Harley-Davidson XG750R: nový závoďák z Milwaukee

vydáno 1. 6. 2016, text Jan Rameš, foto Harley-Davidson

Tahle motorka se určitě nestane nejprodávanějším Harleyem všech dob - už kvůli tomu, že si jej vlastně ani koupit nemůžete. Jde o závodní speciál, který má velmi nelehký úkol: nahradit legendární XR750 na hliněných oválech.

   U nás tenhle sport provozuje akorát pár nadšenců, ale v Americe je to masová záležitost. Flattrack je tam mega populární po dlouhá desetiletí, a jestli existuje jedna značka a jeden stroj, které by měly být brány za archetypální, je to určitě Harley-Davidson a jeho XR750. Teď si sedněte na zadek: tenhle model lítá v táhlých driftech po nesčetných amerických drahách již neuvěřitelných 44 let!

   Jenže nic netrvá věčně, konkurence je čím dál protivnější, a tak se v H-D museli chtě-nechtě pustit do nástupce. Ten se představil tuto neděli při AMA Pro Springfield Mile, závodě, který je označován za nejadrenalinovější na nezpevněné flattrackové dráze v USA a osmnáctiletý David Fisher, jezdec továrního týmu H-D, v jeho sedle získal první body. Co je jinak proti starému dobrému XR? Především motor - sbohem vzduchem chlazené óhávéčko, v útrobách nového XG bije upravený Revolution X ze silničního modelu Street 750! Čtyři ventily na válec, rozvod DOHC a vysoké otáčky. Že se sériovým Streetem nebude mít závodní speciál XG750R moc společného, je asi jasné...

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Puberťákův sen aneb Škola volá

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Suzuki GSF 1200 Bandit

Mám velkého Bandita, jsem na konci s brzdama a teď váhám mezi sintrovanými a organickými brzdovými destičkami, hlavně kvůli ceně...

Nezodpovězené 365 otázek

KTM 530 EXC '10

po přidání plynu a opětovném ubrání plynu zůstávají otáčky vysoké a je tam při přidání plynu i mezera kde se to...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 22. 5. 2018 v 17:24 za 0.484 sekundy. TOPlist