PRVNÍ JÍZDA: Ducati Multistrada 1200 Enduro

vydáno 21. 3. 2016, text David M. Bodlák, foto Ducati Crew, DMB

Ducati se vrhla do terénu, teď už opravdu!

Zapomeňte na pojem enduro u dosavadního modelu Multistrada/S, který Ducati nabízí od roku 2010. Tyto stroje měly sice od začátku ve své bohaté elektronické výbavě off-roadový režim, ovšem podle nás se to nedalo brát nikdy vážně. Až zbrusu nová Multistrada 1200 Enduro, představená minulý podzim, je motorka schopná opravdové jízdy v terénu, což neberte jako nadsázku, ale jako holý fakt. O víkendu jsme se o tom přesvědčili na vlastní kůži na jihu Sardinie, kde jsme v sedlech těchto strojů absolvovali náročné testování!

Dopolední off-roadový test sestával z 75km trasy po cestách necestách a většinu času jsme strávili ve stupačkách. Písek, kamení, bláto, louže dlouhé několik metrů a hluboké kolikrát až po motor, prudké výjezdy a sjezdy se 180° serpentinami, tohle byla náročná zkouška jak pro motorky, tak i pro jezdce. A právě proto si troufneme s čistým svědomím říci, že nová Multistrada Enduro je skutečným endurem. Však si na ní boloňští vývojáři a testovací jezdci dali hodně záležet a i když částečně vychází z verze S, ta motorka je ve finále o dost jiná.

Zůstaly veškeré vychytávky, jako zatáčecí ABS, LEDky s přisvěcováním do zatáček, kontrola trakce, wheelie control, tempomat, TFT displej, multimediální systém, bezklíčkové zapalování i 160koňová Testastretta s proměnlivým časováním sacích a výfukových ventilů (DVT), ovšem MTS Enduro dostala dalších 266 nových nebo totálně přepracovaných dílů, odladěných pro použití v extrémních podmínkách včetně opravdové off-roadové ergonomie.

Hliníková kola byla nahrazena vyplétanými bezdušovými ráfky s devatenáctkou vpředu, elektronický semiaktivní podvozek Sachs se systémem DSS (Ducati Skyhook Suspension) prošel další evolucí a navíc dostal o 30 mm vyšší zdvihy (nyní 200 mm), světlá výška narostla o 31 mm (nyní 205 mm), radikálně se měnila geometrie, je zde novinka v podobě asistenta rozjezdu do kopce (Vehicle Hold Control – VHC)...

Motorka má v základu centrální stojan, masivní hliníkový kryt motoru a hliníkové boky nádrže, stupačky jsou ocelové a po sundání gumy plní v terénu svojí funkci znamenitě. Přepracováním prošla koncovka výfuku (je menší a výš) a kromě dalších věcí je doslova nepřehlédnutelná masivní dvouramenná kyvka, která toho snese opravdu moc.

Za příplatek si můžete Multistradu 1200 Enduro dovybavit ze čtyř doplňkových programů – Touring, Enduro, Sport a Urban pack, přičemž jednotlivé díly by měly jít dokoupit samostatně. Nejlepší je na tom ovšem skutečnost, že při vývoji se na řadě doplňků spolupracovalo s firmou Touratech, takže by to mělo opravdu fungovat!

Z Multistrady je nyní maxi enduro tourer s 30litrovou nádrží a dojezdem hodně přes 400 km, a jak je tahle motorka schopná v terénu, je stále hodně schopná i na asfaltu. Stačí jen silničnější obutí, odkliknutí programu Sport a vhodné naladění podvozku přes bohaté menu a rázem máte opravdický superbike, na kterém ale vzhledem k pohodlí nemusíte ani trochu trpět!

O tom, jak to celé probíhalo, jak mi aerolinky ztratily kufr, a hlavně, čím nás nová Multoška překvapila a čím bychom ji ještě vylepšili, se dočtete v ČMN 8, které vyjdou 14. dubna.

Komentáře k článku:

Pítrs 21. 3. 2016
Tak to mě zajímá, Ducati zatím uměla akorát superbiky!

Beast1186 21. 3. 2016
Pěkné fotky a velice zajímavý stroj. Díky

YOSH_BOY 21. 3. 2016
Až nečekaný překvapení co to dokáže :-) Fota krásný, krajiná krásná :-)

Pípa 22. 3. 2016
Vypadá to jak parádní motorkářský sen, kdo by tohle nechtěl zažít. Scenérie úžasná, motorka dle popisu fakt maká, co víc si přát. Že by výrobci začali skutečně poslouchat po čem zákazníci touží?

DMB 22. 3. 2016
Část Sardínie, kde jsme jezdili, byla opravdu pohádková, a jsem rád, že jsem to mohl zažít v sedle takového stroje. Ducati opravdu překvapila, a to nejen mě! :-)



Další články z rubriky

  • Bonhams vydraží slavné muzeum
  • ČMN hledají korektora/korektorku
  • ČMN 12/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Cestovní sportovec vs. sportovní cestovatel
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> O&nbsp;fous větší nejmenší
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Euro-bavorák

Technická poradna

Zodpovězené 331 otázek

Yamaha XT 660 X '05

Zdravym chtelbych se zeptat na Yamahu XT 660 X jestly bych mohl dat tam kola tereni z Yamahy XT 660 R dik za...