Yard Built v podání italského ex-závodníka

vydáno 20. 5. 2016, text David M. Bodlák, foto Yamaha

Yamaha tento týden odprezentovala další povedený kousek z programu stavitelů, tentokráte model XV950 překopaný od Moto di Ferro.

Custom house Moto di Ferro, v anglickém překladu Iron Motorcycles, je vcelku mladá firmička (zrozena v roce 2009 nedaleko Benátek), za kterou stojí bývalý závodník Marco Lugato se svým skromným týmem. Na svém kontě zatím nemají příliš mnoho přestaveb, ovšem třeba taková triple serie W800 v provedení Café Racer, Bobber a Scrambler naznačuje, že tenhle tým má na to, ukázat světu něco nového a neokoukaného. A Moto di Ferro dostali šanci. Na customizérské akci Wheel & Waves se Marco potkal s produktovým manažerem Yamaha Motor Europe Shunem Miyazawou a marketingovým koordinátorem Cristianem Barellim a z jejich setkání vznikl projekt Speed Iron.

Základem „rychlého železa“ je model XV950 a nutno podotknout, že Marcova vášeň pro rychlost z tohoto díla jen čiší. Nádherné linie nenarušují žádné zbytečnosti a i přes tlusté pneumatiky, nazuté na nádherné vyplétané ráfky Borrani, zůstaly zachovány skvělé jízdní vlastnosti. Těm nahrává i celá přední partie, vypůjčená z VMaxe, včetně radiálních šestipístkových třmenů, zakusujících se do 320mm kotoučů. Hliníková nádrž a boční panely, podsedlák i sedlo, to vše je poctivá ruční práce, kterou se navíc povedlo ušetřit nějakou tu hmotnost.

Je tu i řada zajímavých dílů od prověřených značek, jako je Tarozzi či LSL, a rovněž aftermarketová, skvěle zakomponovaná zadní světla s čirou optikou nebo kombinovaný budík od Acewell s analogovým otáčkoměrem. Dominantní véčko doplňuje na zakázku postavený výfukový komplet se závodní specifikací od značky Arrow.

Speed Iron je už několikátou přestavbou tohoto modelu a po všech těch kreacích, jako byla Boltage od Benders, Pure Sports od Low Ride, Dangan od MCN, Playa Del Rey od Matt Black Custom Designs či v neposlední řadě tříkolka D-Side od Deus Ex Machina, je právě tohle dílo ve stylu trackera podle nás jedno z nejpovedenějších.

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Travis Pastrana zopakuje skoky Evela Knievela!
  • 7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900
  • ČMN 10/2018 právě v prodeji

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Stará dobrá škola
  • 5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span> Puberťákův sen aneb Škola volá

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Jaká je skutečná funkce tlustého svodu na dvoudobých motocyklech...

Nezodpovězené 365 otázek

Kawasaki VN 1500 Vulcan '96

Ahoj,mám Kawasaki Vulcan VN 1500 r.v. 96. Už má najeto 210 000 km bez generálky...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 22. 5. 2018 v 17:55 za 0.578 sekundy. TOPlist