Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

H-D 2016: další dva nové modely. Temné a s motory Screamin´ Eagle

vydáno 28. 1. 2016, text Jan Rameš, foto Harley-Davidson

Sportka vám vyjít nemusí, ale vsaďte si na časy, kdy H-D představí nové modely, a jste boháči. Po letních velkých premiérách vždy v zimě přijdou další malé novinky. Teď jsou dvě a nesou název Low Rider S a CVO Pro Street Breakout.

Low Rider S

V létě Harley přišel se zbrusu novou řadou motocyklů. Tedy, ne že by ke Sportsterům, Dynám, Softailům a spol. přibyly další, ale stejně, jako se určité motocykly řadí mezi Dark Custom, tak tady máme řadu S. Do té doposud patřily dva Softaily, Slim a Fat Boy, a nyní se rozšiřuje o Dynu.

Původní Low Rider a tenhle nový eskový, to jsou naprosto odlišné písničky. Ta první pojednává o chromu, rukách vysoko a letní pohodě, a ta druhá se mračí na svět a dělá ze zadní gumy smažené hranolky. Aby ne, když průvodním znakem řady S je velký motor Screamin´ Eagle Twin Cam 110! Přeloženo do evropštiny, plnotučná osmnáctistovka se 156 newtonmetry, o dvacku víc, než má standardní "stotrojka"!

Velký motor bude akorát jedním lákadlem, eskový Nízký jezdec (to je ale blbé označení, ještě že v angličtině to zní tak vzletně) jich má totiž v rukávu spoustu. Daly by se shrnout do skupin "vzhled" a "jízdní vlastnosti". U některých ale nevíte, do které z těch skupin vlastně patří. Například otevřené sání Screamin´ Eagle Heavy Breather nebo černé výfukové potrubí 2-2, jako má Fat Bob, namísto té jedné roury od Liazky ve standardním modelu. Nebo jiné zadní tlumiče i přední vidlice Premium Ride. Vzhled, nebo jízda? Tempomat nebo zesílená spojka ovšem jasně patří do druhé kategorie.

A vzhled? Hm, jednodílné sedlo, dragsterová řídítka, malá kapota nad světlem, ta černá barva se zlatými doplňky a netradičně ztvárněným logem na nádrži... Kde jsme to už viděli? Už je to dávno, ale podobnost by se našla - nový Low Rider S má být takovým malým vzpomínkovým aktem na café racer XLCR z roku 1977!

CVO Pro Street Breakout

Kdo má dobrou paměť, ten si jistě vzpomene, jak svůj život začal sice nepraktický, nicméně naprosto nezaměnitelný a všechny okolní zraky přitahující Breakout. Jasně, ještě než přišel standardní model, živnou půdu mu udělal CVO Breakout! A i když se říká, že do jedné řeky dvakrát nevstoupíš, v Harleyi jsou opačeného názoru.

Jenže tenhle CVO je dost jiný než ten chromovaný zabiják očních nervů. Označení Pro Street naznačuje, že tady se bude dragsterovat. A taky že jo. Velký motor Screamin´ Eagle 110B, otevřené sání, antihoppingová posílená spojka, kýl pod motorem a malá kapotka, to jsou základní prvky. K nim přidejte ještě menší přední kolo, devatenáctipalcové místo původní jednadvacítky (240 mm vzadu samozřejmě zůstává), USD vidlici namísto klasiky a nový lak nazvaný Smoke Satin Chrome, který prý dosud nebyl nikdy na žádné motorce použitý, a máte motorku, která je od původního CVO i standardního Breakoutu dost odlišná. Jestli ji chceme? Jak se můžete tak hloupě ptát...



Diskuze k článku


Přečtěte si také

Další novinka 2016 od H-D: model Roadster  19. 4. 2016  

Další články z rubriky

  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Kawasaki VN 1500 drifter

Mam KAWASAKI VN 1500 DRIFTER rv 98 motor ide aj pridavat plyn sa da ale ked prudsie pridam motor zacne kaslat, praskat do vyfuku, POtiahne a sekn a akoby sa vypinal a zapinal...

Nezodpovězené 380 otázek

honda SH 150i '06

Skutr honda sh 150i,
Po jízdě se vždy pod motorem objeví kapka oleje...