Nová R6 již bez tajností!

vydáno 23. 3. 2017, text David M. Bodlák, foto Yamaha

Od podzimu netrpělivě čekáme na aktuální informace, týkající se nové er-šestky. Nyní už je vše jasné a zbývá tedy jen počkat na první kousky, které by se u dealerů měly objevit začátkem příštího měsíce.

Trvalo to roky, než se Yamaha pustila do další modernizace svého koně, přitom právě model YZF-R6 je nejrozšířenějším supersportem na okruzích u nás i v zahraničí. To ostatně dokazoval i náš seriál ČMN Prospeed Cup, kde měly právě R6 nejsilnější zastoupení a na kontě ty nejlepší výsledky. V Evropě se za celou historii prodalo přes 160 000 R6 a Yamaze se dařilo i na sportovních kolbištích, když za posledních sedm let získala v supersportech tři světové tituly.

Nová R6, představená na podzim minulého roku, by měla tuto ikonu posunout zase o kousek dál. Po vzoru novodobé superbikové R1 je vyladěná do posledního detailu. Dostala podobný kukuč s nízkým aerodynamickým odporem a technologií LED a k tomu fůru sofistikované elektroniky. Elektronický plyn, motorové módy, šestistupňová kontrola trakce, ABS, rychlořazení QSS, stejný typ 43mm vidlice USD jako na R1, ovšem s jiným set-upem, radiální brzdy, podsedlák z magnézia litý metodou CF, lehká 17litrová hliníková nádrž – celkově hodně zajímavý balíček a doposavaď známé detaily. Na co se ovšem čekalo, byly výkonové parametry řadového čtyřválce o objemu 599 kubíků, který musí na rozdíl od předchůdců plnit přísné normy euro-čtyřky. Fabrika u nového modelu nyní uvádí 118,4 k@14 50061,7 Nm@10 500, což jsou hodnoty pod úrovní předešlých ročníků, kdy se výkon šplhal až ke 135, respektive od roku 2010 ke 124 koním při podobných otáčkách. I váha je na tom hodně podobně, jelikož plně připravený stroj bude v sériovém stavu, tedy s kompletní homologační výbavou, vážit 190 kg. V závodní úpravě se však půjde s hmotností o chlup níž a celkově by mohla tahle evoluce znamenat posun vpřed. Přeci jen vývojáři vědí, co dělají, a snaží se z toho vždycky vyjít co možná nejlépe, takže poslední model R6 by měl být prostě dobrý.

Dnešní svět už je ale docela jiný, takže v rámci moderních technologií a bohaté nabídky originálních doplňků máte stejně jako u dalších modelů tří ladiček možnost sestavit si vysněný bike v androidové appce My Garage a ten pak sdílet s kamarády na sociálních sítích anebo ho můžete poslat rovnou dealerovi. Základní cena modelu YZF-R6 2017 bude startovat na 389 990 Kč!

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Honda pořádá výlet: na Africách po Africe
  • ČMN 13/2018 právě v prodeji
  • Bonhams vydraží slavné muzeum

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Cestovní sportovec vs. sportovní cestovatel
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> O&nbsp;fous větší nejmenší
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Euro-bavorák

Technická poradna

Zodpovězené 331 otázek

Když chci mít fakt čistý řetěz, musím ho vždycky rozebrat, do něčeho ho celý ponořit, pojistky řetězové spojky taky nejsou na neustálé rozebírání dělané, a navíc mám...

Nezodpovězené 368 otázek

dobry vecer mam problem. rozebiram motor a potreboval bych manual na kymco stryker 125 stahl jsem si z internetu ale nejsou tam miry na sestelovani motoru atd...