Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Video: Finální kompletace

vydáno 3. 3. 2016, text PtP

Hotovo! Z hromady šrotu se nám podařilo zrenovovat a zachránit jednoho Péráka.

    Rok Péráka jsme odstartovali v polovině září. Tehdy jsem základ pro renovaci odvezl do dílny Mates Moto Servis v Lošánkách. „Spíš to vhánělo slzy do očí,“ připomíná majitel servisu Martin Pavlus první setkání s naší „bednou kostí“.

    Musím mu dát za pravdu, když si vybavím, kolik dalších dílů bylo ještě třeba postupně sehnat. V přepočtu na peníze ta první hromada dílů (12 tis. Kč) představovala cca pětinu až šestinu celkové částky za díly. Jak by tedy měl vypadat dobrý základ pro renovaci?

 „Čím kompletnější, tím lepší. Péráci už začínají být nedostatkovým zbožím. Sice se dá hodně dílů koupit v replice, ale třeba takové blatníky se shánějí velmi špatně,“ vysvětluje Martin Pavlus. Nabídka na burzách a internetu se zmenšuje.

    Všechny stodoly už zřejmě byly prohledány a když už někdo něco prodává, moc dobře ví, co za to chtít. „Já každýmu doporučuji, aby si při koupi veterána s sebou vzal někoho, kdo tomu rozumí a má přehled. Konkrétně u Péráků se stává, že prodávající nabízí díly na Péráka, ale ve skutečnosti jsou na jiný motocykl.“

    Pérák prostě znamená větší zisk než Kývačka. To se ostatně stalo i nám. První motor, kolo, stojánek nepocházely z Péráka, i když tak byly anoncovány.

    Celý článek naleznete v ČMN 5/2016.

     



Diskuze k článku


Další články z rubriky

Kam dál

  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
  • Ohlédnutí za výstavou MOTOSALON 2019

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Yamaha WR 250 F

Právě jsem se vrátil z víkendového výletu na mé Yamaze WR 250F...

Nezodpovězené 385 otázek

Peugeot Tweet 125

-hodně "drncavá" jízda ve městě na nerovnostech,-měnit pružiny...