Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Ronax a jeho dvoutakt o objemu 500 kubíků

vydáno 25. 6. 2014, text Web, foto web

Německá firma Ronax oživila sen mnoha fanoušků z doby dvoudobých závodních motocyklů o objemu 500 ccm.

Právě tato firma nabízí v limitované sérii 46 kusů opravdový závodní speciál postavený na základu Hondy NSR500. Motor bude o objemu 500 cm3, jehož výkon je 160 koní při 11500 otáčkách. Tedy hodnoty, jaké měly závodní stroje v pětistovkové éře.


Nyní německý výrobce již představil hotový motocyk a i přesto, že je velmi podobný populární závodní Hondě NSR500, s níž vyhrál Valentino Rossi v roce 2001 titul mistra světa, o této podobnosti z jistých důvodů nehovoří. Na motocyklu nalezneme hned několik moderních prvků, jako LED diodová přední světla, monoblokové brzdiče Brembo nebo podvozek od Öhlinsu.


Co se výkonu týče, motocykl bude vybavený čtyřválcovým dvoudobým motorem do V, který svírá úhel 80 stupňů. Tato pohonná jednotka jezdci poskytne výkon o výši 160 koňských sil již při 11500 otáčkách za minutu. Vyrobeno bude pouhých 500 kusů, cena motocyklu byla stanovena na 100 tisíc Eur. Ronax 500 je sice závodní motorka, ale splňuje i podmínky pro silniční provoz, alespoň podle výrobce. Přední světlomet je schovaný v otvoru náporového sání - stačí nacvaknout zrcátka a blinkry a vyrazit si na magistrát pro erzetku.



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • Proč nelze objednat předplatné ČMN?
  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Yuki 125 RMC

Jaké jsou správné ventilové vůle na Yuki 125 RMC? Zatím jsem je nastavil na 0,10 sací, 0,15 výfukový (Než jsem s tím začal, tak jsem...

Nezodpovězené 381 otázek

KTM 125 Duke '11

dobrý den, mám duka 125 2011 a jede max 103 km/h potom začne přibrzďovat a dál nejede, nevíte co tam je za...