Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login
Thumbnail image for http://media.icmn.cz/Photo/img_60160O34560O837027O33O73889785OIO04507O0854.jpg
David M. Bodlák
vydáno 12. 6. 2014
---------------------
foto: David M. Bodlák, www.hasitv.com
Střihli jsme si Sachsenring na vlastní kůži - s Prospeedem na trati MotoGP
V Německu je několik zajímavých okruhů, ale jen jeden momentálně hostí MS motocyklů. A protože naše partnerská agentura Prospeed na této trati pořádá své okruhové dny, mohli jsme si ji střihnout na vlastní kůži.

S Prospeedem na Sachsenringu

Thumbnail image for http://www.cmn.cz/Controls/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2014_12.jpg
Sachsenring pro mnohé okruhové střelce zůstane zřejmě zapovězen. Vzhledem k lokaci tu totiž platí přísné hlukové limity a kromě světových či národních podniků, které se mohou konat jen v určenou dobu a v rámci cca deseti povolených dnů ročně, je striktně nařízeno použití originální koncovky (Eda prošel i s tlumivkami na Termignonech) a originálního vzduchového filtru (s otevřeným filtrem nám to prošlo oběma, ale pššt...). Každopádně hlukový limit je 93 dB, někde uváděných dokonce 88 dB, přičemž se měří celý den.

Poprvé v boxu
Co se zatím letos nedaří, je počasí, které okruhovým radovánkám rozhodně moc nepřeje, a hned na začátek se přiznám, že jsem poprvé vyměknul. Nežli v pěti stupních a mokru rozbalovat v paddocku stan, raději jsem se nastěhoval ke klukům do boxu, což pro mě bylo poprvé a pravděpodobně naposled v životě, protože hotel jsem zvyklý platit si akorát tak na dovolené s manželkou (ani nevím, kdy jsme naposledy někde byli...). Trochu mě to rozhodilo, protože za šest let okruhového kempování mám svůj systém a každá věc má pod stanem a v dodávce své místo, ale na život v boxu se dá zvyknout velice snadno, to vám nebudu lhát. Motorka byla připravená, a tak jsem se těšil na druhý den ráno, kdy vše začalo na ostro.

Dokonale zamotaná hlava
Saský harmonogram je bez závodu, ale o to víc se tu jezdí, třebaže od pěti odpo musí být na trati klid. Vzhledem k tomu, že maximální počet účastníků je omezen na 100 (nás bylo 75), jezdí se jen ve třech skupinách a během dne se tak stihne sedm dvacetiminutovek – hodně slušný fofr. V reálu to vypadá tak, že se vrátíte z rundy a než se stačíte rozkoukat, jste na trati znovu, což se hodí, protože tady to chce jezdit a jezdit.
A můj první dojem z 3666 m dlouhé motanice pořád doleva, na kterou jsem se tentokráte nepřipravoval žádným študováním on-boardů ani mapky? První kolo se mi fakt motala hlava. Je to šíleně zakroucené a spíš než výkon nebo brzdy je tu na prvním místě stopa, a to víc než kde jinde. Jak nejedete tu správnou, nevychází vám to, a když jsem neodolal, a snažil se zprvu plynovat a netrefil jsem při tom ideální průjezd, vždycky mě to vytrestalo, že jsem to měl jen tak tak, abych neskočil za obrubník do „Kitty litteru“, jak se v Anglii přezdívá kačírku. Další specialitou jsou slepé horizonty, které souvisí se slušným převýšením tratě, a na ty platí jen jedna věc – musíte jet popaměti, nikoliv na oči, protože ty před horizontem kulový vidí. K tomu krásná příroda kolem a Němci hodní jako beránci. V Mostě je to samá diskoška a chlastačka, tady se odpoledne dojezdilo a v boxech jsme během pár hodin zůstali akorát já, Eda Havíř a jeho mechanik David Ouřada, jinak nikde nikdo, ticho, klid, až nám to bylo podivné.
Více v ČMN 12/2014.
Video


Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Aprilia Pegaso 650 '93

zdar nema někdo schema zapalování na aprilia pegaso 650...

Nezodpovězené 380 otázek

Derbi Mulhacén 125 '11

Přeji hezký den,mám problém s motocyklem DERBI MULHACEN 125 - 4T...