Pikes Peak 2016: pouze pro motorky s rovnými řídítky

vydáno 28. 12. 2015, text Jan Rameš, foto Ducati

Rok 2016 bude 100. ročníkem konání slavného "závodu do oblak" na coloradském vrchu Pikes Peak. Organizátoři místo grandiózních oslav ovšem přichystali spoustu omezení.

Ony ty oslavy určitě budou, ovšem pokud jste si mysleli, že byste si do svého závodnického deníčku mohli dát "účast na 100. ročníku Pikes Peak", tak to nebude tak jednoduché. Pro nadcházející jubileum totiž organizátoři omezili počet závodníků na rovnou stovku - z toho 33 motorek a 67 aut. Jelikož se závodí v jediný den, tentokráte 26. června 2016, je tradiční problém s časovým harmonogramem, on ten den prostě není nafukovací. Soutěživce přitom neodrazují ani poměrně vysoké náklady, 1500 USD je startovné, každý den trénování stojí dalších 750 dolarů. Trénovat se přitom může jenom o dvou sobotách a nedělích od půl šesté do půl deváté ráno, jen na půlce trati a jen 15 závodníků podle toho, jak se stihnou registrovat!

Přijde vám 33 motorek zoufale málo? Tak to buďte v klidu, je to o 33 víc, než bylo původně plánováno. Organizátoři totiž pro nadcházející ročník přemýšleli o definitivním vyloučení motocyklů z Pikes Peak International Hill Climbu! Všemožně skloňovaným důvodem je bezpečnost. Poté, co byl v roce 2011 celý okruh kompletně vyasfaltován a zmizely offroadové pasáže, šly časy závodníků rapidně dolů. Abyste byli v obraze: poslední ročník, kdy na trati ještě byl nějaký ten štěrk, byl právě 2011. Tehdy vítěz Carlin Dunne na upravené Ducati Multistrada zajel čas 11:11,329. Ovšem již o rok později na asfaltu zajel 9:52,819, což je opravdu nebetyčný rozdíl.

Bohužel s rychlostí přibylo nehod, mezi nimiž byly i dvě fatální - loni Bobby Goodin na Triumphu Daytona 675R těsně po projetí cíle, letos Carl Sorensen na Ducati 848 v tréninku. Za předchozích více než 90 let přitom na Pikes Peaku zemřeli pouze čtyři motocyklisté.

Vedení závodu přistoupilo k poněkud netradiční úpravě pravidel. Jelikož oba mrtví jeli na supersportech, kterých po vyasfaltování tratě rapidně přibylo (dřív by jejich nasazení hraničilo s nesvéprávností jezdce), bylo rozhodnuto, že technickou přejímkou projdou pouze motocykly s jednodílnými řídítky, které s nimi navíc byly homologovány. Zapomeňte tedy, že byste si dali motokrosová rídidla třeba na Panigale, jak vidíte na jedné z fotek. Jestli toto rozhodnutí bude k něčemu, ukáže čas. Ač supersportů přibylo, rekord okruhu stále drží Carlin Dunne na Multistradě...

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Suzuki AN 400 Burgman '06

Zničeho nic,ztrata otáček max.6000 a rychlost do 100KM...

Nezodpovězené 365 otázek

Mám hondu xlr 125 1998 a mam taký problém, že pri vyžších otáčkach začne motor vinechávať ale na volnobehu ide motor...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 24. 5. 2018 v 8:02 za 0.640 sekundy. TOPlist