Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

EICMA 2016: Kros-skútr X-ADV, dva koncepty a další motorky od Hondy

vydáno 9. 11. 2016, text Jan Rameš, foto Honda

Světová jednička se v Miláně vytasila jak s modely, které jsme již očekávali, tak přidala pár novinek, o nichž jsme neměli tušení, ale udělaly nám radost. A ty dva koncepty, hmm...

X-ADV

Před rokem zde stál koncept City Adventure a nyní na stejném místě můžeme najít trochu méně poeticky nazvaný model X-ADV (teda taky se v marketingovém oddělení mohli víc snažit), který jako by se snad ani nezměnil.

Co je to vlastně X-ADV? Terénní skútr. To je blbost, že? No jo, jenže Honda v posledních letech přichází se samými věcmi, u nichž si klepete na hlavu, a když se svezete, začne vám to dávat smysl. Takže skútr s offroadovými geny, proč ne? Základ je v řadě NC, pohon tedy dvouválcová sedmpade s automatem DCT, vpředu 17" kolo v USD vidlici, vzadu patnáctka a na rozdíl od Integry tady aspoň dostanete helmu pod sedlo. Na tohle se fakt hodně těšíme.

Koncept Africa Twin Enduro Sports

Nad tímhle slintají všichni blátomilové - Africa předělaná na skutečné terénní hrátky. Prý jí není podobný žádný jiný víceválcový stroj.

My bychom dodali, že jí není podobný žádný jiný víceválcový stroj, vyráběný v současnosti. Protože nám hrozně připomíná staré dakarské speciály, když ještě jezdily velké dvouválce. A určitě to byla pro tvůrce inspirace. Když mohla KTM kdysi stvořit 950 Super Enduro a BMW svou HP2, proč by nemohla udělat radost enduristům taky Honda?

  Koncept CB1100TR

A teď zase z jiného soudku. TR má být inspirované americkou plochou dráhou, ale abychom byli upřímní, nám to připomíná spíš japonské závody velkých naháčů.

Ale ono je to vlastně jedno. Určitě by na něm šlo jezdit oboje. Komponenty jsou naprosto špičkové, tlumiče Öhlins, brzdy Brembo s plnými kotouči, otevřené sání, kratičký výfuk... Číslo 58 má být připomínkou Marca SImoncelliho, který zahynul již před pěti lety.

CBR1000RR Fireblade

Upřímně, tohle jsme nečekali. Říkali jsme si, že kolínská premiéra Fároše SP a SP2 celou věc s novým Ohnivým ostřím uzavřela. A ona přišla ještě jedna verze.

Tohle bude úplný základ. Zatímco obě espéčka budou určena čistě pro okruhové jízdy, standardní model počítá i se silničním nasazením. Však ho také Honda představuje na jedné fotce s řidičem v džínách, ale to už nám přijde trochu ulítlé. Každopádně základní model nebude strádat po stránce výkonu, hmotnosti ani elektroniky, snad jen místo semiaktivních Öhlinsů se budete muset spokojit s obyčejnou Showou.

   CRF250 Rally & CRF250L

Čtvrtlitrové silniční enduro CRF se Hondě před lety opravdu povedlo a zejména díky hodně nízké cenovce si tuhle motorku nakoupilo dost lidí. Nyní původní verze s přídomkem L dostává design krosových speciálů, předělaný motor plnící Euro 4 a vypínatelné ABS.

Ovšem co nás v řadě CRF zajímá ještě víc, je úplně nový model nazvaný CRF250 Rally. Jestli na něj Honda vystřelí zase pěknou cenu, bude to pecka. Verze Rally se totiž liší víc, než byste čekali. V první řadě je to design, kde na první pohled trkne do očí čumák s velkým plexi a různě velkými LED světly, ten se nám moc líbí. Nádrž má zvětšený objem o dobrou čtvrtinu a vyšší je i sezení a zdvih zadního kola.

    CB650F & CBR650F

Tyhle dva sourozence, lišící se od sebe mírou zahalenosti a druhem použitých řídítek, už známe, ty v nabídce Hondy nové nejsou. Ale teď budou vypadat zase trochu jinak a bezesporu lépe. Přitom zůstal zachován typický prvek, jímž jsou na stranu stažené výfukové svody.

Důvodem modernizace je samozřejmě přísná emisní norma, i nová čtyřválcová cébéčka musejí plnit Euro 4. Přesto se konstruktérům podařilo z motoru dostat další koníky, takže teď jich napočítáte 91. Těšit se můžete také na lepší přední vidlici a brzdy.

Drobné inovace

Ale i další stávající modely prošly mnohé malými změnami, když nepočítáme "povinnou" obměnu barevných provedení. Hlavně snad vše, co teď Honda nabízí, už je Euro 4. Malé CB125F navíc dostalo propojené brzdy, ještě menší MSX125 plnohodnotné ABS. Osmistovky VFR se mohou pochlubit 12V zásuvkou, verze Crossrunner přidává nastavitelné plexi. Nezahálelo se ani u skútrů, Forza 125 dostala jiné zadní odpružení a bezklíčkové zapalko, jež našlo své místo také u obou 125 a 150. Maličký Vision potom přichází úplně nový, s hodnotnějším designem, lepším komfortem a novým motorem.

X-ADV CBR1000RR Fireblade CB650F CBR650F


Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • Proč nelze objednat předplatné ČMN?
  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Co s poškozeným ráfkem? Co se vyplatí opravovat a co už ne, jaká jsou rizika, kolik to...

Nezodpovězené 380 otázek

Suzuki LS 650 Savage '94

Motor najeto 50000 km, vyměnil jsem: vačku, rozvodový řetěz a obě vodící lišty, pístní kroužky, píst...