Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Jawa: návraty k Legendám

vydáno 3. 9. 2015, text Petr Pour, foto archiv ČMN

Prodejce a dvorní úpravce tuzemských motocyklů Mates Moto servis v čele s Martinem Pavlusem pustil do světa další zajímavý kousek. Jawa 350 Brat se sice neodkazuje na slavné modely historie, ale o to víc reflektuje na současné trendy. Více o ní v ČMN 18. Také další kousky pochází z dílny nedaleko Kolína.

První byla před pěti lety Jawa 250 Californian. Za základ posloužil model Travel se čtyřdobým čtvrtlitrovým motorem. Tehdy šlo o ojedinělou stavbu na přání zákazníka. Odstartovala ale směr, kterým se Martin Pavlus vydal.

Jawa 250 Californian
Jawa 250 Californian
Jawa 250 Californian

Následovaly přestavby na „Kalify“ a modely "Four" po vzoru čím dál víc ceněných "šestsettřicetčtyřek". Tyto motocykly v Mates Moto Servisu staveli také z dvoudobých třistapadek, které v týnecké Jawě stále tvoří páteř produkce. Bohužel, Jawa dvěstěpadesátky stáhla z nabídky, takže v současnosti lze pořídit přestavby právě už jen z dvoutaktů. Mluvíme-li samozřejmě o nových motocyklech.

Jawa 250 Californian

Trochu stranou stojí lehké endurko Trail postavené ze stopětadvacítky. Motocykl vzhledově vycházející z úspěšné éry našich soutěžních a motokrosových strojů ale naráží na limity slabého motoru a nedostatečně dimenzovaného podvozku.

Jawa 350 Four
Jawa 350 Four
Jawa 350 Four

Nejnovějším přírůstkem v portfoliu je Jawa 350 Brat. Ta je lošáneckou odpovědí na současný trend café racerů a jejich nejrůznějších odnoží. Více se o ní dočtete v aktuálních ČMN (v prodeji od čtvrtka 3. září).

Jawa 350 Californian

Kromě těchto specifických přestaveb se Martin Pavlus zaměřuje také na úpravy současných šestsetšedesátek, ale i maloobjemových padesátek, a renovacím historických strojů z produkce Jawy.

Jawa 350 Californian
Jawa 125 Trail
Jawa 125 Trail
Jawa 125 Trail


Diskuze k článku

zajdla 10. 2. 2016
Hezký článek i fotografie, leč není všechno zlato co se třpytí. U firmy provedena GO motoru Oceňuji: - rychlost Neoceňuji: - odbornost = klepání (vůle) levý válec; doporučeno zajetí - smysl pro detail = osazeno válci s poškozeným žebrováním; odmítnuta výměna za původní stav - při diskutování nedostatků na výsledku, více než arogantní chování Pane Pavlusi. Klidně se ozvěte pro vyřešení nedostatků a bude mi radostí tento komentář odstranit.

Další články z rubriky

  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Když dva dělají totéž
  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Motokrosová škola ČMN
  • Video: Pekelný stroj NLG

Kam dál

  • ČMN 19/2018 v&nbsp;prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v&nbsp;prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Na supermotu jsou čas od času vyžadovány slidery na stupačky, při závodech nebo ježdění v hale...

Nezodpovězené 380 otázek

Sym mio 50 '08

Dobry den, mam problém se skútrem (Sym mio 50 ) nestartuje, při startovaní to jenom cvakne a nic...