Thumbnail image for http://www.cmn.cz/Controls/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2015_19.jpg
Z ARCHIVU ČMN 2015: Váhal jsem, jestli si vzít na test Yuki 50 New Quick, ale pak jsem měl pusu do rohlíku

Čínská Babetta

Legendární československé popojíždědlo dodnes zhusta slouží k přesunu po vsích – pro děti do školy, odpoledne na ryby, večer do hospody. Yuki New Quick touží po stejném úspěchu, ovšem s odlišnou technikou.

vydáno 19. 4. 2016, vyšlo v ČMN 19/2015, text Jan Rameš

Zprvu jsem váhal, jestli si tenhle stroj vůbec na test do ČMN brát. Vždyť je to fakt pro rybáře, a ne motorkáře. Stačilo ale změnit úhel pohledu a hned jsem měl pusu do rohlíku.

 

Praktický

I ve své druhé generaci je Quick čína, která se za nic neskrývá. Ovladače jak ze 70. let, předpotopní plastová přístrojovka, sedlo vzadu na přísavky, nelakovaný držák táhla sytiče. Tak jen abyste nečekali Hondu. A teď věc druhá: dvacet tisíc ká-čé, tedy investice na úrovni běžného bicyklu.

Informace pro manželku/tchýni/babičku: je to praktický stroj. Proti Babettě má nevýhodu, že se musí řadit, a pokud dotyčná v mládí jezdila na Pionýru, pošle vás do háje. Tak jí řekněte, že tohle odspojkuje i dvouleté dítě, spojka je měkoučká a záběr motoru jakbysmet. Je skoro jedno, co máte právě zařazeno. A je to čtyřtakt, čili žádný řev a smrad. Podvozek měkoučký, sedlo taky. To zabere.

Sice nedokážete nasednout přehozením nohy mezi sedlem a řídítky, ale stroj je tak nízký, že klidně nalezete zezadu. V rozkroku nosič, když sundáte zadní sedátko (na tomhle ve dvou?) a namontujete obrovský koš, máte nákupní vozítko, kterému praktická žena neodolá.

Skrytá zábava

A teď zpráva pro nás motorkáře: když si to v hlavě přehodíte, je to prča. Sedmnáctky kola, překvapivě slušné brzdy a hlavně super motor. Měkký, tichý, kultivovaný a velmi pružný chod, elektrický startér, čtyřstupňová převodovka s neutrálem až nahoře a kvalty závodnicky odshora dolů, navíc máte digitální ukazatel! Když čtyřtaktíka podržíte, zjistíte, že se velmi rád točí. Na červené pole od 45 km/h zapomeňte, za chvíli je minulostí i poslední psaná šedesátka…

Asi víte, kam mířím. Stačí se podívat, jak se dají upravovat Pionýry. Sedmnáctikoňové dělo z Yuki nikdy nebude, ale sakra řídítka dolů, malou kapotku, otevřený výfuk, dva kámoše se stejnými stroji, tři zákruty za kravínem a můžete rejsovat!

Stroj do testu zapůjčila firma Pyramida Průhonice.

Technická data Yuki 50 New Quick

Objem 49 cm3

Výkon 2,0 kW/2,7 k@7500

Točivý moment 2,5 Nm@5000

Hmotnost 82 kg (provozní)

Cena 19 990 Kč

Motor: čtyřdobý, vzduchem chlazený ležatý jednoválec, OHC/2, vrtání x zdvih 39 x 41,4 mm, kompresní poměr 9,4:1, karburátor, elektrický a nožní startér, čtyřstupňová převodovka, sekundární převod řetězem

Podvozek: ocelový trubkový rám, vpředu teleskopická vidlice, vzadu ocelová kyvná vidlice se dvěma tlumiči s nastavitelným předpětím, bubnové brzdy, pneu vpředu 2,25-17, vzadu 2,50-17, hliníkové ráfky

Parametry: délka 1930 mm, šířka 700 mm, výška 1050 mm, sedlo 770 mm, rozvor 1200 mm, nádrž 4 l, udávaná spotřeba 1,7-2,0 l/100 km, užitečná hmotnost 150 kg, max. rychlost 45 km/h


Článek vyšel v tištěných ČMN 19/2015

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • ČMN 11/2018 právě v prodeji
  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900

Kam dál

  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Co s poškozeným ráfkem? Co se vyplatí opravovat a co už ne, jaká jsou rizika, kolik to...

Nezodpovězené 365 otázek

KTM 350 SX-F '12


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 25. 5. 2018 v 4:57 za 0.593 sekundy. TOPlist