Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Yamaha Yard Built: nejlepší přestavby od dealerů

vydáno 13. 10. 2015, text Jan Rameš, foto Yamaha

Projekt Yard Built odstartovala Yamaha už před lety a je v něm čím dál aktivnější. Oč jde? O motocykly z řady Sport Heritage, upravované renomovanými značkami. Letos ovšem „ladičky“ přišly s něčím novým, a tím se stala soutěž evropských dealerů, která začala v létě a vyvrcholila v německém Glemsecku na začátku září. Viděli jsme 41 často velmi profesionálně zvládnutých projektů a nyní známe vítěze všech čtyř kategorií: SR400, Vmax, XV950 a XJR1300.

Vmax „The V-Speed“ by Liberty Jam (F)

Už sériový Vmax je pořádný úlet, a to, co předvedli Francouzi, už letí do stratosféry. Svou úpravu nazývají jako café-dragster a jen těžko se s nimi o tom budete hádat.


Základem je samozřejmě nepřehlédnutelné yamahácké „Speed Block“ lakování na krásné kapotě, inspirované někdejším konceptem MT-0S, kontrastující s krátkou prdýlkou na hliníkovém rámu. Libůstkou je pneumatické řazení, ovládané čudlíkem na řídítku, a karbonová celoplošná kola.



XJR1300 „Klein“ by Motorrad Klein (D)

Čistokrevné kafíčko, ovšem líznuté muscle bikem – jak jinak u XJR, nejtypičtějšího zástupce kategorie svalovců. Číslice 41 ve speciálním fontu a červenobílé lakování dávají tušit, že oblíbeným závodníkem tvůrce byl Noriyuki Haga.


Přestože je to právě lak, zadní kapotka a omotávky kolem výfuků, co člověka hned praští do očí, to hlavní najdete, když se podíváte blíž. Většina doplňků pochází od Magury, kované ráfky dodalo PVM a podsedlák s nádhernou zadní kyvkou nese značku japonského legendárního úpravce Over.



XV950 „M7#001-Twins“ by Yamaha Motor 7 (P)

Jediná motorka mezi čtyřmi vítězi, která nemá řídítka dolů. Portugalci vsadili na scramblera, a dobře udělali!


Největší zvláštností téhle stavby, s níž se tvůrci dle svých slov vrátili do dob mládí, čili na přelom 70. a 80. let, je samozřejmě lakování. Levá půlka žluto-černá, pravá bílo-červená. Dominantní je obrovský zadní kryt a maličké ploché sedlo.



SR400 „Madrid“ by Motor Madrid (E)

Proč eserko? Protože jich ve Španělsku prý moc nejezdí, a přitom nabízí nekonečné množství úprav, jak ukázaly již dříve četné stavby Yard Built.


V čem se tenhle kafáč liší od sériovky? Inu, skoro ve všem, jiná je prý i nádrž! Jinak jsou to samozřejmě nízká dvojdílná řídítka a zadní kapotka se sedlem, které určují celkový výraz.


Pokud vás zajímá, jaké byly další stavby, koukněte sem a nezapomeňte klikat na Load More! :-)




Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Začala mi téct z hadice od chlazení na starším endurku voda...

Nezodpovězené 380 otázek

Sachs ZX 125 '98

nemohu sehnat šnek tachometru díky za radu