Drudi Performance představuje projekt Burasca 1200

vydáno 24. 5. 2016, text David M. Bodlák, foto D-Perf

Stavitelé se předhánějí, kdo přijde s originálnějším strojem. Co ale, když se do takového světa vrhne jeden z nejlepších designérů helem?

Už je to nějaký rok, co přední italský designér Aldo Drudi prozradil své sny, že by se kromě výtvorů pro Doctora Rossiho nebo pro firmu Dainese rád pustil i do čistě vlastních projektů, ve kterých by hlavní roli hrály motorky. Alespoň jednou ročně představit jeden "bike project", takové bylo jeho přání, a zdá se, že nešlo o žádná planá slova. První kousek je zde – Burasca 1200, postavená na základě Hondy VFR1200F.

Design je typicky italský, odvážný, zajímavý, neokoukaný a značně futuristický. A za realizací stojí Drudiho tým, sestavený z několika důležitých lidí, kteří si říkají oddělení D-Perf 3D-P, a kteří potřebovali přesně 15 měsíců, aby celý projekt uvedli v realitu.

Burasca 1200 dostala řadu hi-tech komponentů včetně cartridží Öhlins NIX 30 do předních vidlic a zadní racingové jednotky TTX 30 GP od stejnojmenné značky. Nastavitelné je nyní absolutně všechno. Jiné jsou brzdiče – leštěné radiální třmeny Nissin a rovněž kola, využívající karbonhliníkové konstrukce Fast Mec, přičemž hliníku a karbonu je na motorce použito víc. Tím se povedlo z původní nezanedbatelné hmotnosti VFR ušetřit neuvěřitelných 30 kg!

Rám, motor a převodovka zůstaly původní, od pana Akrapa ovšem Burasca nafasovala speciální výfukový systém, zakončený opravdu nestandardními koncovkami s typickou MotoGP mřížkou. Nápis Honda na svodech pod motorem nám připomíná osmdesátá léta, zbytek motorky je ovšem silně futuristického kalibru. Ať už jde o projektorový světlomet, pěkně tvarované plastíky, oživené denním svícením, či zadní partii, připomínající tak trochu záď bojové stíhačky s proudovým motorem v plném tahu.

Burasca vznikla z čistého papíru a pera a jde o opravdu nádherný a rovněž plně funkční stroj, který nemá závodní komponenty jen tak na parádu. Jediné, co nám přijde podivné, je ta speciální grafika na černých panelech, která připomíná podobně znehodnocený povrch černých plastů nové Hondy Africa Twin. Ale třeba to v reálu vyzní úplně jiným dojmem? Každopádně jsme už teď zvědaví, co nás v budoucnu od tohoto týmu, působícího v Air Garage na jedné ze střech baráků v Rimini, ještě čeká. Originalita jim tedy rozhodně nechybí!

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Puberťákův sen aneb Škola volá

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Yamaha XJ 600 N '98

Při chodu motoru na volnoběh hodně hlucna převodovka, po vymačknutí spojky se stiší...

Nezodpovězené 365 otázek

Honda Jazz 250 '02

jAKÁJE GRAMÁŽ VÁLEČKU


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 22. 5. 2018 v 17:50 za 0.484 sekundy. TOPlist