Dakar finišuje

vydáno 16. ledna, text Petr Hájek, foto Barth Racing

Účastníci jubilejního Dakaru už mají za sebou podstatnou část rallye a nezadržitelně se blíží argentinskou krajinou do kýženého cíle.

Z tuctu startujících českých závodníků jich stále ještě jede devět a to je výborná bilance, nejlepší na tom je, že stále jedou i naše dvě děvčata a šance, že obě dokončí hned svůj první Dakar je den ode dne větší. Bravo!

Kdo z “Bartháků” bude nakonec nejlepším českým čtyřkolkářem – Tůma…
…nebo Macháček?
David Pabiška si stěžoval na málo kyslíku v horách

Tři muži ze závodu odpadli, přičemž Ondřej Klymčiw je po operaci dvou zlomených obratlů stále v nemocnici v Limě. Přejeme mu brzký návrat domů a rychlou rekonvalescenci. Zranění Roberta Lhotského z týmu Barth Racing není tak vážné a Tomáše Kubienu z MRG nevyřadila nehoda, ale technické problémy jeho čtyřkolky.

Zbývající devítka si vede zdatně, po odstoupení Klymčiwa potvrzuje největší ambice Milan Engel, který figuruje v nejlepší třicítce, uznání zaslouží nováček Jan Brabec, který atakuje čtyřicítku celkového pořadí. Nedaleko za ním je zkušený veterán David Pabiška, Petr Vlček zatím překonává své loňské umístění, Jan Veselý jede Dakar bez asistence a bez penalizací, což je obdivuhodné, a jen kousek za ním figuruje statečně jedoucí novicka Gabriela Novotná, která za sebou nechává po 9 etapách 17 mužů a 41 odpadlíků!

Závodníci se v Bolívii dostávali do výšky až přes 4000 metrů nad mořem, těžké podmínky se projevovaly zejména, když někdo havaroval: „Spadnete, a když zvedáte motorku z velbloudí trávy, neskutečně vám pumpuje organismus. V ten moment jsem si myslel, že omdlím nebo umřu. Nestačil jsem dýchat,“ popisoval situaci David Pabiška. „V těchto výškách se tempo musí upravit, aby to organismus mohl vydržet, kyslíku je tam málo. Připravoval jsem se na to, je to ale při pádech náročné.“

Vyzdvihnout je třeba i výkony čtyřkolkářů. Josef Macháček po nešťastné úvodní dvouhodinové penalizaci stoupá pořadím a snaží se dohnat a předehnat svého týmového kolegu z Barth Racing Zdeňka Tůmu – po 9 etapách je dělilo nějakých 18 minut. Šedesátiletý jezdec na čtyřkolce během osmé etapy také havaroval: „Naštěstí jen při nižší rychlosti jsem otočil stroj vzhůru nohama. Valily se na mě nepříjemnosti – vzal jsem si dvě levé rukavice a pak zabloudil,“ vyprávěl Macháček. Problémy dělala také ostrá velbloudí tráva: „V neděli jí bylo naštěstí méně, ale odešel mi tlumič. Když jsem tedy přejel přes hrbol, tak mě to vykopávalo. Naštěstí jsem to ustál,“ říkal v cíli Zdeněk Tůma, kterému vadily i louže: „Snažil jsem se jim vyhnout, hlavně tomu blátu. Ale to pak není skoro žádné závodění.“

A samozřejmě klobouk dolů před Olgou Roučkovou, která jede poprvé tak těžkou soutěž a drží se ve startovním poli jako jediná žena kategorie quad. Na oficiálním webu pořadatelů se o ní objevil článek s videem nazvaný Olga – Miss Marathon. Když se Olga dozvěděla o zrušené 9. etapě, byla ráda, i když… „Jestli si děláte srandu, tak vás zabiju! ” řekla s úsměvem jednomu novináři.

Takže přátelé – zlomte vaz! A ať jste všichni za pár dnů v cíli v Cordobě s úsměvy od ucha k uchu.

DAKAR po 9 etapách

Moto

1. Adrien Van Beveren (F, Yamaha), 27:22:03, 2. Kevin Benavides (RA, Honda), +00:22, 3. Matthias Walkner (A, KTM), +06:34, 4. Toby Price (AUS, KTM), +07:35, 5. Joan Barreda (E, Honda), +08:01, 6. Antoine Meo (F, KTM), +09:56…

28. Engel, 40. Brabec, 49. Pabiška, 54. Vlček, 77. Veselý, 81. Novotná

Quad

1. Casale (RCH) 33h 53' 03'', 2. Gonzalez (RA) + 00h 41' 30'', 3. Cavigliasso (RA) + 00h 57' 16''

14. Tůma, 16. Macháček, 34. Roučková

Komentáře k článku:




Další články z rubriky

  • Dakar 2018 pro Walknera
  • Troy Bayliss se vrací
  • Sportovní víkend v rychlém přehledu (14. až 15. října)

Kam dál

  • Battle of the Kings 2018 – nejlepší GOC, české stavby jedou dál!
  • Video: Liška s Révaiem jsou Vandráci
  • Mistrovství Evropy ve slalomu proběhne u nás!

Technická poradna

Zodpovězené 330 otázek

Aprilia RSV 1000 R

Vlastním poměrně čerstvě starší Aprilii RSV 1000 a přestal mi fungovat startér...


© Copyright Bikes Publishing, s.r.o 1998 - 2018 - Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno. Obsah vygenerován 21. 2. 2018 v 4:11 za 1.234 sekundy.