Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

McGuinnessovy vítězné stroje na Manu

vydáno 31. 5. 2016, text Jan Rameš, TZ, foto Dunlop

Tourist Trophy na Manu je jedna z největších motocyklových událostí každé sezóny a ta letošní, právě probíhající, není výjimkou. Desítky tisíc lidí se navalí na malý ostrov, aby si tam užili motocyklového života do sytosti. A prohlídka historických strojů k programu jednoznačně patří, zejména když na nich seděla legenda, která by ráda získala další triumfy!

     John McGuinness je aktuálně 23násobný vítěz TT v mnoha kategoriích a dozajista jeden z nejrespektovanějších a nejobdivovanějších závodníků TT v současnosti, ne-li ten NEJ. Na malý ostrov mezi Velkou Británií a Irskem se poprvé vypravil závodit v roce 1996, tedy před rovnými 20 lety. Tehdy na Hondě RS250 v týmu Paul Bird Motorsport a hned napoprvé dojel patnáctý. John prostě má k Manu co říci a žádný fanoušek by si neměl ujít expozici, kterou na Manu přichystal John ve spolupráci se značkami Dunlop, Bennetts a Motul. Jmenuje se prostě, John McGuinness Collection, a jde o 11 nejoblíbenějších strojů, na nichž John na Manu za těch dvacet let závodil.

     Chybět nemůže samozřejmě ta první zmiňovaná Honda RS, stejně jako dvěpade v rámu TSR, s níž vyhrál vůbec první TT, při níž porazil svůj velký vzor, jímž byl Joey Dunlop. Johnův rekordt tehdy vydržel téměř deset let! "Pamatuji si, jak jsem letěl z Bray Hill a říkal si, jestli na téhle motorce dneska nevyhraju, tak nikdy. Byla fakt úžasná! " vzpomíná dnes John.

     McGuinness je dnes spjatý hlavně s Hondou, ale v kolekci uvidíte, že tomu tak nebylo vždy. A to nemluvíme jen o elektrickém Mugenu, kde jsou vazby na Hondu veřejným tajemstvím. Své místo tady má jednoválcový Chrysalis AMDM720, s nímž vyhrál v roce 2000 o 48 vteřin před svým týmovým kolegou Jasonem Griffithsem. To byl velmi emotivní zážitek, protože jeli na motocyklu, jehož konstruktér David Morris náhle zemřel v září rok předtím a jeho žena šest dní poté. Tým na poslední start připravili jejich synové a John sám říká, že na tohle vítězství je velmi pyšný. Prohlédnout si fanoušci můžou také tovární IFS Yamahu R1, s níž v roce 2004 John McGuinness vyhrál vůbec poprvé v superbikové kategorii.



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • Upoutávka Motorbike 10/2019
  • Upoutávka Motorbike 9/2019
  • Upoutávka Motorbike 8/2019

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 334 otázek

Cagiva CANYON 500 '01

objednal jsem je dle katalogu a nepasuji tam....

Nezodpovězené 395 otázek

MZ Skorpion Traveller 660 '90

Při nastartování běží motor normálně, při přeřazení na vyšší rychlosti (od třetího stupně) pak při přidávání plynu motor vynechává, nejde bezprostředně za plynem, projevuje...