Dvoudobá bestie se vrací na závodní scénu!

vydáno 25. 2. 2016, text David M. Bodlák, foto SRT

Není fanoušek silničních motocyklových závodů, který by se slzou v oku nevzpomínal na zlatou éru šílených pětistovek. A ta doba je zdá se zpět, alespoň na letošní Tourist Trophy na ostrově Man.

Švýcarská firma Suter Racing Technology oznámila svoji účast na letošní Tourist Trophy na ostrově Man. A její debut nebude jen tak ledajaký. Jezdec, o kterém se zatím jedná, se na startovním roštu kategorie RST Superbike a PokerStars Senior TT objeví v sedle ultimativní dvoudobé pětistovky, která by měla být podle Eskila Sutera, bývalého GP jezdce a generálního ředitele SRT, konkurenceschopná proti současným strojům Honda, BMW nebo Kawasaki. A šance tu rozhodně jsou.

Suter MMX 500, představený poprvé světu na podzim minulého roku v Airforce Center Dübendorf a následně v Miláně na veletrhu EICMA, způsobuje doslova hysterii. V podstatě jde o repliku stroje třídy GP500, kterou v SRT vyrobili pouze v 99 exemplářích pro zvlášť movité amatérské jezdce (cena téměř 3 000 000 Kč). Čtyřválcové véčko o objemu 576 cm3 by mělo dosahovat maximálního výkonu 195 k@13 000 při váze 127 kg bez náplní (! ) a motorka by měla atakovat rychlost 310 km/h!

V SRT vyvinuli pro MMX 500 vlastní šestistupňovou kazetovou převodovku, v motoru pracují karbonové ventily, dvojité elektronicky řízené klapky a moderní elektronické vstřikování. Podvozek využívá hliníkového rámu (nastavitelné parametry úhlu hlavy řízení, rozvoru, atd.) a masivní hliníkové kyvky, přičemž postavený je na Öhlinsech. Brzdy nesou značku Brembo a hořčíková kola jsou od OZ Racing. Za nízkou váhou stojí rovněž karbonová nádrž a kapoty a vlastně celá motorka je našlapaná těmi nejlepšími komponenty. Však aby ne, když SRT má fůru zkušeností ze závodů Moto GP, kde jednak startují jejich stroje a zároveň jsou dodavateli komponentů pro řadu týmů v seriálech mistrovství světa.

Jak říká Eskil Suter: „Povedlo se nám postavit novodobý dvoudobý závoďák, za jehož kvalitami si stojíme, a to je důvod, proč chceme jít do nejtěžšího závodu světa. Šest kol na šedesátikilometrovém horském okruhu je záležitost pro nejtvrdší chlapy a také ta nejtěžší zkouška pro techniku.“ Do sedla chtějí nějakého TT mazáka, v jednání jsou zatím dva někdejší vítězové, tak uvidíme, kdo z nich nám na trať vrátí kouzlo zlaté éry motocyklových závodů. Už teď ale prahneme po on-boardech, protože to bude neskutečný mazec!

Komentáře k článku:

PawelTx 26. 2. 2016
Nádhera :) Ty modrý sací hrdla, hmmmm :) Docela bych si i sáhnul... Akorát by mě zajímalo, jestli ten motor nebude mít moc ostrý záběr. Přeci jen, 195 2T koní. Hlavně aby jim to nějaký Euro-buzík odborník ekolog nezatrhnu



Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Puberťákův sen aneb Škola volá

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Můj motor si řekl o generální opravu, a tak jsem neváhal a pustil se do ní sám...

Nezodpovězené 365 otázek

KTM 250 SX '00

pri zaradený rýchlosti nereaguje vůbec spojka. skladal som to 6x podla schémy a vobec nechce fungovat...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 23. 5. 2018 v 3:22 za 0.718 sekundy. TOPlist