EICMA 2015: Indian představil Scout Sixty a Roland Sands na něm jel flat-track!

vydáno 27. 11. 2015, text Jan Rameš, foto Indian

"Šedesátka" se stává novým základním modelem značky, kterou pod svými křídly ve velkém stylu znovuzrodil Polaris. Tenhle stroj ale otevírá dveře do nových disciplín.

Když se Indian vrátil na scénu, bylo to prostřednictvím drahých luxusních křižníků Chief. Tyhle motorky si kupovali chlápci jako doplněk ke svým Harleyům. Loni představený Scout ovšem tuto praxi změnil a Scout Sixty půjde ještě dál.

"Šedesátka" totiž nechce být - a nebude! - druhou volbou poté, co máte garáž plnou Haryků a chcete "něco víc". Stejně jako původní Scout, i Sixty je plnohodnotným konkurentem pro H-D Sportster se znakem na nádrži, který je mnohými brán za ještě větší legendu. Zejména při ceně, která by v Evropě měla začínat pod 12 000 eur.

Svůj název dostal Sixty od objemu motoru. Ten je totiž úplně nový a do jeho dvou válců rozevřených do úhlu 60 stupňů se s písty v dolní úvrati dostane 60 krychlových palců palivové směsi, po našem 999 cm3. Na rozdíl od Harleye jde o moderní motor se čtyřmi ventily na válec a rozvodem DOHC.

Také výkonovými parametry Sixty překonává dvanáctistovku Evolution z Milwaukee, když při prakticky stejné hmotnosti nabídne o 11 koní víc, tedy 78. Naopak v krouťáku má navrch Harley o necelých 8 Nm. Indian svého maxima 88,8 Nm dosahuje při 5600 otáčkách a výkon kulminuje až v 7600, což jasně ukazuje, že tenhle dvouvál bude pěkně točivá potvůrka.

Světovou premiéru měl Scout Sixty minulou středu na veletrhu EICMA v Miláně, ovšem Indian jeho oficiální zrození pojal ve velkém stylu. Ve stejný den se totiž uskutečnila soukromá párty v jednom velkém skladišti v Los Angeles, kde pozvaní diváci mohli vidět demo závod pěti "Šedesátek" upravených slavným stavitelem Rolandem Sandsem do flattrackového stylu!

To byl ale jen takový předkrm. V sobotu 21. listopadu se v Las Vegas jel závod amerického flattracku a těch pět motorek tam nastoupilo do své závodní premiéry! Odstartovat kariéru nového modelu před mnohatisícovým publikem na závodech, to byl pro Indian skvělý marketingový tah.

Scouty startovaly ve třídě pojmenované Super Hooligan, která v USA získává rychle na popularitě. Jde totiž o stroje, které musejí mít motory s objemem nad 750 cm3 v sériovém rámu a normální registrační značku, čili jen velice lehce upravené sériovky.

Do závodu nastoupilo hned 28 jezdců převážně na Harleyích, kterým patřila i první dvě místa. Vítěz Thor Drake si jako odměnu odvezl právě nový Indian Scout Sixty. Ovšem na třetím místě, které pro Indian znamenalo první "bednu" v závodech po opravdu hodně letech, dojel sám "Král customu" Roland Sands! Tomu se říká povedená premiéra...

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Shineray 125 GY

Jaké vůle mají být na ventilech motocyklu Shineray XY 125 GY? V manuálu píšou 0,05 sací a 0,08 výfukový, ale po nastavení motor chcípal a nedržel volnoběh...

Nezodpovězené 365 otázek

Honda CB 750 F2 '78

dobrý den nevím jaké je nastavení a jak seřídit ventily na Hondu CB 750 four supersport F2 r...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 24. 5. 2018 v 8:22 za 0.656 sekundy. TOPlist