Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Video: Finální kompletace

vydáno 3. 3. 2016, text PtP

Hotovo! Z hromady šrotu se nám podařilo zrenovovat a zachránit jednoho Péráka.

    Rok Péráka jsme odstartovali v polovině září. Tehdy jsem základ pro renovaci odvezl do dílny Mates Moto Servis v Lošánkách. „Spíš to vhánělo slzy do očí,“ připomíná majitel servisu Martin Pavlus první setkání s naší „bednou kostí“.

    Musím mu dát za pravdu, když si vybavím, kolik dalších dílů bylo ještě třeba postupně sehnat. V přepočtu na peníze ta první hromada dílů (12 tis. Kč) představovala cca pětinu až šestinu celkové částky za díly. Jak by tedy měl vypadat dobrý základ pro renovaci?

 „Čím kompletnější, tím lepší. Péráci už začínají být nedostatkovým zbožím. Sice se dá hodně dílů koupit v replice, ale třeba takové blatníky se shánějí velmi špatně,“ vysvětluje Martin Pavlus. Nabídka na burzách a internetu se zmenšuje.

    Všechny stodoly už zřejmě byly prohledány a když už někdo něco prodává, moc dobře ví, co za to chtít. „Já každýmu doporučuji, aby si při koupi veterána s sebou vzal někoho, kdo tomu rozumí a má přehled. Konkrétně u Péráků se stává, že prodávající nabízí díly na Péráka, ale ve skutečnosti jsou na jiný motocykl.“

    Pérák prostě znamená větší zisk než Kývačka. To se ostatně stalo i nám. První motor, kolo, stojánek nepocházely z Péráka, i když tak byly anoncovány.

    Celý článek naleznete v ČMN 5/2016.

     



Diskuze k článku


Další články z rubriky

Kam dál

  • ČMN 19/2018 v prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Technická poradna

Nezodpovězené 380 otázek

Kawasaki Z 550 GT '83

nevite nekdo jak vypada mechanismus sklapeni bocniho stojanku pomoci druheho lanka spojky na Kawasaki...