Harley má Road Kinga ve verzi Special

vydáno 9. 2. 2017, text Jan Rameš, foto Harley-Davidson

Takhle to prostě Amíci mají. První, tu větší várku novinek představují pravidelně na konci léta, a na přelom zimy a jara si nechávají nějakou tu drobnost. Letos je to další zástupce řady Touring.

Road King, silnic král. Z téhle motorky její šlechtický původ prostě čiší, a to nemusíte být ani fanoušky H-D, abyste tohle podvědomě respektovali. "Rouďas" je přímým potomkem první Electra Glide, to v půlce 60. let ještě zdaleka nebyla taková almara jako teď, nýbrž šlo o poslední hádéčko s motorem Panhead a současně o prvního velkého Haryka s elektrickým startérem. A byl to prostě takový velký križník s kufry a světelnou rampou. Jako dnes Road King.

Ovšem i v rodině Králů silnic začíná být docela těsno. Hodně, opravdu hodně dlouho tady u nás označení Road King automaticky znamenalo Road King Classic, čili motorku s velkým plexi, koženými brašnami a bílými bočnicemi pneumatik. Až loni se nabídka (nejen) českého zastoupení rozšířila o další model, ten se jmenuje úplně jednoduše Road King a jde vlastně o základní verzi, která má pneumatiky obyčejně černé a místo brašen staré známé touringové kufry. Cenově ovšem oba tyto modely vycházejí úplně nastejno, 24 272 éček, čili asi 660 000 Kč.

A teď tady máme třetího do party. Právě dnes v Milwaukee padlo embargo na model nazvaný Road King Special, což je ze standardního "Rouďase" udělaný bagger a ještě vyvedený v barvě, která teď u H-D neskutečně frčí - vojenská zelená, tedy oni ji nazývají olivová zlatá, a k tomu všechno černé, chrom najdete jen na nezbytně malém množství detailů. Abychom byli přesní, na výběr jsou ještě další tři barevná provedení (černá lesklá, uhlově černá matná a hrubá červená metalíza), ovšem nejvíce mu sluší právě tahle a bude na tuty nejprodávanější.

A čím je bagger jiný od cesťáků? Zaprvé mu chybí plexi (paradoxně je ale o téměř 25 tisíc dražší než ostatní Road Kingové s plégem), zadruhé má trochu jiná řídítka, zatřetí... a víte co, kašleme na počty. Prostě dostal jiné sedlo, pro spolujezdce ne tak komfortní, ale to k baggerům patří, a taky jiná kola. Litá, se spoustou paprsků a hlavně je vepředu devatenáctka. Classic má drátovou šestnáctku, standard litou sedmnáctku. Velké přední kolo a pár designérských fíglů vytvářejí dojem, že je motocykl vzadu snížený, ale nebylo nutné do podvozku sahat.

Technicky samozřejmě Special vychází z novinek 2017, čili počítat můžete s úplně novým motorem Milwaukee-Eight a vylepšeným podvozkem, vybaveným hydraulicky ovládanými zadními tlumiči.

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Yamaha TDM 850 '93

Mam doma nabourany motocykl model 1999 a chtel bych z nej použít motor do staršího typu 1993...

Nezodpovězené 365 otázek

Orion AGB-29 '08

Koupily jsme polámaný motocykl Orion 29 AGB./.Prasklá kliková hřídel...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 24. 5. 2018 v 8:06 za 0.749 sekundy. TOPlist