Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Další homologovaný e-superbike!

vydáno 27. 10. 2015, text David M. Bodlák, foto Saroléa - Bridgestone, DMB

Říká vám něco jméno Saroléa? Jestli ne, tak vězte, že tohle jsou další „rychlé baterky“ se silniční homologací.

Abychom uvedli věci na pravou míru, Saroléa je legendární značkou, která svou pouť započala v Belgii již na konci 19. století. Původně zbrojovka, posléze výrobce bicyklů, tricyklů a nakonec motocyklů, jež byly úspěšné i v závodech. V roce 1960 ale tato značka zanikla a její jméno se objevilo až před pár lety ve spojení s elektrikou poháněným závoďákem Saroléa SP7 s výkonem přes 176 koní! A právě tento stroj se v letech 2014 a 2015 proháněl v rámci závodů TT Zero na horské trati, přičemž letošní výsledek těsně za stupni vítězů a s dosaženou průměrnou rychlostí přes 170 km/h na šedesátikilometrovém okruhu není vůbec špatný. Až sem vcelku standardní záležitost jakéhokoliv závodního týmu. Jenže je tu něco víc. Za Saroléou totiž stojí gumárenský gigant, společnost Bridgestone, která se značkou navázala v roce 2014 technické partnerství. A není to jen o dodávce pneumatik na závody, kde SP7 obouvá speciální slicky Battlax VO2, ale také o daleko zajímavějších cílech, jež jsou pro Bridgestone součástí úsilí o vytvoření budoucnosti s trvale udržitelnou mobilitou.


Společnost Bridgestone má dlouhodobou ekologickou vizi, zaměřenou na ochranu životního prostředí, šetrné využívání přírodních zdrojů a snižování emisí CO2. A na základě této spolupráce Saroléa plánuje vývoj a výrobu elektrického vysokovýkonného silničního motocyklu s kouzelným jménem Manx 7, jehož kolébka je právě na ostrově Man.


Odvozenina od závodního motocyklu Saroléa SP7 by měla být dostupná jen v limitované edici a Jake Ronsholt, výkonný ředitel obchodní jednotky Consumer Business společnosti Bridgestone Europe k tomu říká: „Toto partnerství dává společnosti Bridgestone jedinečnou příležitost propojit naše zkušenosti z MotoGP s naší vizí trvale udržitelné mobility. Superbike Saroléa razí cestu budoucnosti elektricky poháněných motocyklů na závodních okruzích i veřejných silnicích.“


Jako zajímavost si můžete prohlédnout pár detailů závodního speciálu, který byl vystaven na veletrhu Intermot minulý rok. Je to samý dural, karbon, hořčík, to vše v hodně zajímavém pojetí a tvarech, na jaké nejsme u moderních závodních motorek moc zvyklí. Prostě originalita made by Saroléa!



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • Upoutávka Motorbike 12/2019
  • Upoutávka Motorbike 11/2019
  • Upoutávka Motorbike 10/2019

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 334 otázek

BMW R 1100 S

Mám BMW R 1100 S, najeto 50 000 km. Pod kardanem u manžety se mi tvoří zaprášený černý maz (jako prach s olejem), ale v kardanu ani v převodovce nic neubývá, ani po 20...

Nezodpovězené 396 otázek

Suzuki SV 1000

Dobrý den, nevíte prosím někdo jestli je rozdíl mezi motorem na Suzuki SV 1000 typem T508 a T510, předem...