Triumph zahájil testy pro třídu Moto2

vydáno 19. 9. 2017, text David M. Bodlák, foto Triumph

Přestože se na motory Triumph v seriálu Moto GP v kategorii Moto2 můžeme těšit až od roku 2019, testování tříválců je již v plném proudu. Britové si tak trochu pospíšili, oproti původním odhadům, že by první testování mělo proběhnout až v průběhu příštího roku.

Šestkovým cebrům zvoní v seriálu Moto GP v kategorii Moto2 hrana. Zbývají jim poslední dva roky závodního života. Od sezony 2019 vyhrál post oficiálního dodavatele jednotných motorů pro tuhle třídu britský Triumph. Kontrakt s Dornou je podepsán na tři roky a konkrétně se bude jednat o nový tříválec 765, se kterým fabrika do letošní sezony vyrukovala v rámci emisní normy Euro 4 ve faceliftovaném sériovém modelu Street Triple.

Jestli bude řadový tříválec lepší a v čem, se teprve ukáže, každopádně svou užší stavbou se tyto motory do závodního šasi hodí daleko víc než řadové čtyřválce. Jenže tu půjde hlavně o spolehlivost a další detaily, na kterých začala britská fabrika již pilně pracovat - viz modifikovaná hlava válců s pozměněnými sacími a výfukovými kanály pro lepší plnění a výplach, kvůli vyšším otáčkám pracují uvnitř hlavy ventily z titanu a tvrdší pružiny, byl použit nízkonapěťový alternátor s menší setrvačností, změny se týkají převodovky, pracuje se na závodním laditelném antihopu a ve spolupráci s Magnet Marelli na speciální závodní ECU jednotce a řeší se i takové věci jako kryty motoru. Na okruhu v Aragonu se začátkem září odehrálo první testování s prototypem Daytona 765.

Za řídítka speciálu usedl jezdec třídy Moto2 Julian Simon a první testy, ve kterých šlo především o vyhodnocení výkonu a trvanlivosti, si nakonec pochvaloval i produktový ředitel Triumph Motorcycles Steve Sargent. „Jsme velice potěšeni tempem, jaké nám Julian předvedl s nejnovějším motorem, a stejně tak nás potěšila i jeho velmi pozitivní zpětná vazba. Věříme, že se nám povede připravit motor, který ocení jak závodní týmy, tak i fanoušci tohoto motosportu. Myslím, že zvuk našeho tříválce bude na závodních tratích opravdu jedinečný, čekáme velké souboje mezi těmi nejlepšími jezdci světa.“ Taky se už těšíte?

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Bonhams vydraží slavné muzeum
  • ČMN hledají korektora/korektorku
  • ČMN 12/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Cestovní sportovec vs. sportovní cestovatel
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> O&nbsp;fous větší nejmenší
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Euro-bavorák

Technická poradna

Nezodpovězené 367 otázek

Yamaha Tmax xp 500 '08

Už je to vyřešeno. Byly to v hajzlu ložiska v předním kole,. Už to mám vyměněné a je to ok...