Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Lukáš Kvapil představil novinky na letošní sezonu

vydáno 1. 3. 2017, text Dominika Nováková, foto Klymčiw Racing, archiv Olivera Königa, Zbyněk Kvapil

Lukáš Kvapil se letos v lednu účastnil nejtěžšího závodu na světě – Rallye Dakar, kde zraněný skončil už ve druhé etapě. Nic ovšem nevzdává, ba naopak, na letošek chystá novinky. A týkat se budou nejenom Dakaru. Lukáš se totiž chystá i na jednu poměrně odlišnou motorkářskou disciplínu. A navíc se pustil do obnovy motocyklové sekce Armádního sportovního centra Dukla Praha!

Lukáši, jak bude „nová“ Dukla fungovat, co je jejím cílem?

Před dvěma lety se mi všichni smáli. Jsem jediný profesionální voják v Dukle Praha a podařilo se mi začít pracovat na znovuzrození slavného klubu. Cílem je vytvořit zázemí a prostor pro naše reprezentanty. To se nám daří a logo Dukly je vidět stále více a v různých sportech.

Jaké bude zázemí a podpora pro jezdce?

V současné době máme před sebou velký kus cesty. Daří se nám po malých krůčkách přesvědčit vedení, že si zasloužíme barvy týmu, a dostáváme oplátkou skvělé zázemí na přípravu a soustředění.

Znamená vstup do Dukly profesionalizaci oněch závodníků?

To bych si moc přál, ale nemůžeme chtít hned zázraky.

Jak vidíte budoucnost? Budou se budovat další střediska, rozšiřovat počet členů?

Můžu mluvit za sebe, protože jsme armádním klubem a ten má svoje pravidla. Já se budu určitě snažit o vytvoření střediska motocyklového sportu.

Podle čeho jste vybrali právě tyto jezdce?

Já nerozhoduji o výběru jezdců, ale vedení ASC Dukla Praha. Jako reprezentant musím splňovat kritéria, jejichž součástí je talent, píle a výsledky.

Můžou se jezdci přihlásit sami? Jaké jsou podmínky pro vstup do Dukly?

Pokud někdo chce něčeho dosáhnout, tak musí mít hlavně zájem, a pokud vím, tak každý musí podat přihlášku s žádostí o reprezentaci. 


DVA NOVÍ ČLENOVÉ

A konečně se dostáváme k tomu hlavnímu. V Dukle Praha se vedle Lukáše Kvapila a dalších motorkářů, jako je Petr Pilát (freestyle motokros) nebo Patrik Markvart (enduro), objeví i dvě nová jména. Dakarský závodník Ondřej Klymčiw a jezdec na silniční motorce Oliver König.

Ondřej Klymčiw

Letos na Rallye Dakar skončil v kategorii motocyklů na 11. místě. To je druhý nejlepší český výsledek mezi motorkáři v historii. Má za sebou ještě dva předchozí Dakary, přičemž v roce 2015, při svém debutu, zajel nejlepší výsledek mezi motocyklisty, v ročníku 2016 se vážně zranil při pádu. Chystá se i na Rallye Dakar 2018.

Ondro, co pro tebe bude znamenat spolupráce s Duklou Praha? Jak bude taková spolupráce vypadat?

Dukla mi poskytne veškeré sportoviště, stadiony, tělocvičny, fyzioterapeuty, trenéry, sauny, ubytování. Ve financích mi ale v tuto chvíli není schopná nabídnout ani korunu. Proto ani nemusíme vozit její logo. Taky na závodech stále budu jezdit pod svým týmem Klymčiw racing.

Jak ses dostal do Dukly, oslovili tě, nebo ses přihlásil sám?

Kdyby do mě Lukáš Kvapil nehučel, ať se tam jdu zeptat, tak by mě to samotného ani nenapadlo. Dukla pro mě znamená opravdu vrcholové sportovce a lidi, kteří něco dokázali, a tam já podle mě nepatřím (11. místo na Rallye Dakar - pozn. redaktorky). A to, že tam můžu být, je pro mě odměna za ty roky práce, že vůbec někoho zajímám, že si chlapi v Dukle udělali čas a něco si o mně zjistili. A hlavně působení v Dukle beru jako poslání. Teď tam sice žádné finance na motorismus nejsou, ale když to tam nikdo z nás nepokazí a budou výsledky, tak finance na motorsport někdy přijdou. I kdyby přišly v tu dobu, co budu končit s kariérou, tak budu rád, že jsem prošlápnul cestu dalším jezdcům a pomohl jim. Pomohl něco vrátit společnosti, aby šla reprezentace znovu nahoru.

Budeš využívat výhody, které ti Dukla Praha nabídne? Mám na mysli sportoviště, fyzioterapeuty atd…

Rozhodně využiju doktory. Vojenská nemocnice je špička. Takové kontakty se hodí. S pohybovým aparátem sportovců mají zkušenosti. Mají tam 200 sportovců, moji doktoři jich mají třeba jenom 20.

Oliver König

Druhým jezdcem nově pod Duklou Praha se stane mladý nadějný závodník Oliver König. Letos bude primárně pokračovat v seriálu ADAC Northern Europe Cup, který je sledován jak ze strany pozorovatelů Red Bull MotoGP Rookies cupu, tak španělskými manažery týmů z juniorského mistrovství světa. Navíc dva jezdci seriálu dostanou příležitost předvést své schopnosti v posledních dvou závodních víkendech CEV juniorského mistrovství světa, a tam se Oliver zkusí probojovat. Jako druhý pojede nový seriál MotoCH, který je oficiálním mistrovstvím České republiky, zde ale pouze tři závodní víkendy z pěti, protože ostatní se kryjí s ADAC NEC.

Olivere, v čem je výhoda být pod kvalitním týmem (Duklou)?

Jednoznačně v nejkvalitnějším zázemí pro fyzickou přípravu a samozřejmě i rehabilitaci a rekonvalescenci, jaké si sportovec může přát.

A naopak jaké budeš mít povinnosti vůči Dukle Praha?

Cílem je samozřejmě zajíždět co nejlepší výsledky a bojovat o titul v obou seriálech, které pojedu. Přesné umístění v závodech jsme ale neřešili.

Jak bude spolupráce s Duklou probíhat?

Celou spolupráci momentálně nastavujeme a zatím neumím být konkrétnější, každopádně stěžejním bodem bude příprava z pohledu fyzické kondice a dohled nad vyvážením tréninku s regenerací.


LUKÁŠ KVAPIL NA OVÁLU?

Nejen obnovení armádního sportovního centra Dukla Praha pro motocyklové závodníky, ale i jiné novinky představil Lukáš Kvapil ve středu 1. března. V letošní sezoně se zúčastní závodů mistrovství republiky ve flattracku a směřovat bude na mistrovství světa.

Proč ses na letošní sezonu rozhodl zrovna pro flattrack?

V minulosti jsem se svezl na plochodrážním speciálu a řekl si, že to jsou blázni. Ale měl jsem možnost sledovat v televizi závody flattrack, které se stávají u nás velmi populárním sportem. Koketoval jsem s touto myšlenkou a jsem rád, že jsem mohl spojit síly s tím nejlepším jezdcem u nás a vydat se tímto směrem.

Máš s ním už nějaké zkušenosti z minulosti, závodil jsi někdy?

Má to řídítka, dvě kola a zatáčí se do leva (směje se Lukáš). Ne, jsou to krásný závody a mně se vždy líbilo jezdit ve driftu.

Na jaké motorce pojedeš?

Mám obrovský štěstí, že pokud vše půjde dle plánu a moje tělo bude držet, tak Jirka Kolář z plzeňského Harleye mi staví speciál. A prý budu nadšený.

Vrcholem sezony na flattracku má být účast na MS. Jaký tam máš přímo cíl – jenom účast, nebo si myslíte i na nějaké umístění? A na které umístění se cítíš v českém šampionátu?

Je to nová disciplína. Mám dobré předpoklady a myslím si, že neudělám ostudu. Tak uvidím, jak mi to půjde v bitvě mezi ostřílenými a zkušenými borci. A start na MS je snem každého, tak se budu snažit, aby byla vidět další česká vlajka na startu.


DAKAR 2018

A Rallye Dakar? Tu chce Lukáš příští leden konečně dojet do cíle. Za Big Shock racing to už ovšem nebude. „Start na Dakaru jsem si splnil a musím poděkovat znovu a znovu Pavlu Kubíčkovi a celému týmu Big Shock racing za tuto možnost. Po vzájemné dohodě jsem ukončil ke konci února spolupráci. Tím nic nekončí, v současné době je pro mě důležité být zcela fit a poté můžeme vést jednání o startu na Dakaru 2018. Vždyť jsem ještě nebyl v cíli…“


Projekty a spolupráce s ČMN

S Lukášem jsme pro letošní rok započali velmi zajímavou spolupráci. Nejen že jsme o novém projektu „Dukla“, věděli jako první, ale ve spolupráci s ním chystáme i další zajímavé projekty. Zajímá vás například, jak trénují policisté motorkáři nebo jak vypadá výcvik motocyklové jednotky hradní stráže?



Diskuze k článku

Tonda 27. ledna
Tak co ten flattrack? Připadne ms flattrack ? Nebo armádní team? Povedlo se ? Nebo to snad byli nějaké řeči ?

Další články z rubriky

  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Když chci mít fakt čistý řetěz, musím ho vždycky rozebrat, do něčeho ho celý ponořit, pojistky řetězové spojky taky nejsou na neustálé rozebírání dělané, a navíc mám...

Nezodpovězené 380 otázek

Zdravím všechny chtěl sem se zeptat mam Hondici CBR600F4i ma najeto 22000 a kousek a začal se mi ozývat rozvod...