Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login
Thumbnail image for http://media.icmn.cz/Photo/img_60160O34560O837027O33O73889785OIO04507O0854.jpg
David M. Bodlák
vydáno 12. 6. 2014
---------------------
foto: David M. Bodlák, www.hasitv.com
Střihli jsme si Sachsenring na vlastní kůži - s Prospeedem na trati MotoGP
V Německu je několik zajímavých okruhů, ale jen jeden momentálně hostí MS motocyklů. A protože naše partnerská agentura Prospeed na této trati pořádá své okruhové dny, mohli jsme si ji střihnout na vlastní kůži.

S Prospeedem na Sachsenringu

Thumbnail image for http://www.motocyklovenoviny.cz/Controls/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2014_12.jpg
Sachsenring pro mnohé okruhové střelce zůstane zřejmě zapovězen. Vzhledem k lokaci tu totiž platí přísné hlukové limity a kromě světových či národních podniků, které se mohou konat jen v určenou dobu a v rámci cca deseti povolených dnů ročně, je striktně nařízeno použití originální koncovky (Eda prošel i s tlumivkami na Termignonech) a originálního vzduchového filtru (s otevřeným filtrem nám to prošlo oběma, ale pššt...). Každopádně hlukový limit je 93 dB, někde uváděných dokonce 88 dB, přičemž se měří celý den.

Poprvé v boxu
Co se zatím letos nedaří, je počasí, které okruhovým radovánkám rozhodně moc nepřeje, a hned na začátek se přiznám, že jsem poprvé vyměknul. Nežli v pěti stupních a mokru rozbalovat v paddocku stan, raději jsem se nastěhoval ke klukům do boxu, což pro mě bylo poprvé a pravděpodobně naposled v životě, protože hotel jsem zvyklý platit si akorát tak na dovolené s manželkou (ani nevím, kdy jsme naposledy někde byli...). Trochu mě to rozhodilo, protože za šest let okruhového kempování mám svůj systém a každá věc má pod stanem a v dodávce své místo, ale na život v boxu se dá zvyknout velice snadno, to vám nebudu lhát. Motorka byla připravená, a tak jsem se těšil na druhý den ráno, kdy vše začalo na ostro.

Dokonale zamotaná hlava
Saský harmonogram je bez závodu, ale o to víc se tu jezdí, třebaže od pěti odpo musí být na trati klid. Vzhledem k tomu, že maximální počet účastníků je omezen na 100 (nás bylo 75), jezdí se jen ve třech skupinách a během dne se tak stihne sedm dvacetiminutovek – hodně slušný fofr. V reálu to vypadá tak, že se vrátíte z rundy a než se stačíte rozkoukat, jste na trati znovu, což se hodí, protože tady to chce jezdit a jezdit.
A můj první dojem z 3666 m dlouhé motanice pořád doleva, na kterou jsem se tentokráte nepřipravoval žádným študováním on-boardů ani mapky? První kolo se mi fakt motala hlava. Je to šíleně zakroucené a spíš než výkon nebo brzdy je tu na prvním místě stopa, a to víc než kde jinde. Jak nejedete tu správnou, nevychází vám to, a když jsem neodolal, a snažil se zprvu plynovat a netrefil jsem při tom ideální průjezd, vždycky mě to vytrestalo, že jsem to měl jen tak tak, abych neskočil za obrubník do „Kitty litteru“, jak se v Anglii přezdívá kačírku. Další specialitou jsou slepé horizonty, které souvisí se slušným převýšením tratě, a na ty platí jen jedna věc – musíte jet popaměti, nikoliv na oči, protože ty před horizontem kulový vidí. K tomu krásná příroda kolem a Němci hodní jako beránci. V Mostě je to samá diskoška a chlastačka, tady se odpoledne dojezdilo a v boxech jsme během pár hodin zůstali akorát já, Eda Havíř a jeho mechanik David Ouřada, jinak nikde nikdo, ticho, klid, až nám to bylo podivné.
Více v ČMN 12/2014.
Video


Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • Ohlédnutí za výstavou MOTOSALON 2019
  • Motocyklem roku 2019 se stal BMW R 1250 GS
  • Proč nelze objednat předplatné ČMN?

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Při poslední obhlídce motorky, během vyjížďky, jsem si všiml, že mam prasklý zadní brzdový kotouč...

Nezodpovězené 382 otázek

Yamaha MT-01 '11

mám Yamaha mt 01 najeto 20 000km najel jsem 1000km po výměně oleje a sežralo to přes 1 l oleje...