EICMA 2016: Ducati má malou Multistradu, dva další Scramblery a karbonový superbike

vydáno 8. 11. 2016, text Jan Rameš, foto Ducati

V italském Miláně byl právě dnes zahájen veletrh EICMA, patřící mezi dva nejdůležitější v Evropě. Ducati si na domácí půdu nechala pěknou dávku novinek.

Multistrada 950

Proč by Ducati dělala menší Multistradu, když má Hyperstradu 939? Inu, protože Hyperstrada je hrozně zábavná motorka, ale není to cesťák. A velká Multi-dvanáctistovka je zaprvé pořádný kus motorky a zadruhé, no, co si budeme nalhávat, není to žádná láce.

Multistrada 950 bude jednoznačně dostupnější, a i když nebude tak špičkově vybavená, drtivé většině motorkářů poslouží bezmála stejně dobře jako dvanáctistovka. Motor je stejný jako v Hyperstradě, čili 937 kubíků, 113 koní a 97 newtonmetrů, a i s plnou 20litrovou nádrží bude malá Multice vážit rozumných 227 kilo. Odpružení Kayaba je plně nastavitelné, vpředu bude 19" kolo jako na Multistradě Enduro, akorát že lité. Malou Multistradu poznáte podle klasické kyvky místo letmáče.

Scrambler Desert Sled

Scrambler ještě scramblerovatější! Anebo už to není scrambler? Vem to čert, říkejte tomu, jak chcete, nám to připomíná endura ze 70. let, takže všechny čtyři palce nahoru!

O život Scramblera jsme měli trochu starost v souvislosti s normou Euro 4, ale Italům se podařilo tuhle osmistovku dostat i na tyhle kruté emise, aniž by motoru ubyl jediný z 75 koníků. "Desertní sleď" dostal vyšší zdvihy odpružení, které nyní činí 200 mm, 19" přední kolo a v nabídce nahradil model Urban Enduro, který teď přestal dávat smysl. Hmotnost se trochu záhadně vyšplhala o 20 kg nad zbytek rodiny a činí 207 kg.

Scrambler Café Racer

To by bylo, aby se Italové nechytili! Na kafáče jsme čekali už od samotného počátku, vždyť to je jeden z nejčastějších směrů úprav tohoto výjimečného modelu Ducati. A dopadlo to snad ještě lépe, než jsme doufali.

Café Racer se technicky od svých sourozenců liší hlavně použitím 17" kol se širokými pneumatikami typického sportovního rozměru, a jinak je to samozřejmě o vzhledu. Kryt sedla spolujezdce, dvojdílná řídítka se zrcátky na koncích, výfuk Termignoni - tady už nebude co tunit...

1299 Superleggera

Milovníci superbiků by se na tuhle motorku radši neměli ani dívat, protože jim hrozí infarkt, mrtvice nebo nervové selhání následované vyloupením banky. Ducati říká, že tahle motorka jde za všechny dosavadní limity, a má asi fakt pravdu.

Superleggera znamená "Superlehká" a tenhle model tady už byl. Jenže to byla 1199 a měla rám "jenom" z hořčíku. Co má tedy nová 1299? Karbon! Rám, kyvka, kola, to je z karbonu! S plnou bandaskou tahle motorka váží nepochopitelných 167 kg. A pak na zadní kolo pusťte těch 215 koní. Tohle už musí startovat do vesmíru.

Monster 797

Tahle motorka není tak fascinující jako Superleggera, ale určitě ji budete potkávat častěji. Ducati se vrací ke kořenům a ke kapalinou chlazeným Monsterům přidává základní model s oblíbeným vzducháčem o objemu 803 kubíků, jaký pohání i Scramblera. Jednoduchá motorka pro každý den.

Musíme říci, že nás tenhle návrat velmi potěšil, byli jsme ze směru, kterým se Ducati u Monsterů pustila, trochu rozpačití. Jistě, 821 je fajn a 1200 nakoňovaný magor, ale Monster, to vždycky byla sportovně líznutá potvůrka, ale skutečně určená pro cesty do práce po městě. Nová sedm-devět-sedmička je příjemně vybavená a určitě bude i za příjemnou cenu.

Monster 1200

A na závěr ještě malá modelová údržba. Bývalo by bohatě stačilo, kdyby Ducati řekla, že dvanáctikilo dostalo motor plnící normu Euro 4, a asi by jí nikdo nezazlíval, kdyby mu trochu ubrala koně. Jenže v Boloni to provedli úplně naopak a z těch 135, resp. 145 koní přešli rovnou na 150, asi aby se to dobře pamatovalo. I nadále zůstává vedle standardního model ještě vylepšené esko (a také verze R, ale ta je pořád stejná, protože její motor plní euro-čtyřku od začátku).

Multistrada 950 Scrambler Desert Sled Scrambler Café Racer 1299 Superleggera Monster 797

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • ČMN 11/2018 právě v prodeji
  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900

Kam dál

  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

yuki Arrow 125 '09

jake jsou ventilove vule

Nezodpovězené 365 otázek

HONDA XL 125 Varadero '08

Při jízdě v malých otáčkách se mi rozsvítila červená kontrolka f1 nevím co to znamená, motorka jede bez...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 25. 5. 2018 v 5:15 za 0.640 sekundy. TOPlist