EICMA Ducati: Větší Panigale a jemnější Multistrada

vydáno 4. 11. 2014, text Jan Rameš, foto Ducati

Ducati své představení novinek pojala velmi inovativně, když se dalo sledovat již den předem online. Kromě dalšího provaření Scramblera se vše točilo kolem větší Panigale, inovované Multistrady a Diavela ve verzi Titanium.

1299 Panigale

Možná trochu překvapivě se Ducati pustila do dalšího zvětšování svého úchvatně tvarovaného superbiku. Panigale bude mít od příštího roku označení 1299, když se pod subtilními kapotkami bude ukrývat dvouválec Superquadro s objemem zvětšeným na 1285 kubíků. Toho bylo docíleno zvětšením vrtání ze 112 na mohutných 116 mm a výsledkem je nárůst maximálních hodnot na 205 koní při 10 500 a 144,6 Nm při 8750 otáčkách!


Neměnil se samozřejmě jen motor, citliví piloti poznají o půl stupně ostřejší úhel řízení, takže motorka teď bude ještě lépe padat do zákrut, a čep přední vidlice je o 4 mm níž kvůli zlepšení trakce na zadku. Hodně se pracovalo na elektronice, která je kompletně předělaná. Systém IMU (Inertial Measurment Unit) dokáže ve třech osách měřit zrychlení stroje, takže nově bylo možné zakomponovat Cornering ABS čili antiblok fungující i v zatáčce, což doposud měla akorát KTM 1190 Adventure a BMW HP4. Optimalizovány byly systémy DWC (Ducati Wheelie Control), DTC (Ducati Traction Control) i EBC (Engine Braking Control), motorka si umí sama přepočítat parametry pneumatik, takže elektronika by měla fungovat i na ojetých gumách, případně na pryžích jiné značky. Novinkou je rychlořazení EQS, které, díky použití elektronického plynu, nyní umožňuje bez spojkování i podřazovat.


Kromě základního modelu má Ducati připravenu samozřejmě i Panigale S. Ta nabídne svému pilotovi tlačítka na řídítkách na rychlý přístup k DTC, DWC a EBC, přední světlomet z LED diod, kované lehké ráfky a hlavně semiaktivní odpružení Öhlins Smart EC. Jde o vůbec první sériové použití švédského odpružení se semiaktivní funkcí, doposud Öhlinsy umožňovaly pouze pevné (byť elektronikou řízené) nastavení a semiaktivní podvozky dodávaly jiné firmy.


Samostatnou kapitolou bude 1299 Panigale R. Té totiž zůstane původní motor 1198 cm3, neboť jde o závodní náčiní a reglementy neumožňují větší objem. I tak se ale erko bude moci pochlubit 205 koníky, zde však dosahovanými až při 11 500 otáčkách, krouťák činí 136 Nm při 10 250, prostě racingový speciál se spoustou titanových dílů a odlehčenou klikovkou. Elektronika je stejného typu jako u svých civilnějších alternativ, odpružení Öhlins se nastavuje ručně, změněna byla geometrie. V neposlední řadě nové erko proti loňské 1199 Panigale R zhublo šest kilo, takže váží nepochopitelných 184 kg s plnou bandaskou! Základní verze i S potom na váze ukáží pořád ještě famózních 190,5 kg.


Multistrada 1200

Druhou velkou novinkou je inovovaná Multistrada 1200. Tenhle adventure bike se superbikovým motorem je synonymem pro brutálně rychlý cestovní stroj a pro příští rok dostane k dispozici motor Testastretta DVT s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Efekt? Zvýšení výkonu na 160 koní, točivého momentu na 136 Nm, snížení spotřeby o osm procent a splnění normy Euro 4!


Na rozdíl od Panigale u Multistrady poznáte, že je nová, už na první pohled, design je hranatější a učesanější. Lehce se pozměnila ergonomie a novinkou je i výškově nastavitelné sedlo. Zbrusu nová je přístrojová deska, jež v modelu S umožňuje připojit přes bluetooth mobilní telefon. Všechny modely dostaly tempomat a elektroniku IMU, takže i Multistrada se bude moci pochlubit "zatáčecím" ABS.


Jak je u Ducati zvykem, kromě základního modelu bude v nabídce i vylepšené S, které disponuje lehčími ráfky, ledkovým osvětlením, semiaktivním podvozkem a lepšími brzdami (Brembo M50), v nabídce bude i verze Dair pro majitele airbagových bund Dainese. Jak standardní, tak eskový model bude možné pořídit s jedním ze čtyř doplňkových balíčků: Touring Pack (vyhřívané hefty, kufry, centrální stojan), Sport Pack (karbonové doplňky, frézované díly a koncovka Akrapovič), Urban Pack (top case, tankbag a USB) a Enduro Pack s mlhovkami, širokými stupačkami a praktickými padáky od Touratechu.



Diavel Titanium

Poslední novinkou od Ducati je Diavel ve verzi Titanium, která bude stát nad základním Diavelem a vylepšeným Diavelem Carbon. Přídomek Titanium u stroje, jehož se vyrobí pouze 500 kusů, není žádnou nadsázkou, z tohoto drahého materiálu jsou vyrobeny kryty nádrže i předního světlometu, na krytu spolujezdcova sedla je titan kombinován s karbonem. Z uhlíkových vláken potom jsou všemožné ostatní doplňky. Sedlo je z Alcantary, výfuky i kované ráfky mají speciální tvarování i povrch.


Komentáře k článku:




Přečtěte si také

EICMA KTM: Adventure pro mladé  5. 11. 2014   komentáře: 2
EICMA Honda: Dva prototypy  5. 11. 2014  
EICMA Yamaha: Nová éra!  4. 11. 2014  

Další články z rubriky

  • ČMN 11/2018 právě v prodeji
  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900

Kam dál

  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Yamaha YZF 1000 R THUNDERACE '99

Tímto Vás srdečně zdravím a měl bych na vás otázku...

Nezodpovězené 365 otázek

Honda S-Wing 125 '09

Potřebuji podrobný návod jak sundat zadní kolo u Hondy S-Wing...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 24. 5. 2018 v 13:34 za 0.343 sekundy. TOPlist