Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

EICMA 2015: Honda

vydáno 18. 11. 2015, text hell, foto Honda

Honda představila na milánské výstavě sedm novinek a koncept City Adventure pro nejbližší budoucnost značky. Vedle nové CRF1000L Africa Twin, o které se už dlouho mluví, také šest modernizovaných modelů střední kategorie.

CRF1000L Africa Twin

Na novou „Afriku“ čekala nejen naše redakce, ale určitě také všichni příznivci tohoto legendárního modelu. A že jich po světě stále jezdí. Čekalo se skutečně dlouho, každým rokem docházelo na světových výstavách ke zklamání. Letos bylo naše přání konečně vyslyšeno.

Honda CRF1000L Africa Twin
Honda CRF1000L Africa Twin v akci
Honda CRF1000L Africa Twin, na tohle se příznivci "Afriky" dlouho těší

Po roce od představení prototypu True Adventure na veletrhu EICMA 2014 značka Honda poprvé v Evropě představila nový model CRF1000L Africa Twin. CRF1000L Africa Twin přidává k osvědčené kombinaci vysoké variability, cestovního komfortu, agility pro každodenní používání a širokých offroadových schopností, jimiž se vyznačoval právě původní model Africa Twin, řadu nejmodernějších motocyklových technologií. Na rozdíl od staré „Afriky“ je osazena novým řadovým dvouválcem o objemu 998 cm3, který byl umístěn do rámu navrženého s důrazem na robustnost a flexibilitu. Podle Hondy se vyznačuje okamžitou odezvou v celém rozsahu otáček.

Honda CB500F

Kromě standardního modelu s LED světlomety a zadním světlem jsou k dispozici další dvě verze. S ABS, jež má navíc i LED ukazatele směru, vedle ABS (vypínatelné pro zadní kolo pro jízdu v terénu) také systém nastavitelné kontroly trakce Honda s více režimy, chrániče rukou a chránič olejové vany. Třetí verze k této výbavě přidává navíc ještě dvouspojkovou převodovku DCT, jež se vyznačuje technologií Honda se třemi úrovněmi sportovního režimu S, novým spínačem G pro jízdu v terénu a schopností přizpůsobit způsob řazení při jízdě ze svahu či do svahu. 

Honda CB500F
Honda CBR500R
Honda CB500X

Řada 500

Všechny tři půllitrové modely značky Honda jsou určeny pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Jde o nahatou verzi CB500F, sportovní CBR500R a crossover CB500X. Nové modely přicházejí s několika vylepšeními zaměřenými na jezdce, mezi nejvýraznější změny patří LED světlomety i zadní světla, nastavitelné předpětí přední vidlice, nastavitelné brzdové páčky, větší palivové nádrže s novým odklopným víčkem, či klíče zapalování s vnitřním výbrusem.

Honda NC750S

CB500F získalo agresivnější vzhled díky obnaženému svalnatému vzhledu doplněnému šesti jasnými barvami. Tento model rozšířil řadu středně velkých strojů Honda v roce 2013. Rozsáhlé změny pro rok 2016 posunuly model CB500F o krok dále, zdůraznily jeho „naked streetfight styl“ a vylepšení zaměřená na jezdce mu přidávají na zábavnosti a atraktivitě. Motor DOHC disponuje objemem 471cm3, výkonem 35 kW a spotřebou 3,4 l/100 km. Motor i rám vyrobený z ocelových lichoběžníkových trubek zůstaly nezměněny.

Honda NC750S
Honda Integra
Honda NC750X

CBR500R navazuje na nový styl strojů CBR s ostrými a výraznými liniemi vedoucími od inovované přídě až po dynamickou záď. Verze F i R mají nový kratší tlumič výfuku s vnitřní konstrukcí naladěnou tak, aby stroj vydával příjemný hluboký a ostrý zvuk. Jde o rychlý, úsporný, zábavný model, který se prodává již od roku 2013. Už před dvěma lety vnesl nový svěží vítr do kategorie středně velkých motocyklů a přiblížil sportovní energii i technickou DNA větších modelů CBR i do kategorie dvouválcových strojů Honda. Je vhodný převážně pro jezdce přecházející ze stopětadvacítek nebo pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. 

CB500X získala o 100 mm vyšší nastavitelný štítek a výraznou novou grafiku i barvy. Motor DOHC motor (objem 471 cm3, výkon 35 kW a spotřeba 3,4 l/100 km) a ocelový rám z lichoběžníkových trubek zůstaly nezměněny, CB500X přichází pro rok 2016 se zcela novým vzhledem, výrazně větším štítkem a prémiovými LED světly vpředu i vzadu. Mírně zvětšená palivová nádrž umožňuje delší dojezd (více než 500 km), zatímco celkový dojem podtrhují drobná vylepšení, jako je odklopné víčko palivové nádrže, nastavitelná páčka brzdy nově tvarované sedlo či klíč zapalování s vnitřním výbrusem. K lepší kvalitě jízdy přispívá přední vidlice s možností nastavení předpětí, nové nastavení zadního tlumiče či inovovaný buben řazení pro hladší změny rychlostních stupňů.

Řada New Concept

Také trio řady New Concept s motorem o objemu 750 cm3 prošlo změnami. Všechny tři modely (NC750S, NC750X, Integra) splňují emisní normu EURO 4 a dostaly inovovanou převodovku DCT se třemi úrovněmi režimu S.

Pro nové přístrojové panely si můžete zvolit některou z devíti barev podsvícení a v režimu ECO displej mění barvu podle spotřeby paliva. Nové jsou koncovky výfuku, které dodávají charakteristickému pulsu řadového dvouválce hlubší tón. Přední vidlice u modelů NC750X a Integra je vybavena dvojitými průtokovými ventily Showa, jež zlepšují tlumení a přispívají k lineárnějšímu chování odpružení.

U všech tří modelů došlo i k estetickým změnám: dvě nová barevná provedení Special Edition s LED světlometem a zadním světlem dodávají nahému modelu NC750S sportovnější charakter.

NC750S Od svého představení v roce 2012 (tehdy jako NC700S) prošel tento model dlouhým vývojem. Jde o uživatelsky přívětivý motocykl, který by měl přitahovat jezdce všech věkových kategorií.


Integra Nově přichází s LED světly a se dvěma barevnými provedeními Special Edition s unikátním metalickým lakem. 

Integra byla poprvé představena v roce 2012 jako jeden z trojice strojů založených na platformě nové koncepce Honda New Concept (NC), získal své jméno díky tomu, že v sobě integruje komfort a styl skútru s dynamickými výkony motocyklu. V roce 2014 se zdvihový objem úsporného dvouválcového motoru tohoto stroje, jenž je standardně vybaven automatickou dvouspojkovou převodovkou Honda DCT, zvýšil na 745 cm3. K vyššímu výkonu a lepší ovladatelnosti se přidaly ostřejší rysy a vylepšená ergonomie.

V další etapě vývoje pro rok 2016 prošel model změnami, které vylepšují jeho vzhled, praktičnost a zážitek z jízdy. Nejviditelnější změnou pro rok 2016 jsou nová LED světla vpředu i vzadu, nové přístroje lze díky nastavitelné barvě podsvícení přizpůsobit vkusu majitele a zároveň se jedná o prémiový prvek výbavy. Prvotřídní dojem završují dvě barevná provedení Special Edition (SE) s novým typem unikátní metalické barvy.


NC750X Jsou zvýrazněny LED světly a novým robustnějším vzhledem, který tento stroj sbližuje s ostatními cestovními endury Honda řady X.

Větší štítek poskytuje lepší ochranu proti větru a víko prostornější odkládací schránky je nově opatřeno praktickou kolejnicí. Převodovka DCT opět o kus vyspěla a její inovovaný software umožňuje jemnější reakci na plyn srovnatelnou s ovládáním pomocí spojky. Pro více sportovních zážitků automatický (AT) režim S nově nabízí tři úrovně řazení. V manuálním režimu MT byl zvýšen limit otáček pro podřazování. Další softwarová vylepšení zlepšují vlastnosti převodovky DCT v řadě různých situací. Zadní tlumič je nově opatřen systémem pro nastavení předpětí, zatímco na předním kole je použita nová vidlice s dvojitým průtokovým ventilem Showa Dual Bending Valves (SDBV). Nová koncovka výfuku snižuje hmotnost a vytváří příjemný „pulsující“ zvuk. Verze s manuální převodovkou nabízí lehčí ovládání spojky.

Koncept City Adventure Honda ukázala, jakým směrem by se chtěla v nejbližší budoucnosti ubírat, na konceptu, který by měl přinášet dobrodružství do městského provozu. Prototyp podle výrobce nabízí cela nový náhled na potěšení z jízdy na motocyklu.



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Suzuki GS 750 L '79

potrebuji zapojit svetla atd,ale nemam manual tak prosim zda ho nekdo muze poslat na muj mejl...

Nezodpovězené 380 otázek

Gilera XRT 600 '90

vytlača mi vodu s chladica potreboval by som zohnat tesnenie pod hlavu viete mi dako povedat kde ho zozeniem...