Techno porno z Rimini

vydáno 13. 11. 2015, text David M. Bodlák, foto Bimota

Napětí se pár dnů před veletrhem stupňuje a dalším, kdo dal světu vědět, že chystá něco opravdu zajímavého, je italská Bimota.

Výrobce exkluzivních strojů, využívající motorizace jiných značek (HB – Honda, SB – Suzuki, YB – Yamaha, DB – Ducati, BB – BMW) tento týden oznámil, že chystá nové modely i technologie.

Bimota HB1 1973
Tesi 3D Sport
Tesi 3D RaceCafe 2016

První vlaštovkou by měla být nová interpretace projektu Tesi 3D - verze RaceCafe, vycházející ze třetího evolučního stupně futuristického naháče z Rimini. A protože je pro někoho současná Tesi 3D paskvil, ale pro většinu z nás především technický skvost, využívající přední vidlici s rejdovým čepem, jsme opravdu nedočkaví, v jakém provedení tuhle novinku Italové předvedou. Jediné, co víme, že nová RC bude mít možnost změny výšky pomocí excentrů a namísto dvouválce 1078 cm3 by měl uvnitř lehkého trubkového rámu tepat nově agregát o objemu 803 cm3, tedy stejná pohonná jednotka, jakou používá Ducati Scrambler. A tento motor má podle našich ročních zkušeností v rámci dlouhodobého redakčního testu sportovního charakteru na rozdávání.

Tesi 3D Naked

Druhou peckou bude Bimota Impeto – hyper naked s ďábelským dvousvíčkovým jádrem z posledního modelu Ducati Diavel, vyzbrojený technologií ride-by-wire, kontrolou trakce a ABS. Impeto dostane rám a kyvku z kompozitových materiálů, namísto přístrojovky 3,5” TFT barevný displej s integrovaným data recordingem, GPS a automatickou identifikací závodní tratě, a to nejlepší na závěr – pro použití právě na závodních tratích bude nabízet Bimota do Impeta svůj vlastní SuperCharger kit, využívající twin booster kompresor! Ten má fabrika v Rimini po vývoji a důkladném testování nachystaný spolu s řídicí elektronikou jako katalogový doplněk pro všechny vodou chlazené motory Ducati, které používá do svých motorek. Po instalaci tohoto kitu by měl být zaručený nárůst výkonu a zejména krouťáku o cca 15–20 % spolu s vyhlazenou křivkou.

DB11VLX 2013 s kompresorem Sprintex
Kompresorová jednotka Sprintex
DB11VLX 2013 s kompresorem Sprintex

Poslední horkou novinkou z Rimini je pak chystaný BB3 Kit, který je takovým návratem ke kořenům, tedy k prvnímu modelu HB1. Tehdy (od roku 1973) Bimota nabízela svým zákazníkům stavebnici, se kterou si každý nadšenec mohl hrát sám doma v garáži. BB3 Kit je určen pro motocykly BMW a kromě motoru a elektroinstalace bude obsahovat vše potřebné pro stavbu závoďáka či klasického silničního stroje.

BB3 2014

Více detailů nám bude známo již příští týden, už teď ale musíme říci, že na Bimotu jsme obzvlášť zvědaví.

Komentáře k článku:

lada 13. 11. 2015
jojo bimota, to je bomba!



Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Honda XLR 125 R '98

Motorku v pohodě nastartuju, bezproblémů jedu a najednou chcípne zničeho nic...

Nezodpovězené 365 otázek

Honda Deauville 650 '98

Motocykl Honda Deauviille 650, r.v. 98, při plynulé jízdě mírně cuká, při vyšších otáčkách je díra v plynu...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 23. 5. 2018 v 11:16 za 0.734 sekundy. TOPlist