Touha po výjimečnosti může mít řadu podob. Ve světě motorek ale musíte předvést opravdu něco "spešl", když na sebe chcete strhnout veškerou pozornost. A postavit něco naprosto bizarního chce fantazii i odvahu. V roce 1994 vznikl například Morbidelli V8, zapsaný v roce 2001 do Guinnessovy knihy rekordů coby světově nejdražší motocykl. Mnohem známější je americký Boss Hoss, který kromě tříkolek nabízí sériově i dva jednostopé stroje. K jejich pohonu používá Chevy V8, nadupané na 445 koní. Ovšem tyhle lokomotivy vážicí téměř 500 suchých kilo vyžadují velkou dávku odvahy i pro samotného „mašinfíru“. Pokud vám ale Boss Hoss nepřijde dostatečně šílený nebo vás nezaujme svým mastodontním zjevem, v roce 2003 přišla automobilka Chrysler s něčím, co na první pohled jako motorka sice vypadalo, ale mělo to čtyři kola, uchycená v důmyslném podvozku a celé to poháněl agregát ze supersportovního Dodge Vipera – 8,3litrová V10. Teoretické schopnosti Tomahawku, který byl k mání coby nehomologovaný stroj do roku 2006 za nějakých 250 000 doláčů, byly opravdu z jiného světa. Rychlost až 680 km/h, z nuly na necelých 100 km/h za 2,5 vteřiny, a to všechno díky 500koňovému srdci. Ve skutečnosti se jich vyrobilo asi jen 9 kusů a nikdo s tím nejel rychleji než 160 km/h.



Existují ale i další dva stroje s motorem z Vipera, V10 Allena Millyarda a Boss Hoss ZZ4 Custom (2005) Tonyho Reynoldse, který netroškařil – 580 koní a 730 s nitrem! Ovšem letos se do hry vložil jeden významný konstruktér a úpravce z Francie.

Ludovic Lazareth je mezi customizéry známá firma a byl jedním ze tří vyvolených, kdo dostal od Yamahy před lety k přestavbě legendárního Vmaxe. Na kontě má ovšem plno dalších zajímavých projektů. Buell XB12S s letmo uloženými oběma koly, Hondu Goldwing s podvozkem ve stylu MP3 a fůru přestaveb, a protože se věnuje i "trikům" a quadům (Wazuma), bylo jen otázkou času, kdy přijde s něčím, co bude stabilní jako dvoustopý vehikl, ale bude to mít prvky motocyklu, podobně jako Dodge Tomahawk. A právě letos v Ženevě to přišlo, když ukázal svůj nejnovější projekt LM 847.



Lazareth použil 4,7litrovou V8 z Maserati, která pohání 400kilové monstrum silou 470 koní, to vše ve speciálním podvozku, jež se částečně podobá řešení, použitému u Tomahawku, ovšem svojí propracovaností a funkčností má daleko blíže konceptu Yamaha Tesseract. A líbí se nám i volba zadní partie, nejvíc sexy zadek z Ducati 1299 Panigale. Zbytek je o tom, poskládat se do sedla, natáhnout se k řídítkům a rozehrát koncert osmi hrnků, za jehož doprovodu můžete vyrazit třeba na kafe, kde se brzy budete scházet možná s podobnými stroji, jelikož multi-wheel koncepty budou zřejmě jedním z budoucích řešení. Však si vzpomeňte na veletržní stánek Yamahy i Kawasaki z předchozích dvou let. Něco čtyřkolového, nakláněcího či zvedacího tam s velkou slávou předváděli a je jen otázkou času, kdy něco takového posunou až do sériové výroby.





