Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Yamaha má scramblera, ale jen pro Ameriku

vydáno 21. 6. 2016, text Jan Rameš, foto Yamaha

Značka s ladičkami ve znaku se mocně veze na vlně retra, ale mezi čím dál populárnější scramblery zatím nic nemá. Tedy až do července, kdy se u amerických dealerů objeví první kusy SCR950.

Je to vážně s podivem, řada Sport Heritage frčí tak, že přestavby z projektu Yard Built málem nestačíme počítat, a tovární scrambler pořád nikde. Přitom z takového XSR700 by to nebyl špatný nápad, ačkoli kapalinou chlazený, sportovně laděný řadový dvouválec by leckterý purista neskousl.

Jenže ještě lepší nápad to je z roadsteru XV950, jak ukazuje právě model SCR950. Ostatně XJR by na to bylo moc obludné, SR400 by se zase nemohlo postavit Ducati nebo Triumphu, když zůstaneme mezi vzduchem chlazenými agregáty, ale bezmála litrové véčko se sice nepříliš divokými 52 koníky, ale zato mohutnými 80 newtonmetry při pouhých 3000 otáčkách je tak akorát na to, abyste se někde počundrali po polňačkách.

Co pro to Yamaha nabízí? Přední 19" kolo zůstalo, zadní šestnáctipalcový ráfek byl nahrazen 140mm sedmnáctkou, vzorek je samozřejmě lehce terénní. Řídítka s hrazdičkou jsou povinnost a podstatně výš je i sedlo, konkrétně o 14 centimetrů, nová hodnota je 830 mm. Ovšem když se kouknete do technických údajů, zjistíte, že zdvihy odpružení zůstaly pořád cruiserovsky nízké, a letmý pohled na obrázek napoví, jak je to možné - prohlédněte si, kde jsou uchyceny zadní tlumiče... Zůstal pochopitelně zachován i sekundární převod ozubeným řemenem, ten u scramblera vypadá opravdu netradičně, stejně jako hodně dlouhý rozvor.

A teď to nejdůležitější: SCR950 byl před pár dny představen jako model 2017 za cenu cca o 10 % vyšší než u standardního XV950, ale pouze v USA. Evropa zatím mlčí. Zřejmě ne že by na scramblera nedozrál čas, ale zaprvé není úplně pro Evropany běžný čas na představování nových modelů a zadruhé může být problém v emisích. Protože XV950 je sice relativně nový model, ale je to vzducháč a plní jen normu Euro 3, a ještě se uvidí, zda se Yamaha vrhne na jeho předělání na přísnější euro-čtyřku a naservíruje nám s ním i SCR, nebo se s ním zanedlouho definitivně rozloučíme.



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • Upoutávka Motorbike 8/2019
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Upoutávka Motorbike 7/2019

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Technická poradna

Zodpovězené 333 otázek

Piaggio X9 Evolution 250 '07

Ahoj. Mám skutra Piaggio X9 125ccm r.v. 6/2003 a v poslední době jsem nespokojený se startováním...

Nezodpovězené 393 otázek

Honda FJS400 Silverwing '08