Africa Twin bude!

vydáno 12. 5. 2015, text Jan Rameš, Honda, foto Honda

Dnes v dopoledních hodinách Honda oficiálně potvrdila, že letos představí nástupce legendy mezi cestovními endury. Pro dobrodruhy zpráva, na kterou čekali dlouhých 12 let!

Všechno k tomu vlastně směřovalo. Na podzim Honda ukázala koncept True Adventure a vzhledem k „hotovosti“ motorky se dalo usuzovat, že se čeká jen na přijetí veřejností. Anebo ani to ne, spíš že se má veřejnost namlsat a pěkně připravit. K tomu pomohla také pěkná videa, která si zde můžete pěkně připomenout – to poslední bylo zveřejněno také dnes.
Co o nové Africe Honda prozradila? Upřímně, skoro nic. Ačkoli leccos by mohl napovědět název, který už je daný: CRF1000L Africa Twin. Litr, řadový dvouválec a skutečné enduro, žádné novodobé Varadero. Ostatně adventure tourerů má Honda v nabídce víc než dost, celou řadu X. V tiskové zprávě, kterou pro ty, kdo se rádi rochní v marketingových výrazech (přikládáme v původním znění bez titulků), se skloňuje návrat na Dakar a že nová Africa zůstává věrná všem atributům a schopnostem původních modelů, což zní jednoznačně slibně. Poněkud šokující je informace, že CRF bude možné vybavit i dvouspojkovým automatem DCT, to si upřímně na motorce téhle kategorie nedokážeme představit, nicméně Honda již mnohokrát dokázala, že ví, co dělá, a tohle décétéčko má být schopné offroadového fungování. Tak uvidíme. A snad uvidíme ještě v tomto roce, prodávat by se nová Africa měla začít prý již letos!



Tisková zpráva:
Africa Twin je zpět! Model CRF1000L Africa Twin potvrzen pro rok 2015.
---
Honda s potěšením oznamuje návrat jedné z nejoslavovanějších ikon ve světě motorsportu – modelu Africa Twin. Honda již jasně naznačila své záměry a směr vývoje v listopadu 2014, kdy odhalila svůj prototyp True Adventure na motocyklové výstavě EICMA. Nyní Honda s konečnou platností potvrzuje, že u evropských prodejců se do konce roku 2015 ukáže zcela nový model CRF1000L Africa Twin.
Některé motocykly dokáží dokonale zhmotnit vše, co si představujeme pod pojmem dobrodružství. Jedním z takových strojů je i původní model XRV650 Africa Twin – jenž se poprvé představil v roce 1988 v závodu Paříž-Dakar*. Schopnosti tohoto stroje vydat se prakticky kamkoli v kombinaci s jeho robustní a pevnou konstrukcí, snadnou ovladatelností, agilitou a pohodlím i na dlouhých cestách z něj učinily dokonalého partnera na výpravách do neznáma. A současně to napomohlo k bližšímu určení motocyklového segmentu, jenž se nyní celosvětově řadí mezi nejvýznamnější. Nový stroj Africa Twin zůstává věrný všem atributům a schopnostem modelu XRV650 i jeho následníka XRV750, a navíc přidává výhody všeho, co se Honda za poslední dekádu naučila na silnicích i v terénu, včetně návratu jezdců týmu Team HRC na Dakar v roce 2013**.
Africa Twin jako vůbec první zástupce v této kategorii představuje novou verzi dvouspojkové převodovky Honda DCT (Dual Clutch Transmission, výbava na přání)***, kterou Honda ve světě motocyklů nabízí jako jediná. Nejnovější varianta DCT byla vyvinuta a nastavena speciálně s ohledem na mimořádné jízdní schopnosti v terénu, které jsou s každým strojem Africa Twin neodmyslitelně spjaty.
Zcela nová Honda CRF1000L Africa Twin je připravena zcela přepsat očekávání v otázkách schopností velkoobsahových motocyklů pro dobrodruhy, na silnicích i v terénu, a otevírá tak úplně novou kapitolu v bohaté historii víceúčelových motocyklů Honda připravených na skutečná dobrodružství.

Poznámky
* Model NXR750V, nefalšovaný závodní stroj HRC, na konci 80. let minulého století ve vyčerpávajícím závodu Paříž-Dakar čelil náročné konkurenci, nicméně dokázal zvítězit v letech 1986 a 1987 (Cyril Neveu), v roce 1988 (Edi Orioli) a nakonec v roce 1989 (Gilles Lalay). Na znamení pocty těmto úspěchům pak HRC v letech 1988–1989 vyráběla homologovanou verzi XRV650 Africa Twin, čímž položila základ ke vzniku dnes již legendárního stroje.
Koncem roku 1989 se představila Honda XRV750 Africa Twin a rychle si vydobyla pozici srovnávacího měřítka mezi cestovními stroji do nepříznivých podmínek. Nabídla šestiventilový vodou chlazený motor V2 o objemu 742 cm3 (o výkonu 45 kW a točivém momentu 62,7 Nm), zavěšení kol s dlouhým zdvihem, velkou palivovou nádrž, řetězový pohon zadního kola, 21" přední kolo (volba širších pneumatik do terénu) a dvojité přední kotoučové brzdy. Model, jenž prodělal dvojí modernizaci a zůstal ve výrobě až do roku 2003, je i dnes široce vyhledáván, přičemž zachovalé kusy dosahují vysoce nadprůměrných cen.
** Po přestávce trvající 24 let se Honda v roce 2013 vrátila na Dakar s týmem HRC. Pro uvedený ročník závodu (nyní pořádaného v Jižní Americe) byl vyvinut motocykl CRF450 RALLY vycházející z enduro varianty jednoválcové Hondy CRF450X; do závodu za tým nastoupili tři jezdci; tým HRC splnil svůj hlavní cíl, jímž bylo dojet se všemi stroji až do cíle závodu.
V roce 2014 se tým HRC představil se zcela novým strojem CRF450 RALLY a sestavou pěti závodních jezdců. Španěl Joan Barreda dosáhl v tomto závodu celkem pěti etapových vítězství.
V roce 2015 se tým HRC ještě více přiblížil k nejvyššímu cíli, když Paolo Goncalves z Portugalska v Buenos Aires dojel druhý za vítězem. Tým HRC zaznamenal nejvyšší počet etapových vítězství, přičemž Joan Barreda v prvním týdnu náročné rallye vystupoval v roli nezlomného leadera, když pro svůj tým na Dakaru 2015 ukořistil více etapových vítězství než jakýkoli konkurenční jezdec v tomto závodu. Laia Sanz, která dojela na devátém místě, překonala všechny své osobní cíle a vstoupila do dějin jako jezdkyně s nejlepším umístěním mezi ženami v historii dakarského závodu.
Další informace o týmu HRC najdete na stránkách www.rally.hondaracingcorporation.com
*** Honda od premiéry v roce 2010 prodala v Evropě přes 35 000 strojů s převodovkou DCT; v roce 2015 dala převodovce DCT (namísto standardnímu manuálnímu řazení) přednost většina zájemců (53 % z celkového počtu – týká se modelů VFR1200X Crosstourer, VFR1200F, NC750X a NC750S, kde se DCT nabízí jako volitelná výbava). Model Africa Twin se volitelně nabízí s novou verzí převodovky DCT se specifickými schopnostmi pro jízdu v terénu.



Komentáře k článku:




Přečtěte si také

Video: Honda True Adventure 2. díl  20. 12. 2014  
Video: Honda True Adventure  12. 11. 2014  
EICMA Honda: Dva prototypy  5. 11. 2014  
První pořádné video s Africou Twin 2016!  23. 7. 2015  

Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Puberťákův sen aneb Škola volá

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Yamaha YZF - R6 '01

Zdravím,
mám takový problém. Nabiju si baterku vyjedu a po zastavení a chcípnutí motoru ji už nenatočím...

Nezodpovězené 365 otázek

Aprilia Tuono Fighter 1000 '03

za studena po nastartovani jde tuono na zadni valec,10-20 vterin a chytne se i druhy(predni),svicky filtr nove,menil jsem civky a stejny,synchro v poradku-diagnostika-palubka ukazuje diag 1 a nejde vymazat, po zahrati jede pekne...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 22. 5. 2018 v 10:20 za 0.437 sekundy. TOPlist