EICMA Yamaha: Nová éra!

vydáno 4. 11. 2014, text Jan Rameš, foto Yamaha

Že bude mít Yamaha novou er-jedničku, to jsme věděli dlouho dopředu. Výsledek nás ale posadil na zadek!

YZF-R1

Všechno je jiné, zůstalo akorát jméno. Přesně takto Yamaha novou er-jedničku uvádí. Trochu tedy přehání, rám je pořád hliníkový deltabox a motor řadový čtyřválec s přesazenou klikovkou, jako u Rossiho YZR-M1. Jenže z MotoGP speciálu dostala tahle střela s brutálně inovativním čumákem spoustu technologií, takže na dynu motor ukáže rovných 200 koní při hmotnosti pouhých 199 kg s plnou bandaskou!


Ze světa MotoGP pochází také elektronika, která umí měřit zrychlení ve třech osách. Nový mozek, počítající v nulách a jedničkách, disponuje funkcemi Traction Control, Slide Control, Launch Control, Front Lift Control, Quickshifter, ABS a ještě Unified Brake System, kdy jsou obě brzdy propojené. Kola jsou z hořčíku, nádrž z hliníku, ojnice z titanu, prostě tak blízko ke speciálům z MotoGP jsme nikdy nebyli!


YZF-R1M

Vedle normální er-jedničky byla představena ještě R1M, což je sofistikovanější (a logicky dražší) verze určená hlavně na okruhy. Největší změnou je použití odpružení Öhlins, ovšem semiaktivního s elektronickým řízením (Electronic Racing Suspension).


Dobře vypadá použití karbonových dílů na kapotáž a skvělou vychytávkou je možnost propojit řídicí jednotku s vaším zařízením s androidem, pak máte k dispozici solidní telemetrii na vyhodnocení své jízdy.


MT-09 Tracer

Řada MT začíná doslova bujet novými modely a tohle je již čtvrtá variace tříválcové osmsetpadesátky. Adventure bike ve stylu legendárního TDM potěší všechny svižné cestovatele, kteří se neradi hrbí.


Praktická a elegantní (ne vždy se podaří obojí spojit) polokapotáž s LED světlomety a nastavitelným plexi chrání před nepřízní počasí, dvojité sedlo s bohatším polstrováním se stará o vaši sedinku a velká 18litrová nádrž zajišťuje tankováním nerušené cestování. Vzhledem k divokému charakteru motoru toho za den najedete určitě dost, kontrola trakce rozhodně není zbytečným doplňkem.


Tmax

Svět maxiskútrů má již dlouhá léta jednoho vládce, a ten pro rok 2015 dostane pozměněný čumák a USD vidlici. Přibude ještě druhá verze, nazvaná Iron Max. Menší modely X-Max 125 a 250 budou k dostání také v oblíbené stylové verzi Momodesign.


Komentáře k článku:




Přečtěte si také

EICMA KTM: Adventure pro mladé  5. 11. 2014   komentáře: 2
EICMA Honda: Dva prototypy  5. 11. 2014  
EICMA BMW: Adventura ze superbiku  5. 11. 2014  
EICMA Ducati: Větší Panigale a jemnější Multistrada  4. 11. 2014  

Další články z rubriky

  • ČMN 11/2018 právě v prodeji
  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Cestovatelská odysea
  • VIDEO: KTM 790 Duke alias Posel budoucnosti
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Aprilia Pegaso 650 '93

zdar nema někdo schema zapalování na aprilia pegaso 650...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 27. 5. 2018 v 9:47 za 0.687 sekundy. TOPlist