Nové Harleye pro rok 2018: totálně překopané Softaily!

vydáno 24. 8. 2017, text Jan Rameš, TZ, foto H-D

Zatímco evropské a japonské značky si své novinky nechávají na říjen nebo listopad, Harley-Davidson s nimi přichází pravidelně na konci letních prázdnin. Že budou výroční modely vzhledem ke 115 letům od vzniku značky, to se dalo čekat, stejně jako nové stroje v řadě CVO, ovšem že se v Milwaukee vrhnou na Softaily a totálně je překopou, to je velké překvapení!

Začneme nejprve těmi oslavami. Ročník 2018 znamená 115 let od založení téhle americké ikony a to si samozřejmě v Milwaukee nemohou nechat ujít. Celkem devět modelů si budete moci pořídit ve speciálním barevném provedení 115th Anniversary - ehm, vlastně chyba. Ty designy jsou dva, vždy jde o modročernou kombinaci, a takového Fat Boye dokonce Američané budou prodávat v obou verzích. Takže modelů je devět, variant deset.

A jedeme dál. Milovníci cestovních motocyklů mají u H-D k dispozici řadu Touring a milovníci exkluzivního cestování potom řadu CVO alias Custom Vehicle Operations. Do té se každý rok zařadí jiné modely, továrně vytuněné, a pro ročník 2018 to jsou modely tři a všechny udělané z Touringů. Konkrétně půjde o CVO Street Glide, CVO Road Glide a CVO Limited. Ty se od standardních Touringů kromě bareveného provedení (CVO Limited je dokonce i ve verzi 115th Anniversary) a luxusní výbavy budou odlišovat především použitím největšího motoru, který kdy Harley sériově montoval - Twin Cooled Milwaukee-Eight 117, na naše tedy 1923 kubíků a 166 Nm! A ještě jeden primát, CVO Road Glide dostane 21" přední kolo, opět největší, které kdy H-D montoval na cestovní stroj.

Když už jsme u těch kol - máme tady ještě dvě další novinky z ranku Touringů. Jde o baggery Street Glide SpecialRoad Glide Special. Ty měly doposud vpředu 19" a vzadu 16" kolo, chromovanou vidlici a výfuky, lesklá kola i motor. Tyto stroje budou nově označeny jen jako Street Glide a Road Glide a vedle nich budou existovat ještě verze Special, jež mají ráfky Talon v kombinaci 19"/18" s novým designem a také na nich budete chrom hledat jen obtížně, protože co šlo, je v matné černé.

A můžeme konečně jít na Softaily, protože ročník 2018 se do dějin H-D zapíše jako Rok Softailů. Osm modelů, vlastně všechny známých jmen a siluet, ale uvnitř úplně nových. Zaprvé motory - nečekali jsme to tak brzo, ale odteď budou i Softaily vybaveny osmiventilovými motory Milwaukee-Eight, které měly svou premiéru u Touringů 2017. Standardem je verze se 107 krychlovými palci (1745 cm3), ale modely Fat Bob, Fat Boy, Breakout a Heritage Classic si budete moci pořídit i ve variantě 114 cci (1868 cm3)!

Nové motory budou zamontovány do nových podvozků. Zůstal zachován vzhled podvozku Softail, čili se skrytým odpružením, což má evokovat rám hardtail, ale nyní je dole pod motorem ukryt akorát jediný tlumič. Ten dostal navíc snadno nastavitelné předpětí pružiny - klíč potřebujete na Softail Slim, Street Bob a Low Rider, hydraulicky kolečkem potom ladíte péro u modelů Fat Bob, Fat Boy a Breakout (na boku motorky), resp. Deluxe a Heritage Classic (pod sedlem). Nové rámy jsou o 65 % tužší než ty staré a mají jednodušší konstrukci s menším počtem svárů. Používají se dvě kyvky, jedna pro úzké a druhá pro široké zadní kolo. Široký podvozek je o 5,89 kg (15 %) lehčí, úzký podvozek ušetřil 8,16 kg (20 %). To nejsou malá čísla. Změny najdeme i na předku, vidlice Showa s dvojitým průtokovým ventilem měla premiéru už v letošních Touringách a nabídne 130mm zdvih odpružení.

Na první pohled ale Softaily 2018 poznáte podle upraveného designu. Společným znakem je přední světlo Daymaker Signature, ten vypadá skutečně skvěle.Tvary se někde upravovaly jen lehce (klasické stroje jako Deluxe nebo Heritage Classic), jinde se šlo hodně do sci-fi, jako třeba u Fat Boba, který vypadá jako motorka z filmu. Hodně jsme zvědavi, jak veřejnost zareaguje na nového Fat Boye, protože Terminator změnil design po bezmála 30 letech, a to dost zásadně. Jinak detailisté si určitě povšimnou u všech modelů nových nádrží, přístrojového vybavení a nabíjecí USB zásuvky v krku řízení.
A jaké jsou hlavní změny u jednotlivých modelů?
Fat Boy
• Agresivní, robustní výraz a ucelený design od předku až po záď
- Moderní ztvárnění klasického světlometu
- Přední pneumatika o šířce 160 mm, nejširší pneumatika, jaká kdy byla u produkčního modelu Harley-Davidson použita, je obutá na plném předním kole Lakester.
• Snížení hmotnosti o 16 kg oproti předchozímu modelu
• 240 mm zadní pneumatika s plným zadním kolem Lakester
• Volitelně motor Milwaukee-Eight 114
Heritage Classic
• Nový odnímatelný čelní štít
• Nové pevné, uzamykatelné a vodotěsné boční brašny
• Odpružení s delšími zdvihy a větším maximálním zatížením
• Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
• Volitelně motor Milwaukee-Eight 114
• Tempomat jako součást standardní výbavy
Low Rider
• Tachometr a otáčkoměr umístěné v konzole, maska světlometu a grafika na nádrži v retro stylu
• 19palcové přední a 16palcové zadní lité kolo Radiate
• Výfuk Shotgun v uspořádání 2-2
Softail Slim
• Tmavé zpracování zvýrazňuje efekt vyplétaných kol, řídítek Hollywood a nového designu od předku až po záď
• Nízko uložené sedlo Tuck-And-Roll
• Odvážné a plynulé tvary předního světlometu a krytů přední vidlice
• Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
Deluxe
• LED osvětlení vepředu i vzadu: světlomet, provozní světla, koncové světlo Tombstone a směrovky
• Charakteristická dozadu protažená řídítka
• Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
Breakout
• Nová čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru
• Dlouhá a široká stavba s nízkou a předsunutou 49mm přední vidlicí
• 18palcové zadní (pneumatika 240 mm) a 21palcové přední (pneumatika 130 mm) lité kolo Gasser s černým práškovým lakováním
• Charakteristický LED světlomet Daymaker Signature
• Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci
• Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
• Volitelně motor Milwaukee Eight 114
Fat Bob
• Zalomený výfuk s uspořádáním 2-1-2 s customovým lakováním
• Největší pneumatiky s agresivním dezénem od Motor Company: 150 mm vepředu a 180 mm vzadu
• Dvojitá přední kotoučová brzda
• Palivová nádrž o objemu 13,2 litru
• Snížení hmotnosti o 15 kg oproti předchozímu modelu
• Obrácená přední vidlice s kazetovou konstrukcí o průměru 43 mm
• Volitelně motor Milwaukee Eight 114
Street Bob
• Čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru
• Černá litá kola s useknutými blatníky
• Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci
• Snížení hmotnosti o 7 kg oproti předchozímu modelu
• Nejnižší doporučená cena výrobce v celé řadě Softail
Výroční edice 115th Anniversary
Výroční lakování 1. verze
Výroční lakování 2. verze
CVO Limited ve výročních barvách
Street Glide Special
Road Glide Special
Fat Boy
Heritage Classic
Low Rider
Softail Slim
Deluxe
Breakout
Fat Bob
Street Bob

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Puberťákův sen aneb Škola volá

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Cagiva 600 W 16 '96

někdy se nevysune pastorek


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 21. 5. 2018 v 7:21 za 0.484 sekundy. TOPlist