Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Harley má Road Kinga ve verzi Special

vydáno 9. 2. 2017, text Jan Rameš, foto Harley-Davidson

Takhle to prostě Amíci mají. První, tu větší várku novinek představují pravidelně na konci léta, a na přelom zimy a jara si nechávají nějakou tu drobnost. Letos je to další zástupce řady Touring.

Road King, silnic král. Z téhle motorky její šlechtický původ prostě čiší, a to nemusíte být ani fanoušky H-D, abyste tohle podvědomě respektovali. "Rouďas" je př��mým potomkem první Electra Glide, to v půlce 60. let ještě zdaleka nebyla taková almara jako teď, nýbrž šlo o poslední hádéčko s motorem Panhead a současně o prvního velkého Haryka s elektrickým startérem. A byl to prostě takový velký križník s kufry a světelnou rampou. Jako dnes Road King.

Ovšem i v rodině Králů silnic začíná být docela těsno. Hodně, opravdu hodně dlouho tady u nás označení Road King automaticky znamenalo Road King Classic, čili motorku s velkým plexi, koženými brašnami a bílými bočnicemi pneumatik. Až loni se nabídka (nejen) českého zastoupení rozšířila o další model, ten se jmenuje úplně jednoduše Road King a jde vlastně o základní verzi, která má pneumatiky obyčejně černé a místo brašen staré známé touringové kufry. Cenově ovšem oba tyto modely vycházejí úplně nastejno, 24 272 éček, čili asi 660 000 Kč.

A teď tady máme třetího do party. Právě dnes v Milwaukee padlo embargo na model nazvaný Road King Special, což je ze standardního "Rouďase" udělaný bagger a ještě vyvedený v barvě, která teď u H-D neskutečně frčí - vojenská zelená, tedy oni ji nazývají olivová zlatá, a k tomu všechno černé, chrom najdete jen na nezbytně malém množství detailů. Abychom byli přesní, na výběr jsou ještě další tři barevná provedení (černá lesklá, uhlově černá matná a hrubá červená metalíza), ovšem nejvíce mu sluší právě tahle a bude na tuty nejprodávanější.

A čím je bagger jiný od cesťáků? Zaprvé mu chybí plexi (paradoxně je ale o téměř 25 tisíc dražší než ostatní Road Kingové s plégem), zadruhé má trochu jiná řídítka, zatřetí... a víte co, kašleme na počty. Prostě dostal jiné sedlo, pro spolujezdce ne tak komfortní, ale to k baggerům patří, a taky jiná kola. Litá, se spoustou paprsků a hlavně je vepředu devatenáctka. Classic má drátovou šestnáctku, standard litou sedmnáctku. Velké přední kolo a pár designérských fíglů vytvářejí dojem, že je motocykl vzadu snížený, ale nebylo nutné do podvozku sahat.

Technicky samozřejmě Special vychází z novinek 2017, čili počítat můžete s úplně novým motorem Milwaukee-Eight a vylepšeným podvozkem, vybaveným hydraulicky ovládanými zadními tlumiči.



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • Upoutávka Motorbike 12/2019
  • Upoutávka Motorbike 11/2019
  • Upoutávka Motorbike 10/2019

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 334 otázek

Vertemati S 570 E Motard '04

Dobrý den,sháním zapalovaní na Vertemati SM 570E,nemůžu ho nikde sehnat,nemohly by jste mi poradit?děkuji za odpověd...

Nezodpovězené 396 otázek

Suzuki AN 400 Burgman '00

Startér se jenom převaluje,baterka je...