Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login
Thumbnail image for http://media.icmn.cz/Photo/img_60160O34560O837027O33O73889785OIO04507O0854.jpg
David M. Bodlák
vydáno 24. 6. 2014
---------------------
foto: DMB, ČMN a GCR riders
Geocachingrally 2014 - finále ve vojenském prostoru
První ročník Geocachingrally je za námi. Bylo to nádherných sedm dní plných dobrodružství.

Dobrodružství pro každého

Thumbnail image for http://www.cmn.cz/Controls/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2014_12.jpg
V sobotu 31. května odstartoval z kempu v Malešově nedaleko Kutné Hory první ročník závodu Geocachingrally, za kterým stojí David Veselý (dlouholetý účastník africké Intercontinental Rally) a jeho tým spolu s Honzou Zderčíkem. O týden později, tedy 7. června, se pak odehrálo poslední dějství, a to časovka v areálu vojenského prostoru v Chlaponicích u Písku, kde jsme si to vyzkoušeli i my sami. Naše plány byly ovšem trošku jiné. Původně jsem to celé měl jet na vlastní kůži, dokonce jsem i kvůli tomuto závodu před dvěma měsíci začal hrát Geocaching, bohužel do startu rally jsem nestihnul připravit svou Africu Twin RD07. A řeknu vám, že mohu jen litovat, protože tahle akce stála za to!

Pro off-roady
Závod byl vypsaný pro dvě kategorie – Auto (SUV a off-road) a Moto Enduro. Celkem v sedmi etapách si každý mohl prověřit zručnost ovládat svoje vozidlo nebo motocykl a zároveň i umění navigace pomocí přístrojů GPS. Trasa celého závodu, jež měřila bez bloudění 2100 km (každá etapa měla okolo 350 km), vedla přes Česko, Slovensko, Maďarsko a Rumunsko. Převážně se jelo po veřejných silnicích druhé a třetí třídy, přičemž v každé etapě byly také úseky po účelových polních a lesních cestách, samozřejmě vše v mezích zákona.
„Celé to bylo koncipováno tak, aby to byla sranda a z pohledu financí si to mohl dovolit každý. Vymysleli jsme to pro lidi, kteří mají rádi atmosféru závodů, chtějí si zasoutěžit, ale nemají prostředky, anebo si prostě jen netroufnou jet velkej závod. S Geocachingem jsme akci spojili proto, aby účastníci celý týden nejeli jen tupě podle roadbooku. Měl to být především zážitek,“ vysvětluje David Veselý.
Ač byl nějaký časový limit v cíli každé etapy, na čas se nejelo. Body se připisovaly za průjezd kontrolními místy a za najití kešek a jediná opravdová časovka čekala účastníky až v cíli, v již zmiňovaném vojenském prostoru nedaleko Písku. S naleštěným endurem na první vyjížďce jsem si tu připadal opravdu hloupě, protože všichni měli za sebou okolo 2500 hodně zajímavých kilometrů a podle toho i všechny stroje vypadaly. A protože jsem byl zvědav, co organizátoři účastníkům rally nachystali na závěr, vyrazil jsem s jedním účastníkem – Vláďou na osmistovkovém GS – jako pozorovatel. Během několika málo hodin ve více než třicetistupňovém vedru jsme si užili naprosto parádní off-road, kdy jsme překonávali blátivé kaluže, travnaté stezky a hluboké rigoly, než to Vláďa poslal do jedné obrovské louže, u které jsme pak vykysli na dobrou půl hodinu. Museli jsme počkat na vyproštění a jsem rád, že to Vláďa nevzdal a dotáhli jsme to úspěšně až do konce.

Pocta bikerům
Na závěr dne se kromě vyhlášení celkových výsledků rozdávaly i speciální ceny za nejoriginálnější posádku (Krčmářovi v Uralu se psem Jerrym) nebo cena za statečnost, kterou vyfasoval Jirka Růžička, jež celou akci absolvoval s naraženými žebry, a celý výlet tak překonával především sám sebe. „Klobouk dolů před motorkářema. Mezi jezdci nebyli žadní profíci, dokonce se tam našlo i pár úplných začátečníků, kteří sedlají svůj stroj teprve krátce, a musím říct, že se s tím poprali opravdu statečně. V porovnání s posádkami aut si zaslouží obdiv. Ne vždy bylo pěkné počasí, a člověk, aby něco takové dal, musí být opravdu srdcař,“ vychvaloval jednostopé jezdce ještě před vyhlášením David Veselý a zároveň dodal, že tohle byla taková oťukávačka a že druhý ročník by už mohl být trošičku náročnější, co se počtu kontrolních bodů týče, a že už se bude muset také trochu taktizovat. Tak se těšme na další ročník. A víte, kdo to nakonec vyhrál? Dušan Modrovský na neendurovém stroji Honda NC700X, obutém do drapáků, navíc se zapůjčenou navigací, kterou nikdy před tím nedržel v ruce. Zajímavé.
Jinak druhý ročník Geocachingrally 2015 je už v přípravách, tak nás sledujte!

VÝSLEDKY VYPE GEOCACHINGRALLY 2014
kategorie Moto:
1. Dušan Modrovský (Honda) 376
2. Vladimír Lank (BMW) 374
3. Jiří Růžička 370
4. Vít Jurečka 368
5. Robert Knobloch (všichni Yamaha) 368
6. Krčmářovi (Ural) 367
7. Petr Závodný (BMW) 362
8. Radek Tabach (KTM) 361
9. Petr Knápek 359
10. Marek Motloch (oba Yamaha) 357
11. Dušan Zeman (BMW) 356


Diskuze k článku

Pítrs 25. 6. 2014
parádni akce, víc takových...

Další články z rubriky

  • ČMN 18/2018 právě v prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend
  • Soutěž: doplňky M-Style

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Honda CRF250R 2004 '04

Dobrý den, prosím zdali nemá někdo k této motorce manuál v češtině...