PRVNÍ DOJMY: nová Honda Gold Wing

vydáno 18. dubna, text Jan Rameš, foto David M. Bodlák, autor

Česká Honda uspořádala na Karlštejně první jízdní seznámení se zbrusu novým Gold Wingem. Dá se říci, že zůstalo akorát jméno a bezprecedentní pohodlí.

Tento týden je na českých silnicích ve znamení Gold Wingů (včera jezdili registrovaní potenciální zákazníci, dnes novináři, zítra budou jezdit zákazníci na Moravě). Tedy, abychom byli přesní, ve znamení Gold Wingů Tour. Protože pod názvem Gold Wing se nyní nabízí bagger velký cesťák je Gold Wing Tour (jak jste si už mohli přečíst zde). Obyčejný Gold Wing samozřejmě v nabídce je také, ale tipnuli bychom si, že jeho prodeje budou minoritní. A úplně nejvíc půjdě Gold Wing DCT, to nám věřte!

Konkrétní verzi poznáte bezpečně podle barvy. Červeno-černá je vždy nejvyšší verze s DCT a airbagem
Sice sedíte podstatně blíž k plexi, ale pořád je to obr. Jak od cestovní motorky chcete
Veškeré osvětlení je samozřejmě LED

Tohle je totiž jedna ze zásadních novinek nového Golďase, ačkoli on je vlastně nový úplně celý. Fakt. Motor místo dvouventilu čtyřventilový, u Hondy hodně netradiční přední zavěšení paralelogramovou vidlicí namísto teleskopu, k tomu fůra elektroniky... Je to ještě vůbec ten starý dobrý Gold Wing? Pro staromilce asi špatná zpráva - není. Tohle je nejvíc hi-tech cesťák, co si dnes můžete koupit.

Bílá barva je vyhrazena verzi s klasickým řazením

Co nám první kilometry ukázaly? Jestli jste něco dřív nechtěli dělat, tak posuny na místě. Sice měl Gold Wing zpátečku, ale zejména menší piloti museli mít úplně rovnou plochu a nesmělo vám fouknout. Jenže když vám motorka shodí desítky a desítky kilogramů (taky teď už nebude muset při technické na emise, protože váží pod čtyři metráky, a to výrazně), je to sakra znát. Zejména v dnešní moderní době centralizace hmotnosti. Ne že by byl Golďas kdovíjaké peříčko, ale prostě manipulace na místě je v daleko větším klidu.

Romantický hotel Mlýn na Karlštejně. Jezdíme kolem desítky let a nikdy jsme si ho nevšimli. Ke Gold Wingům pěkně ladil :-)
Plexi se na všech verzích ovládá konečně elektricky
Čudlíků je tady dost, ale vše je krásně intuitivní. Samozřejmostí je bezklíčkové zapalko

Samozřejmě že zpátečka zůstala. Ale je řešena jinak. U verze s klasickým řazením je to pořád elektromotor, co vás táhne dozadu, ale DCT to má řešené přímo přes převodovku. Dáte neutrál, zmáčknete brzdu, tlačítko R na levém řídítku a jste v režimu Walking Mode. Za plyn v tu chvíli můžete tahat, jak chcete, rukojeť nereaguje, a pohyb vpřed i vzad ovládáte tlačítky + a - na manuální řazení.

Vzadu si na nedostatek komfortu rozhodně stěžovat nemohou. Verze DCT má malé nástavce na opěrkách a sezení je ještě příjemnější

A když už jsme to řazení nakousli - nový Golďas má již třetí generaci dvouspojkového automatu DCT, která má dokonce sedm kvaltů! Sedmička má stejný finální převod jako šestka u klasiky a je to jak v turbodieselovém autě, při 2000 otáčkách svištíte skoro kilo! A jestli bychom brali radši tradiční řazení nohou, nebo automat? Každý z testovacích pilotů ČMN má svého favorita, ale jsme přesvědčeni, že DCT bude tvořit minimálně 70 % prodejů. Funguje totiž skvěle a k takhle luxusnímu parníku jednoznačně patří.

Automat tempomat milion koní...
Chtělo to trochu laborovat s polohou, ale nakonec jsme tam dvě velké integrálky nacpali!
Před pravou nohou máte malou schránku, která ukrývá otevírání nádrže. U verze DCT je tady USB zástrčka na audio

Motor ani s přechodem na čtyři ventily neztratil spodek, byl jsem překvapený, jak málo otáček stačilo k tomu, aby Gold Wing upaloval svižně kupředu. Tím málo myslím třeba 1500... Překvapivě sytý je zvuk, od Euro 4 jsem čekal tišší a upřímně, u tohoto cesťáku by mi pověstný šepot květin vážně nevadil. V nabídce máte čtyři dynamické režimy, každý spřažený s naladěním podvozku, kontrolou trakce, ABS i řazením, ale většinu času určitě strávíte na Tour. Sport je hodně sportovní, Rain a Eco mdlé. Ale svůj význam mají.

Trocha kýče ještě nikoho nezabila :-D

Zatáčkovité karlštejnské silničky daly vyniknout také podvozku. Starý model měl laťku nastavenou velmi vysoko a ten nový jenom těží z již zmíněné redukční diety. Moc se nám líbila práce přední paralelogramové vidle, funguje fakt super a ještě máte po cestě zábavu, když sledujete její dva vrchní konce, jak se hýbou pod řídítky. Už se těšíme na plnohodnotný test, který nás čeká již za pár dní, protože tuhle motorku pořádně oceníte až při dlouhých cestách. Bude stejně příjemná jako její bytelný předchůdce? Sami jsme zvědaví.

Vyhřívání sedačky je k dispozici i pro spolujezdce
Verze s klasickým řazením má před nádrží úložný prostor s USB, décétéčko tam má airbag
Přední kolo má úplně nové zavěšení, brzdové třmeny jsou nyní šestipístkové
Má smysl vytýkat zrcátkům, že nejsou vyhřívaná a nesklápějí se elektricky?
Tlačítek je tady spousta, ale všechno dává smysl. Všimněte si šedivého čudlíku dole, tím se volí Walking Mode

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Jawa Mustang '82

Zdravím.

Prosil bych o radu, na koho bych se mohl obrátit...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 23. 5. 2018 v 11:09 za 0.656 sekundy. TOPlist