Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Parádní Yamaha MT-09 od Rolanda Sandse

vydáno 9. 11. 2015, text Jan Rameš, foto Yamaha

Na jedné straně projekt Yard Built, kde světoznámí úpravci předělávají Yamahy z řady Sport Heritage, a na straně druhé Faster Sons, kde se titíž vrhají na moderní stroje MT a dávají jim retro podobu. Skvostná MT-09 od RSD je nejnovějším přírůstkem do druhé kategorie.

Věřím, že v téhle motorce se Roland Sands vyřádil zdaleka nejvíc. Sice je známý hlavně svými přestavbami klasických vzducháčů od všemožných značek, ovšem on sám má své kořeny v úplně jiném prostředí – v silničních závodech! Sám se snad stokrát vymlel na své okruhové Yamaze TZ250. To byste do něj při pohledu na jeho kreace neřekli, tedy minimálně do doby, než vám dojde (nebo si to přečtete, třeba v ČMN ;-)), že ty jeho úpravy jsou vždy dělané s ohledem na jízdní vlastnosti – závodní vidlice a tlumiče, špičkové brzdy…


Rolandova poslední spolupráce s Yamahou teď přinesla své ovoce nazvané „Faster Wasp“ neboli „Rychlejší vosa“. Proč Faster, je jasné, protože projekt Faster Sons. A koneckonců, i ta vosa je, vzhledem k použitému lakování, celkem pochopitelná. Tyhle barvy jsou u Yamahy výroční, značka letos slaví 60 let, a Roland je umí použít.


Co nás baví, jak se neskutečně MT-09 změnila. Tohle je fakt dobrá motorka, vzteklá, silná, ale její hranatý design je takový až moc moderně nevýrazný. Faster Wasp je ale stroj, po němž šílí davy, a jak ukázal příchod XSR700, tedy převlečené MT-07, sériová výroba něčeho hodně podobného není úplně vyloučená!


Samozřejmě že případná sériovka nebude mít zdaleka všechny ty voňavé vychytávky Rolandova prototypu. To by nikdo nezaplatil. Nejviditelnějšími změnami je samozřejmě hliníková nádrž s nasávacími otvory, podsedlovka a čelní tabulka s maličkým LED světýlkem, ale tahle motorka baví i svými detaily: brzdy PM, široké kované ráfky RSD Morris, nerezový výfuk Two Bros Racing a bambilion drobných krytečků, šroubečků a stupačiček z dílny kalifornského mága. Tuhle „nula-devítku“ chceme!



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Ahoj jen potřebuju vědět kolik má motor točit na volnoběh (suzuki gsx 600 f)
Po zahřátí se volběžné otáčky ustálí na cca 2800 ot/min
Motor ale...

Nezodpovězené 380 otázek

Yamaha Versity 300 '04

prosím o radu jak vyměnit zad.kotouč,koupil jsem skutr s opotřebovaným kotoučem a chtel bych ho vyměnit a nevím přesny postup,nechci něco zvorat...