BMW G 310 R z japonské dílny

vydáno 27. 12. 2016, text David M. Bodlák, foto Hiromitsu Yasui / BMW Motorrad Japan

Evropské motorky v rukou japonských úpravců a stavitelů? Proč ne, hlavně, když jsou dotažené k absolutní dokonalosti, podobně jako tento Street Tracker od Wedge Motorcycles.

Značka BMW v dílnách japonských customizérů není nic neobvyklého. Však vzpomeňte na R nineT Custom Project. Co stroj, to originál. Tentokráte ovšem hlavní roli nehraje žádná velká motorka, ale minulý rok představený mrňous G 310 R – strojek vyrobený ve spolupráci s indickou TVS Company a projektovaný především ve smyslu Urban Mobility. U nás se začal prodávat teprve nedávno a chvilku poté se ukázal i tento hodně povedený custom ve stylu Trackera od tokijské dílny Wedge Motorcycles.

Takashi Nihira, který za celou přestavbou stojí, je bývalý servisák, jemuž nejsou cizí mechanické, klempířské ani lakýrnické práce, takže má dost kvalifikace a zkušeností na to, aby plnil svým zákazníkům jejich sny. Tentokráte ale bylo všechno jinak. Japonská pobočka BMW mu poskytla novinku – G 310 R a chtěla po něm prostě něco zajímavého, což bylo pro Takashiho na začátku něco zcela netradičního… „Motorky stavím pro lidi, kteří mají nějakou svou představu, od BMW jsem ale dostal totálně volnou ruku a musel jsem se s tím poprat úplně sám.“ Výsledek je ale nakonec parádní a Takashi i jeho dílna si uznání opravdu zaslouží.

A co je na malém géčku jinak? Velká část rámu a motor zůstaly zachovány, ovšem kola jsou 19palcová namísto sedmnáctek. Přepracovaná je zadní kyvka a bylo pozměněno uložení centrálního tlumiče, který je nyní až pod nádrží (ta je kompletně hliníková), což umožňuje především obrácená orientace motoru (sání vpředu, výfuk vzadu). Nově posvařovaná je podsedlovka. Dostala charakteristickou kapotku s koncovým LED světlem a tabulku na startovní číslo, pod kterou je schovaný tlumič výfuku. Potrubí k němu je celé nově vyrobené a vyplachuje spálenou směs, která je do válce okysličována přes ohromný K&N přímý filtr.

USD vidlice vpředu je původní, jen nepatrně snížená, brzdič značky Bybre (indická odnož italského Brembra pro motocykly o objemu nižším než 600 cm3), který používá u svých maloobjemových modelů i KTM, je rovněž původní, jiný je ale kotouč. Přední masku nahradila tabulka, pod kterou najdete nenápadnou LED rampu namísto předního světlometu. Minimalistickou přístrojovku dodala společnost Motogadget a nejdominantnějším prvkem jinak maximálně odlehčeného a vzdušně vyhlížejícího stroje je ohromný chladič, vyvedený na levou stranu. Nechybí na něm dokonce ani digitální ukazatel teploty a jeho dominantou je větrák od firmy TrailTech.

Přestavba zabrala Takashimu necelé tři měsíce a výsledek vypadá parádně. Od BMW to pro něj byla jistě skvělá zkušenost a pokud chcete sledovat i jeho další práce, tak jukněte k němu na Instagram. Třeba se tam zase brzy objeví nějaký další jeho počin s podobným zadáním?!

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • ČMN 11/2018 právě v prodeji
  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900

Kam dál

  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Kawasaki ZX-10R '08

Pořídil jsem si ojetou Kawasaki ZX-10 (2008) a bojuji se špatně se vracejícím plynem...

Nezodpovězené 365 otázek

Yamaha Versity 300 '04

prosím o radu jak vyměnit zad.kotouč,koupil jsem skutr s opotřebovaným kotoučem a chtel bych ho vyměnit a nevím přesny postup,nechci něco zvorat...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 25. 5. 2018 v 4:53 za 0.796 sekundy. TOPlist