Další homologovaný e-superbike!

vydáno 27. 10. 2015, text David M. Bodlák, foto Saroléa - Bridgestone, DMB

Říká vám něco jméno Saroléa? Jestli ne, tak vězte, že tohle jsou další „rychlé baterky“ se silniční homologací.

Abychom uvedli věci na pravou míru, Saroléa je legendární značkou, která svou pouť započala v Belgii již na konci 19. století. Původně zbrojovka, posléze výrobce bicyklů, tricyklů a nakonec motocyklů, jež byly úspěšné i v závodech. V roce 1960 ale tato značka zanikla a její jméno se objevilo až před pár lety ve spojení s elektrikou poháněným závoďákem Saroléa SP7 s výkonem přes 176 koní! A právě tento stroj se v letech 2014 a 2015 proháněl v rámci závodů TT Zero na horské trati, přičemž letošní výsledek těsně za stupni vítězů a s dosaženou průměrnou rychlostí přes 170 km/h na šedesátikilometrovém okruhu není vůbec špatný. Až sem vcelku standardní záležitost jakéhokoliv závodního týmu. Jenže je tu něco víc. Za Saroléou totiž stojí gumárenský gigant, společnost Bridgestone, která se značkou navázala v roce 2014 technické partnerství. A není to jen o dodávce pneumatik na závody, kde SP7 obouvá speciální slicky Battlax VO2, ale také o daleko zajímavějších cílech, jež jsou pro Bridgestone součástí úsilí o vytvoření budoucnosti s trvale udržitelnou mobilitou.


Společnost Bridgestone má dlouhodobou ekologickou vizi, zaměřenou na ochranu životního prostředí, šetrné využívání přírodních zdrojů a snižování emisí CO2. A na základě této spolupráce Saroléa plánuje vývoj a výrobu elektrického vysokovýkonného silničního motocyklu s kouzelným jménem Manx 7, jehož kolébka je právě na ostrově Man.


Odvozenina od závodního motocyklu Saroléa SP7 by měla být dostupná jen v limitované edici a Jake Ronsholt, výkonný ředitel obchodní jednotky Consumer Business společnosti Bridgestone Europe k tomu říká: „Toto partnerství dává společnosti Bridgestone jedinečnou příležitost propojit naše zkušenosti z MotoGP s naší vizí trvale udržitelné mobility. Superbike Saroléa razí cestu budoucnosti elektricky poháněných motocyklů na závodních okruzích i veřejných silnicích.“


Jako zajímavost si můžete prohlédnout pár detailů závodního speciálu, který byl vystaven na veletrhu Intermot minulý rok. Je to samý dural, karbon, hořčík, to vše v hodně zajímavém pojetí a tvarech, na jaké nejsme u moderních závodních motorek moc zvyklí. Prostě originalita made by Saroléa!

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Yamaha XV 750 VIRAGO '94

Mám moto Yamaha Virago 750 a hrozně mi "střílí" do výfuku na volnoběh i při jízdě když uberu plyn...

Nezodpovězené 365 otázek

KAWASAKI VN750 Vulcan '85

Doporučili mi vyměnit standart svíčky za iridiové a tankovat kvalitnější více oktanoví benzín...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 24. 5. 2018 v 8:19 za 0.343 sekundy. TOPlist