Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Harley má Road Kinga ve verzi Special

vydáno 9. 2. 2017, text Jan Rameš, foto Harley-Davidson

Takhle to prostě Amíci mají. První, tu větší várku novinek představují pravidelně na konci léta, a na přelom zimy a jara si nechávají nějakou tu drobnost. Letos je to další zástupce řady Touring.

Road King, silnic král. Z téhle motorky její šlechtický původ prostě čiší, a to nemusíte být ani fanoušky H-D, abyste tohle podvědomě respektovali. "Rouďas" je přímým potomkem první Electra Glide, to v půlce 60. let ještě zdaleka nebyla taková almara jako teď, nýbrž šlo o poslední hádéčko s motorem Panhead a současně o prvního velkého Haryka s elektrickým startérem. A byl to prostě takový velký križník s kufry a světelnou rampou. Jako dnes Road King.

Ovšem i v rodině Králů silnic začíná být docela těsno. Hodně, opravdu hodně dlouho tady u nás označení Road King automaticky znamenalo Road King Classic, čili motorku s velkým plexi, koženými brašnami a bílými bočnicemi pneumatik. Až loni se nabídka (nejen) českého zastoupení rozšířila o další model, ten se jmenuje úplně jednoduše Road King a jde vlastně o základní verzi, která má pneumatiky obyčejně černé a místo brašen staré známé touringové kufry. Cenově ovšem oba tyto modely vycházejí úplně nastejno, 24 272 éček, čili asi 660 000 Kč.

A teď tady máme třetího do party. Právě dnes v Milwaukee padlo embargo na model nazvaný Road King Special, což je ze standardního "Rouďase" udělaný bagger a ještě vyvedený v barvě, která teď u H-D neskutečně frčí - vojenská zelená, tedy oni ji nazývají olivová zlatá, a k tomu všechno černé, chrom najdete jen na nezbytně malém množství detailů. Abychom byli přesní, na výběr jsou ještě další tři barevná provedení (černá lesklá, uhlově černá matná a hrubá červená metalíza), ovšem nejvíce mu sluší právě tahle a bude na tuty nejprodávanější.

A čím je bagger jiný od cesťáků? Zaprvé mu chybí plexi (paradoxně je ale o téměř 25 tisíc dražší než ostatní Road Kingové s plégem), zadruhé má trochu jiná řídítka, zatřetí... a víte co, kašleme na počty. Prostě dostal jiné sedlo, pro spolujezdce ne tak komfortní, ale to k baggerům patří, a taky jiná kola. Litá, se spoustou paprsků a hlavně je vepředu devatenáctka. Classic má drátovou šestnáctku, standard litou sedmnáctku. Velké přední kolo a pár designérských fíglů vytvářejí dojem, že je motocykl vzadu snížený, ale nebylo nutné do podvozku sahat.

Technicky samozřejmě Special vychází z novinek 2017, čili počítat můžete s úplně novým motorem Milwaukee-Eight a vylepšeným podvozkem, vybaveným hydraulicky ovládanými zadními tlumiči.



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Jsem poměrně pečlivý v čištění motocyklů, ale poslední dobou začínám zastávat názor, že všeho moc škodí...

Nezodpovězené 380 otázek

Suzuki Burgman 125 '09

Zdravím, mám Burmana 125 z roku 2009 a teď se mi přihodila asi hodně zvláštní věc, cca v 90km rychlosti se začal ozívat takový hlasitý pískavý až hučící...