Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Kent mistrem světa

vydáno 8. 11. 2015, text hell, foto motogp.com

Ve třídě Moto3 to dlouho vypadalo zcela jasně, Brit Danny Kent vedl s pohodlným náskokem. V posledních GP se ale vše zdramatizovalo, do Valencie ještě nebylo rozhodnuto, ale Kent vedl o 24 bodů před Portugalcem Oliveirou. Stačilo mu málo.

Ale bylo to napínavé skoro až do závěru závodu. V kvalifikaci si Miguel Oliveira zajistil čtvrtý čas, Danny Kent byl až osmnáctý. Pole position si vyjel John PcPhee před Romanem Fenatim a Efrenem Vazquezem. Karel Hanika byl osmý, Jakub Kornfeil dvanáctý. Hned třiadvacet jezdců se vešlo do necelé jedné sekundy!
Po startu si vedl nejlépe Oliveira, Kent byl zkraje patnáctý. Na čele se nejčastěji střídal Oliveira s Kentovým týmovým kolegou Efrenem Vazquezem, a dále pak s Romanem Fenatim a Jorge Navarrem. Kuba Kornfeil se rychle posunul do první desítky, zato Karel Hanika se trochu propadal. Kornfeil se během závodu objevil nejlépe na pátém místě, Hanika zase klesnul na třináctou pozici, to už se před něj dostal i Danny Kent. Oliveirovi by v tu chvíli na titul nestačilo ani vítězství v závodě. Hanika potom upadl a svůj poslední závod v továrním týmu Ajo KTM nedokončil. Znamená to pro něj letošní nepříliš lichotivé skóre, v tomto roce získal stejnou konečnou osmnáctou příčku, jako při své loňské premiéře v seriálu GP a dokonce zapsal o jeden bod méně.
Na čele jezdila v té chvíli s nepatrným náskokem osmičlenná skupina, která se v závěru závodu zmenšila na čtyři jezdce, Oliveiru, Navarra, Vazqueze a Fenatiho. Kornfeil bojoval o šesté místo a za ním sváděli mezi sebou dost nepochopitelnou bitvu dva týmoví kolegové, Kent a Ono.
Rozhodlo poslední kolo, v jedné zatáčce se navzájem srazili Antonelli, Fenati a Vazquez. Vydělal na tom právě Kuba Kornfeil, který skončil na skvělém třetím místě, tedy podruhé letos na pódiové příčce. V konečném pořadí se posunul na dvanácté m��sto, což by po první polovině seriálu nikdo netipoval.
Zvítězil Miguel Oliveira před Jorge Navarrem, Danny Kent dokončil devátý a stal se mistrem světa třídy Moto3 pro rok 2015.

Moto2

Tito Rabat se po několika vynechaných GP vrátil ve Valencii do startovního pole a hned si vyjel pole position před novým mistrem světa, Francouzem Johannem Zarcem a krajanem Alexem Rinsem.
Rabat také nejlépe odstartoval do závodu, Zarco se v průběhu prvního kola propadl ze šestého až na osmé místo. Pak dokonce na chvíli klesnul ještě o jednu příčku. Na druhé pozici vystřídal Švýcara Lüthiho Alex Rins a začal se přibližovat k vedoucímu Rabatovi. V následujících kolech pokračovala mezi nimi bitva o první místo. Zarco jel stále osmý, v závěru postoupil na sedmé místo. Tito Rabat před sebe Alexe Rinse ani na chvíli nepustil, dokonce odolal i útoku na cílové rovince. Druhým místem v závodě však Rins potvrdil konečnou stříbrnou pozici v seriálu.

Moto GP
Valencia (E)

Moto3:
1. Oliveira (P, KTM), Navarro (E, Honda), 3. Kornfeil, 4. B. Binder (ZA, oba KTM), 5. Bastianini (I, Honda), 6. I. Vinales (E, KTM)
Konečné pořadí: 1. Kent (GB, Honda) 260, 2. Oliveira 254, 3. Bastianini 207, 4. Fenati (I, KTM) 176, 5. Antonelli (I, Honda) 174, 6. B. Binder 159… 12. Kornfeil 89, 18. Hanika (KTM) 43

Moto2: 1. Rabat (E), 2. Rins (E), 3. Lüthi (CH), 4. Baldassarri (I, všichni Kalex), 5. Lowes (GB, Speed Up), 6. Salom (E), 7. Zarco (F, oba Kalex)
Konečné pořadí: 1. Zarco 352, 2. Rins 234, 3. Rabat 231, 4. Lowes 186, 5. Lüthi 179, 6. Folger (D, Kalex) 163
 


Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Yamaha XVZ 1300 A ROYAL STAR '97

Jaké technické úpravy nutno provést, aby došlo u Yamahy XVZ 1300 A Royal Star ke zvýšení výkonu motoru z 54kW na...

Nezodpovězené 380 otázek

Aprilia Tuono 1000 R '07

Dobrý den, nevíte jakou tloušťku drátu udává výrobce Aprilia na cívce statoru magneta...