Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Na TT 2016 bude závodit Honda RC213V-S!

vydáno 25. 5. 2016, text David M. Bodlák, foto IOMTT

Tohle bude událost roku! Motorka, kterou by jinak vidělo na vlastní oči jen pár vyvolených, pojede nejslavnější a nejtěžší roadracingový závod světa. A celá myšlenka vznikla, světe div se, u piva!

            Honda RC213V-S je už dneska pojem, a to se jich po světě potuluje jen pár kusů a jejich majitelé s nimi určitě na okruh jen tak nevyrazí. S cenovkou přes 5 000 000 Kč se ani není čemu divit. Ovšem pak jsou lidé, co si takový sběratelský kousek pořídí, vybaví ho vším potřebným pro závody (HRC Sportovní kit za další ranec, aby se dosáhlo hmotnosti 160 kg a výkonu přes 215 k@13 000 a další díly, jako kola, podvozek K-Tech, brzdy a chladič, to vše už speciálně vyrobené na zakázku), a takový klenot nasadí rovnou do nejtěžšího závodu světa!

            Tím, kdo si něco takového může dovolit, je Clive Padgett, šéf Valvoline Racing by Padgett’s Motorcycles team, jinak rovněž prodejce Hondy. A vše vzniklo vcelku nevinně, když byl Clive na pivě se svým zákazníkem, který si u nich RCV právě koupil. Po pár pintách Guinnesse vypadla z úst zákazníka osudová věta: „Nebylo by pěkné vidět RCV, jak se řítí dolů z Bray Hill?“ A touto větou se nastartoval kolotoč, který se roztočí právě při letošních závodech RST Superbike a PokerStars Senior TT v rámci 109. ročníku závodů Tourist Trophy na ostrově Man

           V sedle upravené RCV pojede desetinásobný vítěz TT, Novozélanďan Bruce Anstey, pro kterého to bude jistě vzrušující zážitek. „Vždycky jsem snil o tom, závodit na Manu v sedle MotoGP biku a tohle je tomu snu tak neuvěřitelně blízko,“ říká Bruce a dodává, že RCV bude podle něj na trati absolutní zbraní. „Ta motorka má spoustu síly a zároveň působí jako šestistovka."

           Clive Padgett je přesvědčen, že tahle událost přinese TT ještě větší celosvětovou pozornost, o čemž se dá jen těžko pochybovat. Držme tedy Brucovi pěsti, ať nám ukáže, co v té exotické motorce s kouzelnou V4 opravdu vězí!



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • Ohlédnutí za výstavou MOTOSALON 2019
  • Motocyklem roku 2019 se stal BMW R 1250 GS
  • Proč nelze objednat předplatné ČMN?

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

při posledním zouvání pneumatiky se mi povedlo dvakrát střihnout duši a více méně to bylo kvůli mé zbrklosti, protože jsem nechtěl montpákami moc podřít ráfek...

Nezodpovězené 382 otázek

ulomil jsem olejovy ventil v karburatoru kde sehnat...