První fotky novinek řady X od Hondy pro rok 2016

vydáno 29. 10. 2015, text David M. Bodlák, foto Honda Motor Europe

V japonském hlavním městě se právě koná 44. ročník veletrhu Tokyo Motor Show. Při té příležitosti Honda uvolnila i pár fotografií faceliftovaných modelů řady X pro rok 2016.

Veřejnou premiéru si novinky od Hondy odbyly po boku zajímavých kousků v podobě několika studií, o kterých jsme vás informovali zde. Se všemi počiny se Evropani seznámí naživo až příští měsíc na veletrhu EICMA v Miláně, pro nedočkavce tu máme zatím alespoň pár obrázků a základních dat...


Nejméně zásahů prodělal zástupce střední třídy, model CB500X, určený hlavně pro držitele řidičského oprávnění A2. Z praktického hlediska dostal o 100 mm vyšší štít, přední i zadní LED světla, nastavitelné předpětí přední vidlice a konečně také nastavitelnou brzdovou páčku. Inovovaný je mechanismus řazení. Naproti tomu s designového hlediska se může novinka pochlubit daleko ostřejším „čumákem“ a nově pojatými barevnými variacemi, které „cébéčku“ dodají více stylu.

Honda NC750X 2016


Výrazněji inovovaným modelem je NC750X, působící nyní robustnějším a dobrodružnějším vzhledem. Mnoho jezdců jistě ocení vyšší větrný štít (+ 70 mm). I zde byla použita přední a zadní světla, využívající technologie LED, ovšem úplně nová je vidlice Showa s dvojitým průtokovým ventilem, který by měl zajistit plynulejší chod v kompresi i odskoku. NC-X trochu zatraktivnělo na pohled propracovanější koncovkou, jež by měla vyluzovat hlubší tón, objemnější je toliko oblíbená schránka pro uložení přilby, jež je na místě, kde mají jiné motorky nádrž (nynější objem 22 litrů) a příplatková dvouspojka dostala po vzoru nové litrové Africa Twin tři úrovně režimu S.


Osmistovka je ještě čerstvá, takže pak už jen inženýrům zbývalo podívat se na největšího zástupce rodiny X, vlajkovou loď VFR1200X Crosstourer. Ta jde do nové sezony jen s drobnými změnami v podobě snadno výškově nastavitelného štítu, po vzoru NC750X v případě příplatkové dvouspojkové převodovky bude též využívat třech různých režimů řazení, inovovaný software navíc dokáže rozeznat, zda-li jede motorka z kopce či do kopce a přizpůsobí tomu řazení, a kromě toho přibyla zásuvka na 12V. Z ekologického hlediska je pak zajímavou informací, že vidlicový čtyřválec bude plnit přísnou emisní normu EURO4. Jediné, co zatím zůstává otázkou, jak moc se nové změny projeví na konečných cenách jednotlivých modelů. Na to si ale budeme muset ještě nějaký ten týden či měsíc počkat. Každopádně za nás moc pěkná práce designérů i techniků.

Honda VFR1200X Crosstourer 2016

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Puberťákův sen aneb Škola volá

© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 22. 5. 2018 v 17:43 za 0.546 sekundy. TOPlist