně překopané XSR900. Cristian Barelli, Marketing Coordinator společnosti Yamaha Motor Europe k tomu říká: „Spolupracujeme s nimi od doby, kdy jsme celý projekt Yard Built spustili, a z této spolupráce vzešlo několik opravdu přelomových strojů. Nejnovější přestavba je úchvatná, je jasným dokladem neustálého vývoje jejich designu a čelního postavení této společnosti na trhu! Na jejich příkladu můžeme názorně předvést, že pomocí několika důmyslných modifikací, avšak bez řezání či svařování rámu, lze z modelu XSR900 vytvořit zcela jiný motocykl, což mě velmi těší."

Monkeebeast se rozhodně nedá považovat za nějakého tuctového café racera ve stylu brat. Je to ztělesnění temnoty, pořádného rváče, který si dokáže poradit s lecjakým terénem. K tomu také dostal sedmnáctková kola Borrani s drátěným výpletem z 9mm nerezových špic, obutá do zubatých Continentalů TKC. Lakování ráfků je jak jinak než černé, a to včetně nábojů.

Motorka dostala zadní tlumič K-Tech, komponenty v podobě napínače řetězu a endurových stupaček od známé ladičské firmy Gilles Tooling, řídítka nesou známou značku Magura a s rukojeťmi od Biltwell Renegade doplňuje osobitý vzhled sedlo vlastní výroby. Na předku se do kotoučů zakusují nově radiální třmeny Nissin, do kterých je přiváděna brzdová kapalina skrze opletené hadičky. Pánové si také dali záležet na celkové čistotě, k čemuž jim nahrály ovládací prvky od Motogadgetu. Zajímavý je ovšem také světlomet ve stylu MT-03 a pod sedlem umístěné zadní LEDkové světlo. Brutální vzhled pak dotváří surová výfuková soustava s koncovkou od SC Project a hliníkový přední i zadní blatník s krytem motoru, jež jsou lakované speciální práškovou černotou.

Jako u většiny počinů z programu Yard Built se chystá i společnost Wrenchmonkees vybrané díly, navržené pro jejich Monkeebeast, vyrábět jako doplněk pro všechny majitele strojů XSR900. A pokud vás zrovna tohle dílo oslovilo, jukněte na www.wrenchmonkees.com, kde toho najdete v tomto stylu daleko víc.

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • ČMN 11/2018 právě v prodeji
  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900

Kam dál

  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

u prodejce jsem dostal odpoved na kovove klepani,ze to jsou ventily a ze musi se prestelovat...

Nezodpovězené 365 otázek

Yamaha SZR 660 '98

Zdravím,motor u SZR jde normálně natočit,občas tarokuje na volnoběh,ale karbec je vyčištěnej a seřízenej,ventili též,Do nějakých 4000 otáček jde solidně,pak má problém v tahu,vytočit jde jen na...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 24. 5. 2018 v 14:02 za 0.515 sekundy. TOPlist